۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

منبع 55درصد درآمد دولت کجاست؟

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه 45 درصد درآمدهای دولت از محل مالیات و 10 درصد از محل امور گمرکی است، گفت: سهم این بخش از درآمد نفت بیشتر است.
کد خبر : ۷۲۱۲۳

به گزارش صراط به نقل از مهر، علی عسکری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اعلام اینکه تا روز شنبه 31 تیر 4 و نیم میلیون نفر اظهارنامه مالیاتی تکمیل کردند، افزود: پیش بینی می شود تا پایان وقت روز شنبه 20 هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شود.

وی با تاکید برضرورت تکمیل اظهارنامه مالیاتی، شرط استفاده از معافیت مالیاتی را تکمیل اظهار نامه مالیاتی دانست و گفت:‌ طبق قانون به 25 درصد سود تولید مالیات تعلق می گیرد و شرکتهای متضرر و تعطیل از پرداخت آن معافند.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه طبق برنامه پنجم باید 100 درصد هزینه های جاری دولت از مالیات باشد، افزود: برای تجمیع مالیات سامانه نظام یکپارچه مالیات را در دستور کار قرار داده ایم که برای افراد حقیقی و حقوقی شماره اقتصادی صادر می کند.


وی فعالیت افراد فاقد این شماره را غیر قانونی دانست و گفت: این سامانه نقش مهمی در جلوگیری از فرار مالیاتی دارد.

عسکری شمار افرادی را که سال قبل اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند،  4 میلیون و 410 هزار نفر برشمرد که این رقم تا دیروز شنبه به حدود 4 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است که نشان از توسعه و رشد اقتصادی دارد.

وی سهم پرداخت مالیات حقوق بگیران دولتی و خصوصی را 14درصد خواند و گفت:‌ طرح جامع مالیاتی امسال به طور آزمایشی در شهرهای اصفهان ،شیراز و تهران اجرا می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به سهم 90 درصدی اظهارنامه های مالیاتی الکترونیکی، افزود:‌ طرح جامع مالیاتی در 6 مرحله اجرا می شود.

عسکری از سهم 7 درصدی مالیات در اقتصاد کشور سخن گفت و افزود: ظرفیت کشور ما در این بخش تا 20 درصد است. وی همچنین افزود: ‌در کشور 20 تا 30 درصد فرار مالیاتی داریم که درصورت اجرای طرح جامع کاهش محسوسی خواهد داشت.