۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶

پیگرد قضایی رئیس سیا

محمد‌علی اسفنانی با بیان اینکه مجلس از عاملان تروریسم هسته‌ای به دادگاه‌های داخلی اقامه دعوی خواهد کرد، گفت: اگر رئیس‌سیا در دادگاه داخل کشور محکوم شود ،تحت پیگیرد قضائی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۷۲۴۷۳

به گزارش صراط ، محمد علی اسفنانی ،سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت که کمیته مبارزه با تروریسم هسته‌ای قرار است قبل از ارائه شکایت از تروریست‌های هسته‌ای در دادگاه های بین المللی، آن را در دادگاه‌‌های داخلی کشور مطرح کند.

وی افزود: مجلس موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای کشور و ارسال بد افزار‌های سایبری به تاسیسات زیربنایی را در دادگاه داخل کشور مطرح و خواستار محکومیت قضایی عاملان تروریسم هسته‌‌ای خواهد شد.

نماینده مردم فریدن در مجلس در پاسخ به این سؤال که "کدام کشور و رژیم در اقدامات تروریستی متهم هستند؟"، گفت: ما اسناد و مدارکی داریم که برخی کشورها اقدامات تروریستی علیه فعالیت‌‌‌های صلح‌آمیز هسته‌ای انجام داده‌اند و آن را به دادگاه ارائه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر فرضا سازمان جاسوسی آمریکا(CIA) در دادگاه‌‌ ایران محکوم شود، اقدام بعدی کمیته مبارزه با تروریسم هسته‌ای چه خواهد بود، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند و هر کس محکوم شود تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد اگر رئیس سیا هم محکوم شود ما وی را با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی تحت پیگرد قرار خواهیم داد.