۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
حفظ کرامت زن با مشاغل مردانه

افتخار به زنان موتور سوار و ماشین شور!

اسلام هیچگاه خواستار منزوی شدن زن در اجتماع و عدم حضور وی در مشاغل معمول در جامعه نیست ، بلکه برای زن کرامتی جدا قائل است که برای ارتقاء آن باید از انجام برخی کارها در جمع عموم مردم سر باز بزند
کد خبر : ۷۲۴۱۱

"صراط " - طبق فرامایشات پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) ، اسلام دینی است که همواره به دنبال رشد فكری ، علمی ، اجتماعی ، سیاسی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی برای زنان است و از تعالیم مربوط به زنان در قرآن کریم و دیگر متون اسلامی چنین بر می آید که در این دین سعی می شود تا ، کرامت انسانی و جایگاه زنان در جامعه به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یك عضو حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد .

بر اساس دستورات دینی ، زن مسلمان باید همواره در راه فرزانگی ، کسب علم ، خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند تا بتواند در جامعه پابه پای مردان در راه تعالی جامعه اسلامی بکوشد و تاثیر گذار باشد .

به طور کلی می شود گفت ؛ اسلام هیچگاه خواستار منزوی شدن زن در اجتماع و عدم حضور وی در مشاغل معمول در جامعه نیست ، بلکه برای زن کرامتی جدا قائل است که برای ارتقاء آن باید از انجام برخی کارها در جمع عموم مردم سر باز بزند .


متاسفانه زندگی کم و بیش مدرن و پیچیده امروزی ، نقش های جدیدی را در ذهن مردان و زنان امروزی ایجاد کرده که برای تغییر جایگاه زن در اجتماع حاضر است دست به هر کاری بزند ، بدون توجه به کرامت انسانی زنان در اسلام که موکدا به آن توصیه شده است .

چند سالی است که مسئله کار کردن زنان در فضای اجتماع که در ایران روزگاری نوعی ساختار شکنی محسوب می شد و صحبت از آن در خانواده برای مردان غیرقابل قبول بود، آرام آرام به واقعیتی گریزناپذیر تبدیل شده است و به جایی رسیده که هر روز شاهد مشاغل نوظهوری هستیم که اغلب از طرف بانوان صورت می پذیرد و منجر به تعجب و حیرت افراد جامعه می شود .

حضور زنان در برخی مراکز صنعتی ، اشتغال آنان در برخی حرفه های سخت نظیر کشاورزی ، رانندگی ماشین های سنگین و اتوبوس همگانی یا حضور در مراکز پلیس و آتش نشانی ، همگی جزو مسائلی است که از چند سال گذشته برای حضور ثمر بخش تر آنان در جامعه و همکاری برای گرداندن کشور پابه پای مردان مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر آنکه منتقدی هم نداشته ، بلکه بسیاری از شاغلان زن هم توسط مدیران کشور مورد تشویق و تمجید قرار گرفته اند .


اما به نظر می رسد با ورود زنان به برخی از مشاغل و حرفه هایی که بیشتر در کفایت مردان است تا روحیه های زنانه کمی افراط صورت گرفته و مردم ما به عبارتی در حمایت از حقوق پایاپای زنان در مشاغل "از آن سوی بام افتاده اند" و به سمتی حرکت می کنند که دیگر خبری از آن اصل اسلامی در حقوق زنان یعنی "حفظ جایگاه و کرامت انسانی زنان در جامعه " نیست .

متاسفانه مشاهده می شود حضور برخی از بانوان کشورمان در برخی رشته های ورزشی نظیر موتور سواری یا حضور زنان برای شستن ماشین های مردان در یک محیط عمومی به عنوان کارگر کارواش توسط رسانه ها و مردم مورد استقبال قرار می گیرد که ناشی از درک نادرست ما از مسئله کار زنان در جامعه است .

به طور کلی مقصود از بیان نکته فوق این است که ، از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمى و اقتصادى و سیاسى براى زنان، كاملاً باز است و اگر كسى با استناد به بینش اسلامى بخواهد زن را از كار علمى محروم كند یا آنان را از تلاش اقتصادى باز دارد یا از تلاش سیاسى و اجتماعى بى‏ نصیب سازد، خلاف حكم خدا، عمل كرده است ، اما همین دین در جایی دیگر تاکید می کند که زنان به قدرى كه توان جسمى و نیازها و ضرورت هایشان اجازه مى‏دهد، مى‏توانند در فعالیتها شركت كنند و شرع مقدس، مانع نیست؛ البته چون از لحاظ جسمانى، زن ظریفتر از مرد است، لذا ضرورتهایى دارد ، تحمیل كار سنگین بر زن، ظلم به زن است؛ اسلام این را توصیه نمى‏كند.


در این رابطه از امام على (علیه السلام) نقل است كه فرمود: «زن گل است؛ قهرمان نیست». («قهرمان» یعنى پیشكار و خدمتگذار آبرومند)؛ ایشان خطاب به مردان مى‏گویند كه: زنان در خانه‏ هاى شما مثل گلى لطیفند كه باید نسبت به آنها با كمال ظرافت و دقت رفتار كنید.

به نظر می رسد بنا بر فرمایشات ائمه معصومین (ع) ، کرامت زن بالاتر از آن است که در رابطه با حضورش در موتور سواری کراس یا کارواش به عنوان ماشین شور ، بخواهیم به آن افتخوار کنیم ، بلکه جایگاهی والاتری دارد که تا حد بهشت زیر پایش هم پیش می رود .


نظرات بینندگان
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۵۵
۵۴
چی شده!؟
توی همه چی گوی سبقت رو ازتون ربودیم زورتون اومده!!!؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
الحق قضیه ناقص العقلی که میگن راسته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درود بر ناشناس
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس بايد دهنتو طلا گرفت
سید تراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من با تمام توان ثابت میکنم که خانمها عقلشون بیشتره
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زنی که بخواد کارهای مردونه بکنه عین کلاغیه که بخواد مثل کبک راه بره
آخر سر راه رفتن خودش هم یادش میره

زن اساسا استعداد اینجور کارها رو نداره
این نقص نیست البته
زنها نباید اینطوری باشند
ريحانه 66
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زنه مورد علاقه صراط يك خانم پوشيه پوشه كه پشت سر مردش -البته با بقيه هووها - حركت كنه و هيچ حركت فيزيكي انجام نده كه مبادا غيرت مردونه تباه شده آقايان كه به زور برايش توجيهات شرعي هم مي تراشند خدشه دار شود.نه كشاورزي كنند نه در كارخانه ها كاركنند نه سواري كنند ونه رانندگي.نه صدايشان شنيده شود و نه خنديدنشان را كسي ببيند.صراط منحط مرتجع...حالت خوب نيست
کورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اره باید مثل خارجیها از اینها کار کشید تا بفهمن کار یعنی چی .همیشه کار برای اینها نشستن پشت میز و منشی گری زیر کولر بوده باید از اینها در صنایع سنگین کار کشید نه خطوط تولید سبک که بشینن به بطری نگاه کنن اگه خراب بود ور دارن
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زورا زورت نیاد ، منتظر شغل کارگری معدن برای خانومها و ایضا آهنگری و در پنجره سازی ، تعویض روغنی ، پنچر گیری ، زورگیری ، قالپاق دز.. ، هستیم
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زنان در شوروی سابق به همین بهانه مسوول حمام عمومی مردانه هم بودند و در حمام مردانه ! کار می کردند ( فکر بد نکنید )
.........
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این به خاطر اینکه تعداد زنها رو به ازدیاده و باید یه فکری براشون کرد تا با کارهایی که در حد توانایی اونا نیست جمعیتشون رو به حالت تعادل درآورد چون هر چیزی زیادیش باعث زیان و دردسره
نازی جوووووووووون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مردای ایرانی یه مشت سست عنصر ضعیف النفسن که از مردی فقط قوای جنسی و تحریک شدن و از این مزخرفاتو میدونن
نورا جان الکی خودتو اذیت نکن نرود میخ اهنی در سنگ
یا بهترش اینه واسه این جماعت یاسین نخون
یا حق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جواد حجت و بقیه بروبکس همفکرشون ! شما خیلی بابا عقبید . یه کم به روز باشید و از پیشرفتهای روز به روز زنها (در ایران و جهان )آگاه باشید که دیگه همچین کامنتهای مضحکی نگذارید . بنا بر تحقیقات جدید هوش زنها از مردها بیشتره ... عقب مونده ها ! :)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نقطه چین که مغزت هم مثل اسمت نقطه چینه :) به آمار جدیدی که از جمعیت ایران و نسبت زنها و مردها منتشر شده مراجعه کن و با چشمهای نابینات !! ببین که در ازای هر صد زن 102 مرد در ایران وجود داره . الحق که بجز چرندیات زن ستیز و کل کل، نه منطقی دارید و نه علمی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا فکر می کنی ما باید در همه چیز از مردها سبقت بگیریم نه اصلا به قول خودشون کارهای سنگین همه مال خودشون چه اصراری دارید. این خانوم ها هم که ماشین شور شدن اصلا جالب نیست حتما از اثر نیاز و نبود مرد بامسئولیت مجبور به این کار شدن من که به این نتیجه رسیدم که مردها برای این کارهای سخت آفریده شدند و باید برای همسرانشان تا آنجا که جان دارند کار کنند و البته خانم ها سپاس گذار آنها خواهند بود چون زندگی راحت می خواهند برای آنها فراهم کنند.
این تعصبات احمقانه فمینیسی چیه که دارین اگر مردها بی مسئولیت بشن و کارها رو به عهده ی زنانشون بزارن باید اون روز همشون رو به دریا ریخت چون دیگه به هیچ دردی نمی خورن
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا جون ناراحت نباش.اتفاقا بسیارخوشحال میشم بیای ماشین منو بشوری ودراین زمینه ازمن سبقت بگیری..بقول صمد آقا:
صمد بدجنس میشود!!
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نازی خانم اولین قدم برای بهبود و ارتقاء شخصیت و حرکت به سمت کمال اینه که ادب رو بطور مرتب تست کنی (کنیم) ادب تزئینی هست که هر رفتاری را زیبا می‎کنه و رفتار و گفتارمون رو قابل قبول ، جذاب و دلنشین و پذیرفتنی می‎کنه مثل حرف زدن ، غذاخوردن، اداب مهمانی معاشرت و ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا جون می خوای اسکارلت اوهارای اینترنتی باشی ! اما اسکارلت اوهارا 16 سالش بود . تو پنجاه سال رو شیرین داری ، کرکره را بکش پایین . آبروریزیه !
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممنون که احساس میکنی من در حد یک زن 50 ساله پخته و عاقلم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نه اتفاقن در حد یه ....... ام پختگی نداری ، منظورم شناسنامت بود و چیزای دیگه....
آلترناتيو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما گفتيم زديم شما هم بگيد زد يه هورا برا نورا !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بدبخت! بکار گیری زنان در اجتماع به این شکل حربه غربی ها در عصر رنسانس و به بهانه اعطاء حقوق زنان بود الان در خود غرب هم زنها فهمیدن چه کلا گشادی سرشون رفته و چه سوء استفاده هایی ازشون شده اما امثال تو به این جور چیزها مباهات میکنین این یعنی وقتی آدم هنری نداره یا خودشو دستکم میگیره برا جبرانش به یک چنین حقوق موهومی متوسل میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
واقعا حيف نيست از وجود نازنين يه زن تو كارواش استفاده بشه يه خورده بشيني فكر كني هم خوبه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۴۳
۱۶
حالا کی گفته این مشاغل مردانه ست ؟؟؟
من از بچگی موتور دوست داشتم و به دلیل زن بودنم موتور که هیچ دوچرخه هم داغش به دلم موند. واقعا مرز بین زن و مرد اینقدر پر رنگ نیست که شماها بخشی از دنیا رو زنانه و بخشی را مردانه می کنید و رویش می نویسید ورود جنس مخالف ممنوع!!
خلاصه موتور سواری هیچ ربطی به جنسیت نداره .
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا که این طور شد از بعد از ماه رمضون میرم موتورسواری یاد بگیرم!
lمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امیرالمؤمنین میفرمایند:
المرأة ریحانة = زن گل است
حضرت زهرا هم در جایی میفرمایند که زن ها بهتر است در خانه باشند تا در جلوی نگاه و برخورد با نامحرمان نباشند،
زن ها به خاطر اینکه قوه ی احساساتشان بیشتر از مردان است مناسب کارهای سخت نیستند.
و منظور آنکه میگویند خانم ها ناقص العقلند نه توهین بلکه همان لطافت و روحیه ی خیلی حساسنشان است.
پس خانم ها برای مشاغل سخت ساخته نشده و در شأنشان نیز نیست.
در ضمن بنده از صحبت های بقیه کاریران معذرت میخواهم.
..............................یاعلی...................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای مهدی! من به عنوان یک زن خودم می دونم چی رو دوست دارم چی رو دوست ندارم حالا شما چی میگی این وسط؟ من اساسا آدم شیطون و دنبال ماجرا و هیجانی بودم از بچگی. طبیعتم همین بوده . خدا این طور آفریده . حالا تو میگی من خودم رو سرکوب کنم؟ البته چون تو این کشور بدنیا اومدم(از بدشانسی)خیلی خودم رو سرکوب کردم . هر کس نتونه بر اساس طبیعتش رفتار کنه افسرده میشه.و احساس می کنه زندگی اشتباهی داشته .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
در ضمن پیشنهاد می کنم از اعماق قرون و اعصار بیایید بیرون و فرزند زمان خودتان باشید!!! زنها زمانی ناقص عقل بودند که در خانه حبس بودند و زندگی محدودی داشتند . بنا بر تحقیقاتی که جدیدا نتایجش منتشر شده میانگین هوشی زنان از مردان بیشتره . به روز باش آقای عزیز!
کورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا زاد بری موتور سواری باید کلا ایمنی بزاری روی سرت اونوقت چطوری صورتتو رنگ امیزی کنی ؟تازه رنگ امیزی کنی چطور به نمایش بزاری؟بعدش سرعت موتور زیاده نمیتونی مثل طاوس جلوی مردم اهسته و پیوسته قیافه بگیری راه بری
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به نظر می رسد بنا بر فرمایشات ائمه معصومین (ع) ، کرامت زن بالاتر از آن است که در رابطه با حضورش در موتور سواری کراس یا کارواش به عنوان ماشین شور ، بخواهیم به آن افتخوار کنیم ، بلکه جایگاهی والاتری دارد که تا حد بهشت زیر پایش هم پیش می رود .
.....
خب شما که توانایی اش رو داری برو موتور سواری و... یاد بگیر فقط مسئله اینه که چرا در دید نامحرمان که باعث جلب توجه بشه مثلا بره توی باشگاه موتور سواری خانم ها.

....

الگوی خانم های محترم شیعه حضرت زهرا(سلام الله علیها)ست نه خانم های دیگه و منظور از عقل در آن روایت عقل عملی است نه عقل نظری، این بحث با 1خط و 2 خط حل نمیشه نیاز به مطالعه دارد.
.................................یاعلی.................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ببینم نورا مگه تو هم روزه میگیری
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پ نه پ!!!
فقط تو میگیری!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۳۶
۴
کشاورزی کجاش کار مردانه ست ؟ اصلا کشاورزی رو در تاریخ زنها کشف کردند حالا شده شغل مردانه ؟ چطوریه وقتی زنهای روستایی دوشادوش مردان کشاورزی می کنند تحسینشان می کنید و اصلا هم کارشان مردانه تلقی نمیشه ولی اگه زنی بره در زمینه کشاورزی تحصیل کنه میشه شغل مردانه؟! شما با این تحصیلاته مشکل دارید؟! در ضمن در این دوره و زمونه انواع ماشین الات و تجهیزات مدرن، کشاورزی رو آسان تر از گذشته هم کرده..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۸
عجیبه... صراط از توانائی زنان تعریف می کند!!!
sss
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۲۳
۶
حالا چند زن دور هم جمع شده کارواشی دارند جوی می گویی ماشین شور که انگار به دیده تحقیر به انها نگاه می کنی؟؟؟
متاسفم برایتان برادران در مملکتی با هزاران میلیارد تومان اختلاس و تورم و گرانی ساعتی با قیمت های سر به فلک کشیده چشم دیدن کار چند زن که رزق و روزی حلال سر سفره خود را هم می برند ندارید و دهم کجی می کنید.
آنها هم اگر برایشان مقدور بود و شرایطش برایشان فراهم بود و الطاف خفیه کمتری نصیب شان می شد و کسی به فکر حال و سفره مردم و ملتی چون اینان بود ترجیح می دادند استراحت کنند تا کار.
اما شما مه جیب تان را با پول اختلاس گرانی و دست بر گلوی مردم گذاشتن پر می کنید توانایی درک این مسائل را ندارید برادران.
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هم وطن!برادر!خواهر!والله ما هم سطح متوسط جامعه ايم.تو اين كشور كار آبرومندتر هم واسه يه زن ايراني پيدا ميشه.(البته اگه نخواي همه چيز رو در نگاه اول با ديد تورم و ... نگاه كني)نيازي نيست حتما برن سراغ كار در كارواش يا بشينن پشت تريلي.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حجت شاید اون کاری که تو میگی مورد علاقه اون خانم نباشه . مثلا منظورت اینه که بره سوزن دوزی کنه یا پرستار بچه بشه ؟ شاید یکی از این جور کارها بدش بیاد .
نازی جووووووووووووووون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۲۱
۹
موتورسواری هم مثل سوارکاری میمونه که پیامبر زیاد بهش تاکید داشت
خوب اون موقع موتور نبود اگر بود شاید به اسب ارجحیت پیدا میکرد
یاحق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
`پيامبر كه اسب رو براي زنا تاكيد نكرده.!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پيامبر اسب سواري،تيراندازي و شنا رو تاكيد ميكردن بخاطر حفظ قدرت نظامي و دفاع از وطن مسلمانان در مقابل كفار(يا همون جهاد في سبيل الله).ضمنا طبق احاديث جهاد بر مرد واجبه نه زن.جهاد زن شوهر داريه خانومي كه انقد به فرمايشات پيامبر عمل ميكني.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مزخرف گفتی
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پس اگه جهاد واسه زن نیست چرا به زنهای بسیجیتون آموزش نظامی یادمیدین!؟
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا جان هيچ نهادي تو كشور زن رو اجبار به آموزش نظامي نكرده.در ضمن جهت اطلاع بايد بگم حتي زناني هم كه براي حضور در جبهه آموزش ميديدن بيشتر اكثرا براي امدادگري بوده
کورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا زاده :خانمها در بسیج اموزش نظامی میبینن برای اینکه لازم شد بتونن در مقابل دشمن وایستن نه اینکه مثل تو اسم دشمن میاد آب از لب و لوچت راه میفته.آرزو بدل بمونی روزی رو ببینی در آغوش دشمن باشی
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آغوش دشمن صدشرف داره به آغوش وطن فروش!!!
کورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا زاده من وطنم رو دوست دارم بهر وضعی که باشه نه مثل تو که وطن میخوای به شرط فحشا
سپهر سمیعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۹
۴
این حرفها کاملا بی پایه و اساس است. کار در اسلام مقدس است و زنی که از روی احساس مسئولیت یا علاقه تن به کار سخت می دهد مستحق تحسین و تشویق. امروز به برکت برقراری امنیت اجتماعی در جامعه اسلامی ما، شرایط برای حضور زنان در همه عرصه های اجتماعی فراهم شده. این وضعیت را با وضع قبل از انقلاب مقایسه کنید و حقیقت انقلاب را درست درک کنید. خوشبختانه قوانین، دیدگاه های رهبری و سیاستهای کلی نظام به هیچ عنوان همسو با این برداشت های سطحی از اسلام و وضعیت زنان نیستند.
کوثر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر همه اینا درست اما ما خانمها عرصه فعالیت به برکت انقلاب آنقدر برامون باز هست که کارهای دون شانمون نکنیم کار سخت اصلا با وضعیت جسمانی یه زن سازگار نیست اگر زن بودین درک میکردین در ضمن لطفا یه بار دیگر فرمایشات اقا رو در مورد کار زنان مرور کنین به عمق فاجعه و مرد نمایی بعضی خانمها پی میبرین اگر این خانمها خیلی دوست دارن مطرح بشن چرا کار علمی نمیکنن که هیچگونه منع شرعی و عرفی نداره تازه مطلوب هم هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کوثر
هر کس استعداد و علایق خودش رو داره . قرار نیست همه زن ها مثل هم باشند .همون طور که مردها شبیه هم نیستند.
عیلیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۳
زنان باید در جامعه به عنوانهای مختلف حضور داشته باشن......
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۲
چشه مگه نونش حرومه برای یک زنه تنها اگر این کارها را نکند فقط یک شغل می ماند وانهم... و یا شرعی شدش ص... است ایا حمایتی از زنان می کنید حالا پرو هم هستید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۷
۲
خط کشی های بی مورد
باعث میشود
زن نتواند به تنهایی
کسب رزق کند
در نتیجه بی برو برگشت
و مطمئناً به سمت فساد میرود
در حالیکه در کشور های همسایه خودمان
نه آن دو ردســـــــــــــــــــــــــــــــــت ها
زن راننده اتوبوس
مینی بوس
تاکسی
مترو
خطوط دریایی
خطوط هوایی
و...............
و............و.......
از سال ها قبل بوده اند.
نه تنها بد نیست بلکه یک کلام
باعث میشود
زنان محتاج کارکردن به سمت
کسب در آمد
از طـــــــــرق نامشـــــــــــــــــــــروع نروند.
درک این مسئله آن قدر سخت است؟؟؟؟
چرا فکر میکنید همه زنان سرپرست دارند؟
خیلی ها هستندکه مجبورند
خیلی ها هم دلشان میخواهد
خودشان نان در بیاورند
پس:
خط کشی هی غیر منطقی را دور بریزیم.
حضرت علی (ع) میفرمایند:
فرزند زمان خویش باش.
می دانید یعنی چه؟
یعنی شرائط زمانه ات را درک کن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا یا خان ناشناس راههای بهتر و دیگری هم غیر از فساد و اینگونه خود نمایی ها برای زنان هست چون با چندتا زن بی سرپرست آبرومند آشنا هستم میگم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قبل از اینکه این حدیث رو تو خط آخر بیارین بهتر بود با یه دین شناس مشورت میکردین تا درک زمانه رو براتون تفسیر کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اتفاقاً جناب ناشناس با یک فرد مطلع دین مشورت کردم و توضیح بسیار زیبایی به من گفتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مطمئنی اونی که باهاش مشورت کردی برداشتش از دین سطحی نبوده یا خدای نکرده مرضی نداشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارجاعت میدم به صحبتهای آیت الله علم الهدی در مورد تبرج زن
آره تبرج
اما خواهش می کنم وقتی صحبتهای ایشون رو شنیدی حق پذیر باش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مطمئن باش از اهل علم پرسیدم و جواب گرفته ام
مجتبی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۶
۶
اون موقع که دریاسالار آرتمیس فرمانده ی نیروی دریایی ایران هخامنشی بود.. جده جده جده جده جده جده جدتون هم هنوز بوجود نیومده بود که بخواد چنین افکار مسخره و ضد زنی رو داشته باشه.. به شما چه؟ محدودیت تا چه حد؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
هیچ زنی بی حیا و بی عفت نمی شود مگر این که مرد خواهان بی حیایی و بی عفتی باشد .
البته من نمیگم این خانمها بی حیا و بی عفت هستند اما دفاع شما مردها از مسائل اینچنینی برام جای سوال داره . وا غیرتا
مجتبی
|
UNITED KINGDOM
غیرت به حجاب نیست به ذات آدمه .. دختر میشناختم با حجاب بود همه کاری هم میکرد.. دختر میشناسم بی حجابه ولی دنیا سنگین و متینه و احدی هم جرئت نداره بهش چپ نگاه کنه .. پس ....... که غیرت رو تو این چیزها میبینی.. وا عقلا و وا شعورا
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
مجتبی جون اونموقع اونها دخترشونو زنده به گور میکردن .
صمد آقا
|
UNITED KINGDOM
ناشناس جا:
قسمت اول فرمایشت رو قبول دارم.
اما اما اما
بدون که تعصب و گیر دادن بی جا به خانما از طرف آقایون دقیقا عین بی غیرتیه ، لذا بهتره آقایون رفتارشون طوری منطقی و خدائی باشه که خانما زده یا فراری نشن.
(صمد آقا زن به زور میشود)
نورا
|
UNITED KINGDOM
واتحریکا!!!
وااسلاما!!!
نکنه میرین کارواش هم تحریک میشین!!!؟؟؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
جناب صمد آقا اون دیگه به تدبیر هر مردی بستگی داره که چطور با خانمش خدایی برخورد کنه که خانمش حرفهای اونو بپذیره و بدونه غیرت مرد دقیقا برای حفظ نظام خانواده است. در ضمن گیر دادن بی جا به خانمها رو ماهم تو سیره اولیا خدا نمیبینم .
همهونی که گفتم تدبیر........
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
گرسنگی نکشیدیدن
بفهمین
یعنی چه
شکم گرسنه
بچه گرسنه
اون جا اون وقت مرد چه نقشی داره؟؟
زن بی سرپرست
بدسرپرست
مجبوره به سمت فساد بره
حالا چه مرد خوهان بی عفتی اش باشه یا نباشه
شکم گرسنه
این
تئوری هار و
که حالیش نیست
زنده باد به زنان غیور و زحمتکش
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۸
۱۳
نظرات علي بن ابي طالب در مورد زن::::

اى مردم، زنان از نظر ايمان و ارث
و عقل ناقصند. اما نقصان ايمانشان به اعتبار معاف بودن از نماز و روزه
در ايام قاعدگى است. اما نقصان ارثشان به اعتبار اينكه سهم ارث آنان
نصف سهم ارث مردان است. اما نقصان عقلشان، به اعتبار ...(خطبه 79)
دخترک
|
UNITED STATES
....................
.
|
UNITED STATES
در نهج البلاغه ترجمه مرحوم دشتي در ذيل اين خطبه چنين توضيح داده شده:
"معناي ظاهري اين خطبه و كلمه ناقص مخالف آيات قرآن كريم و عقايد و فلسفه اسلامي است. چرا كه به اين معني است كه خدا نيمي از انسانها را ناقص آفريده است. اما اگر به معاني كلمه ناقص دقت كنيم و معناي آن را در اينجا "تفاوت" و "اختلاف" بدانيم همانطور كه در آيات قرآن نيز اين كلمات به جاي هم به كار برده شده‌اند، آنگاه تضاد ظاهري اين خطبه با قرآن كريم و مباني اعتقادي برطرف ميشود. امام(ع) ميخواهد بفرمايد كه: زن و مرد هركدام روحيات و صفات مخصوص به خود را دارند"

آيا زن بودن و معصوم بودن حضرت زهرا(س) را قبول داريد يا خير؟؟؟
آيا ميشود كسي كه آفرينش ناقصي دارد به مرتبه معصوميت برسد؟
برداشت نادرست و مغرضانه از اين فرمايش حضرت امير(ع) در وهله اول توهين به ناموس ايشان و مقدسات مسلمين است.
اگر زنان اهل بيت امام حسين(ع) نبودند و در راس آنان زينب كبري(س)، آنگاه مرداني كه الآن خود را شيعه مينامند، اصلا نميدانستند ائمه چه كساني هستند كه بخواهند از فرمايشات ائمه بر ضد تشيع استفاده كنند!
اتفاقا برداشت اشتباه از اين خطبه‌ها و احاديث و... نشانه مسلم ناداني و ناقص‌العقلي به معناي عام آن است!!!
صمد آقا
|
UNITED STATES
متاسفانه بعضی از آقایون از خانم ها هم کمترن.
(صمد آقا شوهر میکند)
یه نفر
|
UNITED STATES
آهای دخترک بهایی اون دوره هنوز شروع نشده ، زود جل و پلاس خود تو جمع کن ،
بهایی نجس ، صراط بفهم که کامنت این نفهم توهین به امام علی است پس لازم نیست پز حمایت از نظر مخالف و آزادی بیان رو بدی نظر این دخترک بهایی مصداق توهین به ائمه است و سریعا باید حذف بشه .
.
|
UNITED STATES
صمد آقا مگه خانمها ارزش كمتري از مردها دارن كه همچين حرفي ميزني؟!!!!!!!!
از شما ديگه بعيد بود:(
امیر
|
UNITED STATES
وجود امثال این یه نفر لکه ننگی بر ما شیعیان است.اصلا وجود همچین ادمی بروی کره زمین ترسناک است...
ناشناس
|
UNITED STATES
منم متاسفم!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
یعنی نقطه در حد لالیگا دنباله اینه که قضیه رو عوض کنه...من همینجا اعلام میکنم اگه من امروز بگم این اقای نقطه مثلا ......... دو روز دیگه یکی بیاد بگه من گفتم از نظر احساسی ضعیف است حرف منو تحریف کرده........
صمد آقا
|
UNITED STATES
. جان:
معذرت میخوام اگه خوب منظورمو نرسوندم.
منظورم در جواب جناب ناشناس بود.
از نظر صمد آقا زن و مرد هیچ فرقی با هم ندارن و اخلاق و انسانیت شخصی هست که تمیز میده بین این دو جنس.
(صمد آقا شش ماه مرد میشه و شش ماه زن)
ناشناس
|
UNITED STATES
بنا بر تحقیقات جدید هوش زنها از مردها هم جلو زده . زنها اون زمان ناقص عقل بودند که در یک خانه گلی محبوس بودند . از آن زمانه تا این زمانه قرن ها فاصله وجود داره. به روز باش ناشناس !!!
یه نفر
|
UNITED STATES
اگر درمقابل توهین به ائمه کاری نکنی ( حداقل یک کامنت نزنی ) شک دارم شیعه باشی ، امیر خان دخترک به امام علی توهین کرده بود ، البته من اونقدر هم ترسناک نیستم ، ترسناک تفاله های جریان سبز هستند که هنوز تو اینترنت چرخ می زنند و تو توهم ما بیشماریم ( نورا ) هستند . یادم رفت لکه ننگ شیعیان کسی است که از نوهین به ائمه شاد بشه ( شاهین نجفی )
دخترک
|
UNITED STATES
من منظورم به ناشناس اول بود که این وسط داره از بعضی چیزا سوء استفاده می کنه، توهینیم نکردم
توهم دشمن دارن اینا، امریکا انگلیس فرانسه بگیرررر برو تا بهاییا و وهابیا و یهودیا..
دخترک
|
UNITED STATES
هاهاهااا ضد تبلیغ محسوب میشه دیگه؟ نقطه جان نمی خواد ماسمالی کنی
.
|
UNITED STATES
ناشناس سوم اصل قضيه چيه كه من ميخوام عوضش كنم؟؟؟
يعني اساسا خلقت زن طوريه كه هرچقدر هم تلاش كنه يا در معرض تربيت و آموزش خوب و درستي باشه، ايمان و عقلش به حد مرد نميرسه و درنهايت يه چيزي كم داره و ناقص خواهد بود؟!!!
اگه اصرار داري اينطوري فكر كني با خيالاتت خوش باش. اميدوارم بتوني اون دنيا جواب اميرالمومنين و حضرت زهرا(ع) رو بدي.

ناشناس چهارم در هيچ زمانه‌اي زنان ناقص عقل نبودن. البته اگه منظور بيخردي و بيشعوري باشه الآن هم، چنين زناني كه در اجتماع هم حضور فعالي دارن اما هيچ تاثيري رو بينششون نذاشته داريم. كلا در هر زمانه‌اي در هر دو جنس هم افراد باخرد و با بصيرت وجود داشتن و هم افراد لجوج و كوردل.
.
|
UNITED STATES
دخترك خجالت بكش.
يعني چي ماسمالي كني؟! يعني نعوذبالله حضرت يه حرف اشتباهي زدن و من ميخوام مثلا خوب نشونش بدم؟؟؟

ببين دشمنان ائمه رو جون به جونشون كني دوست نميشن. كامنتاي تو كه تا الآن اينطور نشون داده. البته اميدوارم نتونسته باشي منظورت رو خوب برسوني و ما برداشتمون اشتباه بوده باشه!!! (بنابراين توضيح من اين قصد واهي رو نداشتم كه دشمن رو دوست كنم)

محبين ائمه رو هم پوستشون رو بكني دست از دامن اين خاندان بر نميدارن. خدا كنه لطف و عنايتشون رو شامل حال من هم كنن و من هم با گوشه چشم مباركشون تو اين دسته قرار بگيرم.

اما يه عده هستند اين وسط كه عقده‌ها و دشمني‌هاشون رو پشت برداشت ظاهري از قرآن و احاديث و ... پنهان ميكنن. امثال من تا زنده باشيم و به اين موارد برخورد كنيم اين حسرت رو به دلشون ميذاريم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۲
نامه 31
امام علي به امام حسن
از مشورت با زنان اجتناب كن، زيرا رأيشان ضعيف، و عزمشان سست است.با پوششى كه بر آنان قرار مى دهى ديده آنان را از ديدن مردمان بازدار، زيرا سختى حجابْ آنان راپاك تر نگاه مى دارد، و بيرون رفتن زنان از خانه بدتر از اين نيست كه افراد غيرمطمئن را بر آناندرآورى، و اگر بتوانى چنان كن كه غير تو را نشناسند. امورى كه درخورتوان زنان نيست به دستشان مسپار، زيرا زن گلى است ظريف نه خادم و كارپرداز.احترامش را در حدّ خودش مراعات كن، و او را به طمع ميانجى گرى در حق غير مينداز. آنجا كهجاى غيرت نيست از غيرت بپرهيز، چرا كه اين روش افراطى سالم را به
نورا
|
UNITED STATES
متاسفم!
.
|
UNITED STATES
نهج البلاغه ترجمه مرحوم دشتي صفحه 383 نامه 31
"در امور سياسي كشور از مشورت با زنان بپرهيز...."
البته اين به معني اين نيست كه راي مردان در امور مملكت داري و سياسي و... هميشه بر راي زنان برتري داره.
زناني كه بدون داشتن بينش صحيح دچار خودبزرگ بيني بشن و بخوان در اموري كه درش صلاحيت ندارن نظر بدن، نظراتشون و اقداماتشون آفت بزرگي خواهد بود. مثل جنگ جمل كه عامل اصلي گمراه شدن عده‌اي از مسلمين مقامي بود كه براي عايشه تصور ميكردند اما با پيروي از او به بيراهه رفتند.(البته قطعا اين مساله در مورد مردان هم صدق ميكنه)

حتي در امور سياسي و مملكت‌داري هم زماني كه زني مدبر و كاردان كه بينش و صلاحيت لازم رو داره، اداره كشور رو به دست بگيره مشكلي به وجود نمياد، همانند ملكه سبا كه خدا در قران بيان فرموده و ازآن نتيجه گرفته ميشود كه وي زني خودراي نبود و هميشه با صاحبنظران مشورت ميكرد و وقتي هم كه حضرت سليمان نامه دعوت به تسليم و اطاعت براش نوشت با آنكه مردان مشاورش نظرشان به قدرت جنگيشان بود، تدبير آن زن از همه آنان برتر بود و جنگ را صلاح ندانست و به جاي گردنكشي تصميم به امتحان حضرت سليمان گرفت و همين تدبير بود كه او رو به ايمان و رستگاري رهنمون شد.

مسلما كلام حضرت علي(ع) هيچگونه منافات و تناقضي با قرآن نداره. و چون كلامشون برتر از كلام مخلوق عاديست، نياز به تفسير داره و نبايد هر كسي با توجه به ترجمه‌هاي نارساي ظاهري معني دلخواه خودش رو برداشت كنه.
به توضيح مختصر درباره همين يه جمله كوتاه اول كلام بسنده ميكنم.
چون اگر در خانه كس است يك حرف بس است!
ناشناس
|
UNITED STATES
باز هم نمایشی دیگر از اقای نقطه برای تحریف سخن...بابا چرا خودتو به زمین و زمان میکوبی...مردم سواد دارن منظور علی بن ابی طالب رو میفهمن...
.
|
UNITED STATES
ناشناس شما تفسير رو تحريف ميدوني؟!
يعني مفسرين قرآن و نهج‌البلاغه و.. كارشون كوبيدن خودشون به زمين و زمانه؟!
خب يه دليل بيار كه كجاي حرفم غلط بوده؟ اين به قول خودت نمايش رو نقد كن اگه راست ميگي.
جوابت همونه كه در ذيل كامنت بالايي گفتم. كسي كه شيعه بودنش رو مديون زنه بهتره زن ستيزيش رو پشت آيات و احاديث پنهان نكنه.
شناس
|
UNITED STATES
نورا خانم همون بهتر که بی دین باشی چون واقعا ...........
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۸
۷
به اقایون توصیه میکنم اگر علاقه مند به خانواده هستید و میخوایید خانمهاتون مثل گل لطیف باشن اجازه ندید کار سنگین کنن چه بلند کردن یخچال تو آشپز خونه باشه چه موتور سواری تو خیابون .
به خدا این حرکتهی مردونه تو شان خانمهای محترم مسلمان نیست
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۶
۱۶
این زنها با این کارهاشون دارن فرصت های شغلی رو از جوونهای مردم میگیرن و هدر میدن

حالا جوون مردم بیکار میشه و فساد در جامعه زیاد میشه ....
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دخترا جز جوون مردم حساب نمی شن؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بي عرضگي بعضي آقايون رو نبايد انداخت گردن اين خانما.هركي عرضه داره كار پيدا ميكنه.
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جواد جان:
چقدر زشت خورده فرمایش کردی ، البته حرفت تا حدودی حسابه اما توجه به این مطلب نکردی که جناب آقای دکتر قول های زیادی راجع به اشتغال داده شده و انشاء الله عملی خواهد شد اما صدسال دیگه.
(صمد آقا روسری سر میکند و سیگار می فروشد)
امیر. ه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دخترا جوون مردم نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو هم اگه عرضه این خانم ها رو داری برو کارواش باز کن !!! عرضه نداری تقصیر بی عرضگی ات رو می اندازی گردن زن ها ؟ البته شماها عادت دارید به این فرافکنی ها !!! عرضه عزیزم عرضه نداری ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من شنیدم تو افغانستان هم فقط به پسرها گفته می شه بچه و دخترها جز بچه ها حساب نمی شن !! مثلا وقتی از پدر خانواده میپرسی چند تا بچه داری میگه شیش تا . بعد معلوم میشه تعداد پسرهاش رو گفته . در ایران گل و بلبل ما هم وقتی گفته میشه جوون یعنی شازده پسرها و دخترها جز جوونها محسوب نمی شن !!
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوستان خودتون رو به نفهمی نزنید

منظورم از جوونهای مردم پسرهایی بود که فرصتهای شغلیشون رو یه سری از دخترها که استعدادش رو هم ندارن اشغال کردن
دخترک
|
FRANCE
|
۱۸:۳۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۳
چه حرفا یعنی یه دختر دلش بخواد موتور سواری کنه باید بشینه بگه وای وای کرامتم رفت زیر سوال، چه شیک هم محدود می کنن
حتما کرامت این بود که بشینه خونه وابسته 2 زار پولی باشه که شوهرش بهش میده و حرف زور بشنوه،
آفرین به این خانم ها که مستقل اند،
ناشناس
|
FRANCE
این جا هر چی محدودیته اسمش میشه کرامت!! جالبه که خود اون زن هم ( نیست ناقص عقله ؟!) خودش حالیش نمی شه داره به کرامتش آسیب می رسه :)
ناشناس
|
FRANCE
چه خبر از تبلیغات جدید کالا ها با نشون دادن جذابیت های جنسی زنان در ایرلند و انگلیس؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۴
۱۴
فمینیسم اسلامی!!!
(با حجابان بی حیا )
کوثر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
موافقم
آفرین حرف دلمو زدی
پسرک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۴
۱۰
خیلی خوبه بزارین کار کنن حالشون جا بیاد تا فکر نکنن سر کار حلوا پخش میکنن البته به شرطیکه کار صنعتی بکنن نه منشی گری با تلفن و کولر
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حسود!
همین امثال تو "کارصنعتی"کردن که فاتحه ی صنعت خونده شده و افتاده توی سرازیریه ورشکستگی!!!
کورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگه در المان و امریکا هم زنانی مثل تو وطن فروش و خائن و در ارزوی پیوستن به دشمنانش کشورشون وجود میداشت صنایع اونها هم نابود میشد اونجا زن فقط باید کار کنه و بعد کار باید بره برای مردا ....
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
وای نورا عااااالی بوود +++
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۸
۱
چقدر خوب میشه اگه جامعه ظرفیت بالایی پیدا کنه و همه ی حرمت های انسانی حفظ بشه.
(صمد آقا با فرهنگ و باکلاس میشود)
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایول صمد اقا!
......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دمت گرم.................
عوض چرخیدن در بخش
گِـــــــــــــــــــــــل کاری اینترنت
در بخش
گُــــــــــــــــــــــــــــــل کاری اش
بچرخند و تحقیق کنند و ببیند که :
این مشاغل سالیان سال است
که به زنان در کشور های دیگر
سپرده شده تا
فقر و نیاز
وادارشان نکند دست به هر کاری بزنند
تن به هر خواسته ای بدهند
اونی که مخالفه
میخواد زن تا ابد تو سری خـــــــــور بمونه
حقشه که خودش تو ســــــــــــرش بخوره
متحجـــــــــــــــــــــــــر
متعصــــــــــــــــــــــــــب
لیاقتـــــــــــــــــــــــــــش
عقب موندگـــــــــــــــــــــی
و فقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
فســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد
و اعتیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد همه گیر
در جامعه اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صمد آقا
ظرفیت جامعه و حرمتهای انسانی رو تو بهتر میفهمی یا احکام اسلام و خطبه های حضرت علی(ع)؟؟؟؟؟
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جواد جان:
کتاب خوان که باشی متوجه میشی منظور صمد آقارو. اما بد نیست نگاهی هم به کتاب های استاد مطهری عزیز هم بکنی.
(صمد آقا جزوه میگوید)
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جالبه!!!
هنوز کامنت جوادچاپ نشده کامنت جوابیه ی صمد بهش چاپ شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نتیجه:جوادوصمد هردو ازداخل صراط کامنت مینویسن!!!
صراط چه توضیحی داری عزیز دلم!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا تو خودت موجودیتت زیر سواله عزیز دلم :)
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خیالت از موجودیت من راحت باشه.
به همین ماه عزیز.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۳
۲
تا جایی که من می دانم موتور سواری و رانندگی شغلی زنانه است چون به دقت و ظرافت نیاز دارد و رانندگی زنان قانونمند تر از رانندگی مردان است.
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سارا خانوم صرفا جهت اطلاع!بايد عرض كنم تصادفات خانومها هم بيشتره.در ضمن دقت و ظرافت با مهارت فرق داره.رانندگي مهارت ميخواد نه ظرافت.ظرافت مال گلدوزيه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حجت جون محض اطلاع تصادفهای منجر به فوت در بین آقایان بسیار بیشتره . البته یه عده از زن ها هم هستند که به دلیل پایین بودن اعتماد به نفس رانندگی شون تعریفی نداره ولی تصادفهاشون هم خیلی کوچولوئه و مثل بعضی از آقایون چند نفر رو نمی فرستند اون دنیا . اندکی انصاف.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من توی رانندگی حاضرم با شوماخر مسابقه بدم!
کورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورازاده شوماخر؟تو پیاده یه خط صاف رو برو مسابقه و رانندگی پیش کش
فرزند شهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۳
۰
با این اوضاعی که درست کردند بروند تن فروشی کنند بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب داره برای در آوردن یه لقمه نون حلال زحمت میکشه تا خدایی نکرده در دام فحشاء نیفته
البته کار هایی که برای زندگی کردن و نون در آوردن باشه نه کارهایی که برای تفریح و خوش گذرانی
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دمت گرم گل گفتین.
اما خدایش زندگی خیلی سخت شده و دلم میسوزه برای اونایی که ندارن و صورتشون با سیلی سرخ نگه داشتن.
(صمد آقا متظاهر میشود)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱
اولا : شما بهتر از خانم ها روحيه و ويژگي هاشان را مي شناسيد كه برايشان نسخه مي پيچيد ؟
ثانياً : آنجا كه زنان به خاطر يك لقمه نان به هزار راه ناخواسته مي روند رگ غيرتتان بجنبد...
ثالثاً : بفرماييد برايشان شغل بهتر ايجاد كنيد ، بعد اظهار نظر كنيد
رابعاً : چيزي به دفن تفكرات پوسيده شما نمانده كه آن را پشت نام خدا و پيغمبر مخفي مي كنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
واقعاً
گر تو
بهتر
میزنی
بستان
بزن
ببینیم!!!!!!!!!!!
چطوری ؟
چه مکینی ؟
برای اشتغال زنان
اونی که مخالفی
طرح هایت رو بنویس
ببینیم
برای اشتغال زنان
چه طرحی داری
محمد محرابي
|
FRANCE
|
۱۱:۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۲
بابا بي خيال
من به موتوسواري كه يك تفريح محسوب ميشه كاري ندارم ولي انصافا شما براي يك زن ديپلمه كه دولت كار نمي دهد كارخانجات دارن يكي يك جواب مي كنند وقتي دوتا بچه پرو بالتو بگيره همسرت مريض باشه و نتونه كار كنه
به نظر شما دور كمربندي نرود خود فروشبي نكند بهترين كار ممكن كارگري و ماشين شويي و رخت شويي است كه زمان شاه دليل بر بي عدالتي پهلوي بود حالا اسمش را چه بگذاريم ؟
ناشناس
|
FRANCE
منظورشون فکر کنم از کار زنانه (که برای کرامت زنها هم مشکلی ایجاد نکنه !! ) همین کلفتی خونه های مردمه :)
زهره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۰
۱
دوستان گرامی کارکردن برای هرشخصی به خود شخص و روحیاتش بستگی داره ، همانطور که کوهنوردی و ورزش های رزمی هم برای خانوما هست و هم آقایان، پس بهتره برای توجیح نظر خودمون الکی از اسلام و .. استفاده نکنیم.در دین اسلام داریم که فقر امکان دارد فحشاء رو همراه داشته باشه البته برای بعضی اشخاص.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اصلا مگه کسی رو مجبور می کنند بره موتورسواری یا ورزشهای رزمی یاد بگیره ؟ لابد خودش علاقه داشته دیگه .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۶
۴
آفرین به نورا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سیب زمینی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس:گوجه گندیده
دخترک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صد آفرین به نوراا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۲
صراط چرا هر چی کامنت در جواب نقطه میزارم حذف میکنی
مهریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۶
زنهائیکه تابحال خوب سواری میدادند میخواهند بآندنیا نیاندازند وبهر وسیله ای شد سواری بگیرندگرچه این کجا وآن کجا هیچ چیز برای زن با وقار بودن وعاقل بودن ارزش نمی آورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۵
۰
اونی که نوشتی سیب زمینی
طرح بنویس
برای اشتغال زن
راست میگی
مردی بنویس دیگه
نمیخوای زن دستش
تو جیب خوش باشه
تا
همه جوره
بشه
سر انگشت
چرخوندش
انواع و اقسامش هم دم
دستتون باشه دیگه
اون جا ها رو
او دور دور ها رو میبینی
همه..............
جمع بشن
شاغل بشن
تو بمونی علاف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ای ول ل ل ل ل ل ل
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۳
۰
وقتی خانمها میشن راننده کامیون و اتوبوس،دیگه موتور سواری عددی نیست
پسرک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
چون این صفحه مربوطه به زنهاست که خیلی دلشون میخواد آزاد باشن حتی به قیمت بیگاری رفتن. لازمه دوباره یاد اوری کنم تا نورا یادش نره :ولا این حجاب هیچیش خوب نباشه اینکه هیکل قناس و ایراد دارو میپوشونه خوب چیزیه.یه صورتتون معلومه اونقدر ارایش میکنید که حال ادم بد میشه. حالا ببین اگه حجاب نبود چی میشد چه صحنه های وحشتناکی میشد.نگاه نکنید با شلوار تنگ و وسایل کمکی زیر یه مانتو شبیه خارجیها میشین اگه همینها نبود فرق شما با اونها معلوم میشد.برین خدارو شکر کنین وسیله ای بنام حجاب هست.کسایی که طرفدار بیحجابی هستن بخاطر اینکه فکر میکنن خیلی هیکلشون شبیه خارجیهاست نمیدونن در حالت مساوی در مقابل یه دختر مو طلایی و قد180ورزشکارچشم ابی که عمریه ورزش کرده نه اینکه با گرسنگی خودشو مثل چوب خشک درست کرده باشه ودهنش بوی فضلاب بده سوسک میشن
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما از خارجی ها خوشگل تریم.
درضمن خودتو به یک دکترخوب نشون بده!!!
پسرک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورازاده حقیقت چقدر بده نه؟رفتم دکتر گفت باید روزی سه بار بزنی توی دهن یه وطن فروش تاخوب بشی
آنتی داف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالا نیست مردهای ایرانی همه برد پیت و جرج کلونی تشریف دارند !!!
زنهای طبیعی ایرانی از سر مردهای ایرانی هم زیادند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اصلا در یک نژاد سابقه نداره زنها زشت باشند و مردها خوشگل!! وقتی میگی زنهای ایرانی زشتند اعتراف می کنی مردهای ایرانی خیلی زشتند . چون زنها همیشه از مردها خوشگل ترند :)
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چرا آخرین عکس منتشر نشده از نورا که گذاشتم منتشر نکردی صراط!!!!!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یه نفرمواظب باش چی مینویسی!
............................
شان خودت رو حفظ کن وگرنه بد میبینی.
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اوا چقدر ترسیدم !
خودت اصرار داری خیلی خوشگلی!!!!!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
راستی یه نفرجون میدونستی واحد شمارش شتر هم نفر هست!!!!!!؟؟؟
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ببین زورا جوابت رو تو این پست گذاشتم برو ببین ،:)
http://www.seratnews.ir/fa/news/73236/پیغام-همسرمقام-طاغوتی‌به-محمدخاتمی
علیرضا
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۳
۰
بنده به عنوان یک مرد سئوالی دارم از حضرات :
چرا آقایان بایستی تصمیم بگیرند که خانمها به چه امری مشغول باشند یا نباشند ؟ اگر قوای فکری زنان در حدی نیست که مسئل خودشان را حل و فصل نمایند که آنوقت خلقت حضرت حق زیر سئوال میرود .
پاره ای دوستان میفرمایند که حضرت مولا و یا حضرت رسول چنین و چنان گفته اند ، آن بزرگان هم اگر اکنون زنده بودند یقیناً نظر متفاوتی می داشتند . فضای عربستان 1400 سال پیش را با وضعیت کنونی مملکت مقایسه نکیند . در ضمن حضرات معترض چنانچه خیلی ناراحتند وضعیت معیشت خانواده ها را اصلاح کنند تا زنان و دختران مجبور به اشتغال نباشند . وضعیت اقتصادی و رفاهی که از بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولین گریبانگیر مردم شده عامل اصلی این دست مسائل است . کدام زنی دوست دارد در کارواش ماشین بشورد ؟ کدام زنی دوست دارد در زیر آفتاب تابستان کشاورزی کند ؟
نورا
|
UNITED STATES
احسنت!
ناشناس
|
UNITED STATES
مگه مردها دوست دارند در کارواش ماشین بشورند ؟ یا زیر آفتاب کشاورزی کنند؟
ناشناس
|
TURKEY
|
۱۴:۳۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۶
۱
باعث افتخار است که زنان کار مردان را هم می توانند می کنند البته اگر کسی مجبور نباشد کار نمی کند.. حتما احتیاج دارند و خواسته اند ابتکاری خرج دهند تا کارشان بگیرد اشکالی داره؟ به قول دوستمان طرحی بدهید و زمینه کار فراهم کنید. کار ماشین شویی سختتر از کار کهنه شویی و خدمتکاری در منزل دیگران نیست. اما موتور سواری علاقه است هر زنی می تواند به هر ورزشی که دوست دارد علاقه مند شود. علاقه داشتن برای مردان آزاد است برای زنان نه؟ این که کار نیست. این سناریوها و دلسوزیها را برای همسران خودتان نگه دارید. حتم دارم بطور کامل آنها را هم رعایت نمی کنید.
یک لامپ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
تا زمانی که مردم (چه آقا چه خانم)به آن درجه از شعور و آگاهی نرسیده اند که موقعیت زمان خود را آنطور که هست بفهمند این مملکت حال و روزی بهتر از این نخواهد داشت که هیچ روز به روز باید شاهد پسروی و عقب ماندگی خویش نیز باشیم همان اتفاقی که هر روز در حال تجربه آن هستیم و متاسفانه خودمان را به ندیدن میزنیم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
ای بابا ، صراط بسته دیگه!
یا این خبر رو حذف کن یا در مورد این خبر نظر نمایش نده!
توی این صد و خرده ای نظر سیصد تا شبهه علیه دین و حجاب و قرآن و نهج البلاغه و ... مطرح شده که هیچکدومش درست حسابی جواب داده نشده.
یا این که مقاله با موضوع حضور زن در جامعه اسلامی بذارین تو صفحه اول که رفع شبهه بشه،
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۳
۵
دین اسلام کی گفته زن بدون حجاب باید موتور سواری کنه چرا به بهانه دموکراسی و تساوی حقوق همچین کارایی انجام میشه پس چرا زنها که به گفته خودشون با حجاب تو مسابقات شرکت می کنن تلویزیون یک صحنه از اونا نشون نمیده ؟ چرا با دین و شعور ما بازی میکنید ؟ دروغ تا کی؟؟؟؟
nima
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
۴
۲
به نظر من اشکالی نداره بلکه خوب هم هست
ما باید دیدمونو عوض کنیم نه این خانمها شغلشونو
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
۳
۴
خیلی از زنها از مردها قوی ترند.چرا قضیه رو جنسیتی میکنید وقتی کسی خودش با این تیپ کارها مشکلی نداره شما چی کار دارین.هر مسئله ای راجع به زنها باشه باید نظر بدین.
دادماست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
۱
۳
یا مولاتنا یا فاطمة الزهرا اغثنا...

چرا ما انیقده از اسلام فرار میکنیم

ی کم انصاف داشته باشیم اول اسلام رو مطالعه کنیم شاید واقعا خوب باشه ...
پسرک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۴
به بهانه حضور اجتماعی و آزادی زنان از اونها کار بکشید این راه خوبیه منم موافقم حقوق کمتر هم که میدین
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۲
البته من حدیثی شنیدم ازحضرت علی(ع)وای بر زمانی که زنها باغیرت شوند ومردها بی غیرت