۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰

سران اصلاحات به فتنه پيوستند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبري در حکم جديد خود به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام عناوين کاري جديدي را ابلاغ کردند که قانون انتخابات نيز بخشي از آن بوده و سياست‌هاي کلي انتخابات به زودي در مجمع تشخيص کليد خواهد خورد.
کد خبر : ۷۳۲۵۳
به گزارش  صراط ، محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تشکيل حزب فراگير اصولگرايي، اظهار داشت: تشکيل حزب فراگير اصولگرايي ايده‌اي بود که شش سال پيش مطرح شد و در سال87 هم اعضاي شوراي مرکزي موقت آن انتخاب شدند اما به دليل فضاي تند انتخابات در سال 88 اقدامات براي تشکيل آن متوقف شد.

*پيش نويس حزب فراگير تعيين شده است

دبير کل حزب جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: پيش نويس اساسنامه و مرامنامه حزب فراگير تعيين شده اما تاکنون درباره انتخاب اعضاي آن تصميمي گرفته نشده است.

وي با اشاره به اينکه تشکيل حزب فرگير نيازمند سرمايه و نيروي انساني است، تاکيد کرد: در صورت فراهم شدن نيازمندي‌هاي حزب فراگير و موقعيت اميدواريم بتوانيم حزب فراگير را تشکيل دهيم.

*سران اصلاحات به فتنه پيوستند

باهنر درباره فعاليت‌هاي اخير اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، گفت: اصلاح‌طلبان مدتي است چوب نام خود را مي‌خوردند و سران آن نيز به فتنه پيوستند و هزينه‌هاي زيادي را به نظام تحميل کردند.

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: زمينه حضور و فعاليت براي اصلاح‌طلباني که در چهارچوب قانون اساسي و نظام حرکت مي‌کنند و مرزبندي خود را با فتنه روشن کرده‌اند، فراهم است.

*قانون انتخابات مورد حمله برخي رسانه ها قرار گرفت

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره قانون انتخابات، اظهار داشت:  بعد از انتخابات رياست جمهوري يعني از اوايل سال 88 قانون انتخابات در دستور کار کميسيون امنيت ملي و سياست داخلي مجمع تشخيص مصلحت نظام بود اما اين قانون مورد حمله برخي رسانه‌ها قرار گرفت و بواسطه سنگين شدن فضا قانون مذکور از دستور کار اين کميسيون خارج شد.

*سياست هاي کلي انتخابات به زودي در مجمع تشخيص کليد خواهد خورد

باهنر تصريح کرد: مقام معظم رهبري در حکم جديد خود به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام عناوين کاري جديدي را هم ابلاغ کردند که قانون انتخابات نيز بخشي از عناوين جديد است و سياست هاي کلي انتخابات به زودي در مجمع تشخيص کليد خواهد خورد.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا قانون جديد به انتخابات رياست جمهوري آينده مي‌رسد يا خير، اظهار داشت:  بعيد مي‌دانم که اين قانون به انتخابات رياست جمهوري يازدهم برسد چرا که  تصويب آن به مدت زمان زيادي نياز دارد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره عملکرد تيم اقتصادي دولت، گفت: عوامل مختلفي در گراني هاي اخير موثر بوده و تحريم ها نيز اثر مشخصي داشته است.

*کميته هاي مشترک دولت ومجلس در جهت سامان دادن امور حرکت مي کنند

وي ادامه داد: عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي، تاخير و يا منضبط عمل نکردن آنان نيز از عوامل ديگر شکل گيري گراني‌هاي اخير است و در حال حاضر نيز تيم‌هاي مشترکي ميان دولت و مجلس تشکيل شده که اميدواريم بتوانند کارها را سامان دهند.

*استکبار به دنبال از بين بردن مقاومت در منطقه است

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين درباره تحولات اخير در سوريه، اظهار داشت:‌ در سوريه کشورهاي همسايه توطئه چيني مي‌کنند و بعضي از آنان به اشتباه تحولات سوريه را با بيداري اسلامي مقايسه مي‌کنند ولي تحولات سوريه با بيداري اسلامي تفاوت‌هاي چشم گيري دارد.

وي تصريح کرد: بعضي از کشورهاي همسايه به صورت آشکار از تروريست‌ها در سوريه حمايت مي‌کنند و با همراهي استکبار به دنبال از بين بردن خط مقاومت در منطقه هستند.

*اصلاحات خوبي در سوريه انجام شده است

باهنر با اشاره به اصلاحاتي که در دولت سوريه انجام شده است، گفت: تا کنون اصلاحات خوبي در دولت سوريه انجام شده ولي غرب در سوريه بدنبال شکستن خط مقاومت و ساقط کردن حکومت بشار اسد است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: خوشبختانه تاکنون غرب و آمريکا نتوانسته‌اند عليه سوريه قطعنامه‌اي تصويب کنند و دولت بشار اسد نيز بايد اصلاحات را سرعت ببخشد.