۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

درخواست "عبدالله" از کشورهای اسلامی

ملک عبد الله پادشاه عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق ‌العاده سران کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی شد.
کد خبر : ۷۲۱۶۹
به گزارش صراط ، فارس به نقل از پایگاه خبری العربیة نوشت: عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مکه شد.

عبد الله هدف از برگزاری این نشست فوق العاده را افزایش وحدت مسلمانان اعلام کرد.

"سعود الفیصل"، وزیر خارجه سعودی در این باره گفت: به منظور خدمت به اسلام ، مسلمانان و همچنین افزایش وحدت میان امت اسلامی در شرایط حساس کنونی، پادشاه عربستان برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشورهای مسلمان را در تاریخ 26 و 27 رمضان/14 و 15 اوت/24 و 25 مرداد ماه در مکه خواستار شده است.

سعود الفیصل که کشورش با حمایت مالی از اقدامات تروریستی در سوریه حمایت می‌کند، افزود: در زمانی که امت اسلامی نیازمند وحدت است و احتمال تجزیه و تفرقه بین مسلمانان افزایش یافته برگزاری چنین نشستی ضروری است.

این درخواست پس از آن صورت می گیرد که مناطق شرقی عربستان همچنان در اعتراض به بازداشت "شیخ نمر باقر النمر"، روحانی برجسته عربستانی توسط رژیم سعودی ناآرام و ملتهب است.

کشور بحرین نیز از یکسال پیش صحنه انقلاب مردمی برای دستیابی به حقوق غصب شده و نیز درخواست برای تحقق عدالت اجتماعی است که این انقلاب با موج سرکوبگری رژیم آل خلیفه با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی همراه شد.

در صورت برگزاری نشست سران در عربستان سعودی این چهارمین‌ بار است که سازمان همکاری اسلامی از زمان تاسیس نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

آخرین نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی در سال 2005 در مکه به ریاست پادشاه عربستان برگزار شد.

سازمان همکاری اسلامی 57 عضو دارد و هر سه سال یک بار نشست خود را برگزار می‌کند که آخرین نشست عادی آن در سال 2008 در سنگال برگزار شد و قرار بود نشست بعدی آن در سال 2011 در مصر برگزار شود که به دلیل انقلاب 25 ژانویه مصر این امر محقق نشد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
عربستان دشمن بزرگ ماست
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خاندان آل سعود دشمن اسلام و مسلمینند