۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
«روز خدا» خاطرات نخستین روزهای تسخیر لانه جاسوسی منتشر شد

پرسپولیس پیروز است،کارتر نابود است

سیدمحمد هاشم پوریزدان پرست که خود یکی از افراد حاضر در لانه جاسوسی بود در این کتاب به صورت گزارش‌گونه به شرح وقایع و اتفاقات 24 روز ابتدایی از تسخیر سفارت آمریکا پرداخته است.
کد خبر : ۷۲۴۰۷

به گزارش  صراط به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، کتاب «روز خدا» بررسی علل و خاطرات نخستین روزهای تسخیر لانه جاسوسی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

سیدمحمد هاشم پوریزدان پرست که خود یکی از افراد حاضر در لانه جاسوسی بوده است در این کتاب به 24 روز ابتدایی از تسخیر سفارت آمریکا در ایران پرداخته است. این روایت‌ها به صورت گزارش‌گونه هستند و چگونگی حضور افراد و شرح وقایع و اتفاقات را آورده شده است.

همچنین در 33 صفحه اول کتاب خلاصه‌ای کوتاه از روزهای مهم پس از پیروزی انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی با عنوان «بررسی علل و زمینه‌های تسخیر لانه جاسوسی» آمده است. در ادامه بخش‌هایی از گزارش این  واقعه مهم تاریخی آورده می‌شود.

دومین روز از تسخیر لانه جاسوسی

قرار است سخنان امام از طریق تلویزیون پخش شود. سعی کردم برای استماع سخنان ایشان در اتاق بمانم. شام را هم یکی از دوستان آورد. در همین حین، یکی از بچه‌ها برای شوخی و خنداندن سایرین، سر یخچال آمریکایی‌ها رفت و کنسروی را در آورد. آن را باز کرد، در میان خنده دوستان قاشق را داخلش برد و شروع به خوردن کرد.

چشمم به نوشته انگلیسی روی قوطی افتاد: Cat Food 

فریاد زدم: نخور! نخور! غذای گربه است!

همه دوستان متوجه شدند و صدای خنده همه بلند شد.

 

هفتمین روز حضور در لانه جاسوسی

در این روزها جو انقلابی و اسلامی ایجاد شده بر جامعه و  بر پوشش مردم نیز تاثیر گذاشته است. متاسفانه بعد از انقلاب بسیاری از خانم‌ها به عادت دوران طاغوت بدون حجاب و با لباس‌های بسیار نامناسب در خیابان‌ها ظاهر می‌شدند. اما اینک پس از تسخیر لانه جاسوسی، استفاده از چادر و پوشش اسلامی مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته است. این روزها انسان به لباس‌هایی با پوشش کامل و مدهای مختلفی که زنان در برکرده‌اند، برخورد می‌کند. بعضی نیز تا حدی موجب جلب توجه بیننده می‌شوند و گاهی نه چندان در خور شان زن مسلمان ایرانی هستند، چیزی مثل شیر و گاو پلنگ!

 

هشتمین روز حضور در لانه جاسوسی

خیابان شرقی لانه جاوسی(مبارزان) به علت برگزاری مسابقه فوتبال در امجدیه شلوغ است و عده زیادی از جوانان عازم آنجا هستند. یکی از دانشجویان فوتبال دوست که در حال گروگانگیری هم مسابقه فوتبال را فراموش نکرده و برای دیدن مسابقه دو تیم داخلی به آنجا رفته بود، از سیاسی بودن شعارهای تماشاچیان خبر می‌دهد.

تماشاچیان به طنز شعار می‌دادند:

-پرسپولیس پیروز است، کارتر نابود است.

-آمریکا! این مجرم را تحویل بده به ایران

 

هجدمین رو حضور در لانه جاسوسی آمریکا

راهیمایی هجرت که در اعتراض به تهدیدات آمریکا انجام شد. شعارها بسیار پر شورتر از روزهای قبل و محتوای آنها متناسب با جریان روز است:

ای کارتر بی‌ایمان، تو با سلاح و ناوگان

ما با سلاح ایمان بجنگ تا بجنگیم.

تا خون در رگ ماست، خمینی رهبر ماست.

آمریکا، آمریکا، تو پیرو یزیدی

ما پیرو حسینیم، در کربلای ایران، بجنگ تا بجنگیم.

تحریم اقتصادی، تهاجم نظامی، هرگز اثر ندارد

منتظر تو هستیم تفنگدار آمریکا

به خاک و خونت کشد خلق مسلمان ما

همچنین در پایان کتاب نیز پی‌نوشتی قرار داده شده و توضیحاتی مختصر و مقید در مورد  140 چهره‌های سیاسی و فرهنگی آورده شده است. در ادامه نیز آلبوم تصاویری از آن روزها که شامل اعتراضات مردمی و شعارهای آنها در مدت تسخیر لانه جاسوسی بود آورده شده است.

کتاب «روز خدا» نوشته دکتر سیدمحمد هاشم پوریزدان پرست از سوی انتشارات سوره مهر در 2500 نسخه و به قیمت 8900 تومان منتشر شده است.