۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

شكست فولاد،مثل‌درآوردن‌سنگ از آتش

سرمربي تيم فوتبال سپاهان با بيان اين كه جمع كردن ستاره‌ها در يك تيم صرفا براي قهرمان شدن كافي نيست، گفت: براي موفقيت اتحاد و انضباط تيمي مهم است و نبايد مسايل انضباطي را فداي موضوعات فني تيم كرد.
کد خبر : ۷۲۵۰۴

به گزارش صراط ، زلاتكو كرانچار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره دومين مسابقه تيم فوتبال سپاهان در ليگ برتر كه برابر فولاد خوزستان در اهواز خواهد بود، اظهار كرد: بي‌ترديد بازي سختي براي ماست چرا كه بايد در هواي گرم اهواز مقابل يكي از تيم‌هاي خوب ليگ بازي كنيم. فولاد فصل گذشته تا نيم‌فصل عملكرد فوق‌العاده‌اي داشت. حسين فركي سرمربي اين تيم در فصل گذشته توانست نتايج دور از تصوري با نفت تهران بگيرد؛ بنابراين انتظار مي‌رود اين تيم جديد انگيزه زيادي داشته باشد و حريف سرسختي به شمار آيد.

بازيكنان جديد ما بايد راه پيروزي را ياد بگيرند

وي با بيان اينكه بازيكنانش با احساس مسووليت و تعهد بالايي ليگ را شروع كرده‌اند، ادامه داد: مجموعه ما زير فشار بود. بازيكنان جديدي به تركيب تيم اضافه شدند كه درك آنها از آنچه ما مي‌خواهيم و هماهنگ شدن‌شان با ساير بازيكنان كار بسيار سختي است. سپاهان سه دوره قهرماني متوالي در ليگ را به دنبال دارد كه اين مسووليت ما و بازيكنان را در اين فصل فوق‌العاده دشوار مي‌كند. آنها بايد راه پيروزي را ياد بگيرند و در مسير آن گام بردارند. قهرمان بودن سپاهان مي‌تواند يك فاكتور و دليل بزرگ براي تلاش سخت‌كوشانه بازيكنان باشد تا از عنوان‌شان دفاع كنند.

غلبه بر فولاد در اهواز مثل درآوردن سنگ از آتش است

كرانچار پيروزي در اهواز را به در آوردن سنگ از آتش تشبيه كرد و به ايسنا گفت: با آناليزي كه مسابقه فولاد در هفته اول ليگ داشتيم،‌ آنها ميزان دوندگي بالايي داشته و پرسينگ را در جناحين خيلي خوب اجرا كردند. فولاد الان به دوندگي در هواي گرم اهواز عادت كرده و اين جزو ويژگي‌هاي متمايز آنهاست تا جايي كه فكر مي‌كنم پيروزي مقابل اين تيم در آن شرايط مثل در آوردن سنگ از آتش است.

ريكاوري تيم در فرصت كوتاه يك فن است و ما آن را بلديم

سرمربي سپاهان در پاسخ به اين سوال كه با توجه به فاصله سه روزه‌اي كه ميان هفته اول و دوم ليگ وجود داشت، آيا مشكلي براي ريكاوري بازيكنان داشتيد؟ اظهار كرد: ما مشكل خاصي نداشتيم. ريكاوري بازيكنان و آماده كردن آنها در فرصت كوتاه از معيارهاي علمي تبعيت مي‌كند. ما پيش از اين توان جسمي بازيكنان را به طور دقيق و جداگانه محاسبه كرديم. ريكاوري از نظر ما يك فن است كه اگر خوب اجرا شود، تيم شما همواره آماده خواهد بود.

جانواريو را مي‌خواستيم اما نبايد قانون را زيرپا مي‌گذاشتيم

كرانچار در واكنش به اينكه " با توجه به درخشش فابيو جانواريو در نخستين بازي استقلال، آيا براي از دست دادن او پشيمان نشديد " به ايسنا گفت: يانوش بازيكن با كيفيتي بود كه تنها بخاطر بي‌انضباطي كه يك هفته به تيم برنگشت از ما جدا شد. عماد رضا هم مهاجم خوبي بود كه تقريبا همين سرنوشت را پيدا كرد. براي ما بزرگي نام بازيكنان فرقي نمي‌كند. از نظر كادر فني فابيو مي‌توانست همچون گذشته در اين فصل هم به ما كمك كند و مشكلي براي ماندن او در سپاهان نداشتيم اما قانون بايد براي همه يكسان اجرا شود.

مسايل انضباطي نبايد فداي موضوعات فني شود

وي افزود: فابيو سه هفته دير به جمع ساير بازيكنان اضافه شد و بدتر از آن به ما هيچ اطلاعي هم نداد! ما كاملا از اين بازيكن بي‌خبر بوديم. معتقدم نبايد مسايل انضباطي را فداي نفع فني تيم كنيم. خودتان را جاي من بگذاريد، در مقطع فعلي كه سزار به سپاهان برنگشته و فقط پيغام فرستاده كه نمي‌خواهد در سپاهان بازي كند، اگر برگردد آيا از او در تيم استفاده مي‌‌كنيد؟ ساير بازيكنان به شما چه مي‌گويند؟

آوردن دژاگه به ايران غيرممكن بود

عليرضا مرزبان مربي سپاهان و دستيار اول كرانچار كه در جريان اين گفت‌وگو حضور داشت، در واكنش به اينكه آيا سپاهان به دنبال جذب اشكان دژاگه بود، اظهار كرد: اينكه ما تلاش كرديم تا دژاگه را به خدمت بگيريم حقيقت ندارد. ما مي‌دانيم در اروپا چه پول‌هايي جابجا مي‌شود، بنابراين مشخص بود كه آوردن دژاگه به ايران غيرممكن است. بنابراين كوششي براي گرفتن اين بازيكن نكرديم.

با جذب خلعتبري ديگر مهاجم جديد نياز نداريم

كرانچار در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا همچنان دغدغه كمبود مهاجم داريد؟ تصريح كرد: پيش از اين داشتيم اما الان سوكاي، محمد غلامي و رادومير يالوويچ در خط حمله سپاهان حضور دارند كه بازيكنان باكيفيتي هستند. همچنين در كنار آنها محمدرضا خلعتبري هم است كه بيشتر در بخش حمله تيم از او استفاده خواهيم كرد. با اين وضعيت ديگري نيازي به جذب مهاجم جديد نداريم و حتي مي‌توانيم در رقابت‌هاي آسيايي هم موفق باشيم.

يك هافبك يا مدافع وسط جديد مي‌گيريم

وي در ارزيابي‌اش از هافبك آلبانيايي و اينكه آيا سپاهان بازيكن ديگري را جذب مي‌كند؟ خاطرنشان كرد: اين بازيكن آلبانيايي هم كيفيت مطلوبي دارد و بيش از چهل بازي ملي براي تيم كشورش انجام داده است. درصدد اين هستيم كه يك هافبك يا دفاع وسط براي تقويت بيشتر تيم بگيريم.

جمع كردن ستاره‌ها براي قهرماني تيم كافي نيست

سرمربي سپاهان در پاسخ به اين سوال كه با توجه به حضور ستاره‌هاي ملي‌پوش پرشمار در تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال، آيا سپاهان را سومين مدعي قهرماني ليگ امسال مي‌دانيد؟ به ايسنا گفت: فكر مي‌كنم مدعي شماره يك، دو يا سه قهرماني وجود ندارد. اين تيم‌ها كه نام برديد حتي در كنار مس كرمان مدعيان قهرماني را تشكيل مي‌دهند. تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد مجموعه متحد و بدون حاشيه‌اي داشته باشد. مجموعه‌اي كه در آن احساس تيمي و با هم بودن موج بزند. جمع شدن بازيكنان بزرگ در يك تيم الزاما باعث موفقيت آن تيم نمي شود. قهرماني صرفا با داشتن بازيكنان ستاره كافي نيست. انضباط تيمي در اين موضوع نقش موثري ايفا مي‌كند.

اميدواريم يك جام ديگر براي سپاهان بگيريم

مرزبان نيز در ادامه اين صحبت‌ها توضيح داد: از نظر من مربع مديريت، كادر فني، بازيكنان و هواداران اگر خوب كار كنند و متحد باشند يك تيم مي‌تواند موفق باشد. من از حضور هواداران بي‌نظير سپاهان در نخستين بازي ليگ تشكر مي‌كنم. آنها با جان و دل از تيم‌شان طرفداري كردند. آرزوي قلبي همه ما قهرماني سپاهان است و اميدوارم بتوانيم يك جام ديگر به افتخارات اين تيم اضافه كنيم و در آسيا هم موفق باشيم.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم