۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
نصیرزاده:

محرومیت پرسپولیس قابل تعلیق است

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال تاکید کرد، یک جلسه باقیمانده از محرومیت تیم پرسپولیس در برگزاری بازی بدون تماشاگر قابلیت تعلیق را دارد.
کد خبر : ۷۲۸۲۳
به گزارش صراط، هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به استناد آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال و همچنین براساس کدهای انضباطی فیفا و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتی که 50 درصد از زمان محرومیت تیم یا عواملی از فوتبال سپری شده باشد باقی مدت محرومیت از سوی صادرکننده رای قابل تعلیق است.

وی در ادامه افزود: با این شرایط باشگاه پرسپولیس می‌تواند درخواستی را خطاب به صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون ارسال کند تا به استناد این ماده قانونی و به جهت بهره مندی از تماشاگران پرشمارش بازی بعدی سرخپوشان با حضور تماشاگران انجام شود.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در خاتمه تصرح کرد: در صورتی که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با درخواست باشگاه پرسپولیس موافقت کند، یک جلسه باقیمانده از محرومیت این باشگاه به حالت تعلیق درخواهد آمد.

به دنبال حوادثی که در دیدار پرسپولیس - داماش گیلان در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر رخ داد و محمود رفیعی، داور مسابقه بازی را نیمه کاره رها کرد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن جریمه دو تیم نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود تیم داماش اعلام کرد و رای به کسر 2 امتیاز از تیم پرسپولیس داد اما پس از آن کمیته استیناف کسر امتیاز از تیم پرسپولیس را به دو جلسه محرومیت این تیم از حضور هوادارانش در دوبازی خانگی در هفته‌های آغازین دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تبدیل کرد.

تیم پرسپولیس یک جلسه از این محرومیت را در دیدار مقابل فجرسپاسی شیراز در هفته دوم لیگ برتر پشت سر گذاشت، دیداری که در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد و به برتری 3 بر 2 تیم شیرازی انجامید.