۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲

موضوع نشست نمایندگان با دانشجو

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با رئیس دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: طرح موضوعات پیرامون واحد آکسفورد این دانشگاه از دیگر مسائلی بود که مورد سوال اعضای این کمیسیون قرار گرفت و بنا شد آقای دانشجو گزارشی را در این ارتباط به کمیسیون ارائه کند.
کد خبر : ۷۳۳۳۷
خانه ملت: در تشریح جزئیات جلسه امروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعلام کرد: جلسه امروز در دو بخش برگزار شد که ابتدای این جلسه به معارفه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای این کمیسیون اختصاص داشت.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این جلسه، اعضای کمیسیون مباحثی را مطرح کردند و رئیس دانشگاه آزاد نیز قول بررسی برخی موارد را داد.

وی افزود: طرح موضوعات پیرامون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد از دیگر مسائلی بود که مورد سوال اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفت و بنا شد آقای دانشجو گزارشی را در این ارتباط به کمیسیون ارائه کند.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه آزاد، واحد آکسفورد مجوزی را از این دانشگاه نداشته و تنها به عنوان واسطه گر ایفای نقش می‌کرد و مدرکی نیز به کسی از سوی این واحد داده نشده است.

جعفری گفت: وجود یک واحد واسطه‌گر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست؛ به همین دلایل بنا شد که گزارشی در این ارتباط به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.

وی یادآور شد: در ادامه جلسه امروز، اعضای کمیسیون به بررسی اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش پرداختند که البته بررسی‌ها در این کمیسیون ادامه خواهد داشت.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: براساس ماده ۱۷ این قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است به همکاری خود با معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش‌دبستانی که در سال ۸۹-۸۸ و سال‌های قبل با وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی داشته‌اند و خدمت و همکاری آنها مستمر نبوده است، ادامه دهد. درصورت مجوز استخدام بر اساس ماده (۱۶) این قانون در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.