۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

آرایشگاه‌ها، عامل افزایش اعتیاد بانوان

معاون پیشگیری و فرهنگی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: طی سال‌های گذشته درصد بانوانی که به دنبال ارائه توصیه‌های غلط و نادرست در آرایشگاه‌ها به سوی اعتیاد کشیده شده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر : ۷۲۱۶۰
به گزارش صراط به نقل از فارس ، معاون پیشگیری و فرهنگی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: طی سال‌های گذشته درصد بانوانی که به دنبال ارائه توصیه‌های غلط و نادرست در آرایشگاه‌ها به سوی اعتیاد کشیده شده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.

مرضیه فرشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته توصیه‌های غلط و نادرستی در آرایشگاه‌های زنانه برای مصرف مواد مخدر صورت گرفته است، اظهار کرد: باور‌های غلطی که به اشتباه در میان بانوان رایج شده است آنها را به سوی اعتیاد کشانده است.

وی با بیان اینکه عمده مکانی که این باور‌های غلط در میان بانوان رواج پیدا کرده، آرایشگاه‌ها است، ادامه داد: توصیه‌های ناصحیح در آرایشگاه‌های زنانه برای تبلیغ مصرف مواد مخدر تنها به آرایشگران اختصاص ندارد و در بسیاری از موارد مراجعان به آرایشگاه‌ها نیز دیگر افراد را به مصرف مواد مخدر به عنوان راهکاری برای لاغری و زیبایی اندام تشویق می‌کنند.

معاون پیشگیری و فرهنگی سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: آرایشگاه‌ها مکانی برای انتقال برخی از اطلاعات در میان بانوان است و در بسیاری از موارد انتقال این اطلاعات به صورتی است که بانوان برخی از اطلاعات نادرست و غلط را برای کاهش وزن خود باور می‌کنند.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته درصد بانوانی که به دنبال ارائه توصیه‌های غلط و نادرست در آرایشگاه‌ها به سوی اعتیاد کشیده شده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.

فرشاد تاکید کرد: اگر چه ممکن است که مصرف این مواد سبب کاهش اولیه آنها شود اما این کاهش وزن ناشی از کم کردن چربی نیست و آسیب‌هایی که به اصل بافت‌ها وارد می‌شود سبب لاغری آنها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود که بانوان نسبت به این توصیه‌ها هوشیار باشند و استفاده از راهکار‌های صحیح و درست را برای حفظ سلامتی خود انتخاب کنند، افزود: سازمان بهزیستی متقبل شده است که سه دوره آموزشی آشنایی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را برای آرایشگاه‌ها برگزار کند.

معاون پیشگیری و فرهنگی سازمان بهزیستی اصفهان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌ها به عهده اماکن و صنف آرایشگاه‌ها است، گفت: آمار دقیقی از تعداد آرایشگاه‌هایی که تبلیغ مواد مخدر در آنها صورت می‌گیرد در دست ندارم و هیچ آمار رسمی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی با آرایشگاه‌هایی که مواد مخدر را در میان بانوان توزیع می‌کنند برخورد می‌کند و اطلاع‌رسانی مناسب باید در راستای پیشگیری از اعتیاد در آرایشگاه‌های زنانه صورت بگیرد.
نظرات بینندگان
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
اعتیاد کوچیکشه
روی ارایشگاه های زنانه نظارتی وجود ندارد و این ارایشگاه ها شدن مراکز تبدیل دختر خانومای با استعداد و بی استعداد به ف...
متاسفانه مسئولین بعضی از ارایشگاه ها خانومای ناجورن و اونجا رو تبدیل کردن به مرکز فساد