۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱

انتقاد آیت‌الله‌صافی ازبی‌حجابی‌درمشهد

گاهی دیده می شود که افراد با پوشش و حجاب نامناسب در مشهد رفت و آمد می کنند که به هیچ عنوان پسندیده نیست و نباید اینگونه باشد.
کد خبر : ۷۳۰۲۰
به گزارش صراط به نقل از ایلنا: یکی از مراجع معظم تقلید گفت: اگر زشتی در شهر مشهد مشاهده شود، به نام کشور نوشته شده و ممکن است باعث ایجاد ذهنیت نادرست در زائرین، به ویژه زائران خارجی شود.
 
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار و مدیران شهری مشهد با بیان این مطلب افزود: توجه مردم به شهر مشهد به دلیل وجود مناطق گردشگری و تفریحی نیست، بلکه زیارت امام هشتم (ع) و بهره‌مندی ازبرکات آن، هدف اصلی است که مسئولین باید به درستی این را دانسته و توسعه و ترویج امتیازات معنوی را در برنامه‌های خود قرار دهند.
 
این مرجع تقلید اظهار داشت: در جهان اسلام چند شهر خاص وجود دارد، که موجب توجه و افتخار شیعیان و مسلمانان است که یکی از این شهر‌ها که از موقعیت خاصی نیز برخوردار است، شهر مقدس مشهد است، که باید در همه زمینه پیشتاز باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: امتیازات معنوی شهر مشهد، ارزش مادی ندارد و نباید با نگاه مادی گرایانه به موضوعات نگریسته شود، بلکه باید حفاظت از هویت معنوی و ترویج شعائر اسلامی در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد.
 
آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: به دلیل سفر زائران خارجی به شهر مشهد و حضور دائمی عاشقان امام هشتم (ع) در این شهر، باید چهره شهر مشهد متفاوت با شهرهای دیگر باشد، زیرا اگر زشتی در اینجا مشاهده شود، به نام کشور نوشته شده و ممکن است باعث ایجاد ذهنیت نادرست در زائرین، به ویژه زائران خارجی شود.
 
مرجع عالیقدر شیعیان با انتقاد از برخی هنجارشکنی‌ها در شهر مقدس مشهد افزود: گاهی دیده می‌شود که افراد با پوشش و حجاب نامناسب در این شهر رفت و آمد می‌کنند که به هیچ عنوان پسندیده نیست و نباید اینگونه باشد.
 
آیت الله صافی گلپایگانی در بخش پایانی سخنان خود به کمک‌های دولت به مدیریت شهری اشاره کرد وخواستار توجه بیشتر دولت در اختصاص بودجه بیشتربه شهر مقدس مشهد شد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
اگه مردم برای تهیه مرغ تو صف های چند صد نفری باشند برای وجه انقلاب و نظام و شیعیان زشت نیست ؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
۱
۲
نمیشه دور حرم و زوار اون دیوار بکشید و مردم مشهد برن خارج دیوار زندگی کنن؟ خارجی ها و زوار هم از محدوده حرم خارج نشن.
مردم مشهد هم آدم هستن و مثل بقیه حق زندگی دارن. به ما چه که شما می خواین ظاهر خوبی جلوی خارجی ها از خودتون و کشورتون نشون بدین. در ضمن هرچه شهر شیک تر و لوکس تر بشه ظاهر شهر در دید بقیه بهتر میشه نه اون طور که شما دوست دارین که عبوس و گرفته و مرگ زده باشه...
دیگه بسه هر جور شما دوست داشتین
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱
البته در مکه و مدینه یکنفر بی حجاب نمی توان دید ولی در جده و بقیه شهر ها حجاب آزاد است.بایستی حرمت قم و مشهد حفظ شود و گرانی ها هم جای خود قابل بحث است