۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹

پناه به دیوار ندبه برای غلبه بر اوباما+عکس

نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به سرزمین های اشغالی سفر کرده روز گذشته در محل دیوار ندبه حاضر شد.
کد خبر : ۷۳۴۴۶

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس تصویری که توسط سایت "گتی ایمج" منتشر شده "میت رامنی" ضمن حضور در محل دیورا ندبه آرزوهای خود را که بر روی تکه کاغذی نوشته شده بود در شکاف این دیوار قرار داد تا بر اساس خرافات موجود به آرزوی خود دست پیدا کند.

رامنی درحال قراردادن دست نوشته خود در شکاف دیوار ندبه

دیوار ندبه، به بخشی از دیوار باختری مسجد الاقصی گفته می شود که برای ادیان ابراهیمی از تقدس ویژه ای برخوردار است.

به اعتقاد یهودیان، این دیوار، بخشی از هیکل سلیمان است که پس از سالها همچنان باقیمانده است. مسلمانان هم -که آن را دیوار براق می خوانند- معتقدند که پیامبر گرامی اسلام، در سفر خود به معراج، مرکب خود را به این دیوار بستند (براق نام مرکبی بهشتی است).

در ویکی پدیا آمده که دیوار ندبه، مقدس ترین مکان عبادت یهودیان است.

بر باور یهودیان دیوار ندبه از آخرین باقی‌ مانده‌های هیکل سلیمان و دومین پرستشگاه بیت المقدس و مرکز دعا و منبع الهام برای یهودیان است و اغلب یهودیان در هنگام حضور در کنار این دیوار آرزوهای خود را که بر روی کاغذ نوشته شده در شکاف های این دیوار قرار می دهند.

نکته جالب درخصوص این آرزوها آن است که ماموران نظافت این بخش از بیت المقدس کاغذها را از داخل شکاف ها درآورده و دور می ریزند.

اما گویا حضور در کنار دیوار ندیه در میان مقامات آمریکایی و بویژه روسای جمهور آن سابقه ای طولانی دارد چون "باراک اوباما" که در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2008 به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود نیز در کنار دیوار ندبه حاضر شده بود.

پیش از اوباما، جرج بوش نیز در سفر به سرزمین های اشغالی برای زیارت به محل دیوار ندبه رفته بود و برای برآورده شدن آرزوهایش دعا کرده بود.

نظرات بینندگان
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱
به اصطلاح" روشنفکرها" کجان ببینن و عریض انداختن ما در حرم امام رضا را خرافاتمیدونن. اینها که سنگ پرستن شما ازشون تقلید میکنید
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
نفهمیدم چی گفتی ، قسمت اول جمله ات با قسمت دوم نمی خونه !!