۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

افراد فاقد بيمه ، بيمه مي‌شوند

مديرعامل صندوق بيمه خدمات درماني گفت: پزشكان در استان‌هايي كه طرح پزشك خانواده در آنها آغاز شده، استقبال خوبي از طرح كرده‌اند و مخالفت و مقاومتي از جانب پزشكان در دو استان مازندران و فارس مشاهده نشده است.
کد خبر : ۷۳۴۱۲
به گزارش صراط به نقل از ايسنا، محمدباقر هداوند با بيان اينكه مشكلي براي پرداخت حقوق پزشكان طرف قرارداد نخواهيم داشت، اظهار كرد: براي اجراي اين طرح 60 ميليارد ريال به استان فارس و 50 ميليارد ريال به استان مازندران اختصاص يافته و آمادگي داريم هر استاني كه طرح پزشك خانواده در آن آغاز مي‌شود، به آن استان بودجه تزريق كنيم.

وي با اشاره به اجراي پايلوت نظام ارجاع و پزشك خانواده، از سال گذشته در سه استان خوزستان، سيستان و بلوچستان و چهارمحال و بختياري در نسخه 01، اظهار كرد: اين طرح پس از احصاء اشكالات با هماهنگي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و صندوق‌هاي بيمه‌گر در قالب نسخه 02 دنبال شد.

مديرعامل صندوق بيمه خدمات درماني ادامه داد: طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع از يك هفته پيش در استان فارس آغاز و سپس در استان مازندران دنبال شد و صندوق خدمات درماني با آمادگي كامل وارد اين طرح شده است، چرا كه اين طرح باعث ارتقاي سلامت مردم مي‌شود.

تمام افراد فاقد بيمه درماني پايه تا پايان سال بيمه مي‌شوند

هداوند همچنين با اشاره به ماموريت صندوق بيمه ايرانيان براي پوشش افراد فاقد بيمه درماني پايه، اظهار كرد: انتظار مي‌رود تمام افراد كه فاقد پوشش بيمه درماني پايه هستند، تا پايان سال تحت پوشش صندوق بيمه ايرانيان قرار بگيرند.

وي افزود: اين افراد مي‌توانند با مراجعه به ادارات صندوق بيمه خدمات درماني و يا دفاتر پيشخواني كه نمايندگي صندوق در آنها حاضر است، با 50 درصد تخفيف در حق بيمه از بيمه درماني پايه برخوردار شوند.

هداوند همچنين با اشاره به آن تعداد از افراد جامعه كه توان پرداخت 50 درصد حق بيمه ايرانيان را هم ندارند، گفت: اين افراد مي‌توانند با مراجعه به كميته امداد خميني(ره) و دريافت معرفي‌نامه از اين ارگان، از بيمه درماني پايه رايگان در صندوق بيمه ايرانيان برخوردار شوند.

وي اعلام كرد: سرانه صندوق بيمه ايرانيان براي هر نفر در ماه 11 هزار و 280 تومان و در سال 135 هزار و 310 تومان است كه با احتساب 50 درصد تخفيف براي واجدين شرايط، 67 هزار تومان در سال دريافت مي‌شود.