۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

كمال تبريزي و اصلاح «سرزمين كهن»

كمال تبريزي ـ كارگردان سريال «سرزمين كهن» ـ از انجام اصلاحاتي در متن فاز يك و دو اين سريال تاريخي خبر داد.
کد خبر : ۷۲۳۶۸

به گزارش صراط ، اين كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين‌ زمينه توضيح داد: فيلمنامه «سرزمين كهن» به تصويب سازمان صدا و سيما رسيد و ما هم بر اساس همين فيلمنامه‌ي تصويب شده، فيلمبرداري را شروع كرديم و فيلمبرداري دو فاز هم به پايان رسيد. ولي در اواسط فيلمبرداري فاز دوم بود كه اعضاي شوراي طرح و برنامه سازمان تغيير كردند و ديدگاهشان نيز عوض شد؛ در آن زمان اين مساله مطرح شد كه فيلمنامه بايد اصلاح شود.

تبريزي ادامه داد: اين اصلاحات،‌ اصلاحات جزئي نبود، بلكه جدي و مفصل بودند يعني يكسري نكات بايد به متن اضافه شود؛ بنابراين در حال حاضر در مرحله‌اي هستيم كه فاز يك و دو را اصلاح مي‌كنيم.

اين كارگردان همچنين خاطرنشان كرد: اصلاحاتي كه به سريال ما وارد شده، اصلاحاتي هستند كه اگر از ابتدا مي‌گفتند، انجام مي‌داديم اما اشكال كار در اين است كه در نيمه‌ي راه مجبور شديم اين كار را انجام دهيم. به علاوه تغييرات طوري نيست كه ساختار را عوض كنيم بلكه تمايل بر اين است كه نكاتي را در تاريخ اضافه كنيم كه اگر از اول مي‌دانستيم، نويسنده اين كار را انجام مي‌داد ولي چون اواسط كار است، كمي دشوار مي‌شود.

تبريزي در ادامه گفت: در حال حاضر مشغول افزودن نكات اصلاحي در بخش‌هايي از فاز يك و دو هستيم و مرحله‌ي بعد بايد فيلمنامه فاز سه اصلاح شود تا كار را ادامه دهيم.

او دربار‌ه‌ي زمان پخش سريال نيز توضيح داد:‌ از طرف سازمان صدا و سيما پيشنهاد شده بود پاييز امسال و با شروع زمستان، پخش فاز اول و دوم را شروع كنيم، ما هم موافقت كرديم، ولي بعد از موافقت ما سازمان صداوسيما مخالفت كرد.

كمال تبريزي در پايان از روند توليد سريال «سرزمين كهن» اظهار رضايت كرد و افزود:‌ از «سرزمين كهن» راضي هستم.

«سرزمين كهن» به كارگرداني كمال تبريزي و محمد مسعود براي شبكه سه سيما توليد مي‌شود. در اين سريال، بازيگراني مثل شهاب حسيني، نيكي كريمي، محمدرضا فروتن، ثريا قاسمي، الهام حميدي، حسين محجوب، پژمان بازغي، بيتا فرهي، جعفر دهقان، امير آقايي، هنگامه قاضياني، ميترا حجار، پرويز پورحسيني، فرهاد قائميان، علي شادماني، ، محسن تنابنده و حسن پورشيرازي بازي كرده‌اند.

اين سريال كه در سه فاز ساخته مي شود و داستان زندگي «رهي» از كودكي تا بزرگسالي را روايت مي‌كند و در اين ميان به تاريخ ايران معاصر نيز گريزي زده مي‌شود.