۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

المپیک ناجی عباسی خواهد شد؟!

بهارستانی ها در روزهای آغازین شروع مجلس نهم، عزم خود را برای رسیدگی به امور جوانان و ورزش با استیضاح وزیر ورزش را کلید زدند.
کد خبر : ۷۳۴۷۶
به گزارش صراط به نقل از افکار نیوز ، بعد از به راه افتادن موج برکناری روسای برخی از فدارسیون ها، مجلس نشینان دوره نهم در روزهای آغازین کارشان، استیضاح وزیر ورزش و امور جوانان را کلید زدند تا شاید اهتمام شان را در توجه به امور جوانان و ورزش در چهار سال پیش رو نشان دهند.

به گزارش افکارنیوز، در روزهای ابتدایی شکل گیری مجلس نهم، برکناری روسای فدراسیون ها و به دنبال آن خطر تعلیق و ممانعت از حضور ورزشکاران در بازی های المپیک لندن، نمایندگان به خصوص اعضای فراکسیون ورزش را بر آن داشت تا محمد عباسی را از انجام چنین اقداماتی برحذر دارند.

اما در نهایت به دلیل رخ ندادن چنین امری، نمایندگان مردم به یکی از اهرم های قانونی شان یعنی استیضاح متوسل شدند.

قصد امضاکنندگان استیضاح وزیر ورزش و جوانان، ایجاد تغییرات اساسی در وزارت ورزش و امور جوانان است؛ استیضاحی که به دلیل المپیک ۲۰۱۲ در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اعتقاد برخی از استیضاح کنندگان موکول شدن این استیضاح به بعد از بازی های المپیک و نتایح حاصله است، موضوعی که بر خلاف نظر تعداد دیگری از امضاکنندگان همچون حسن کامران نماینده اصفهان است.
کامران معتقد است نتایج المپیک هیچ ارتباطی با موضوع استیضاح ندارد.

در همین رابطه محمدرضا تابش نايب رييس فراكسيون ورزش،نیز حضور کاروان ورزرشی ایران در بازی های المپيك لندن را يكي از دلايل تعويق استيضاح وزير ورزش و جوانان عنوان می کند و در عین حال به این موضوع نیز اشاره دارد که اگر عباسی به قول‌هايش عمل نكند، از ابزارهای نظارتی استفاده می شود.

خبرنگار افکارنیوز در گفتگو با حسن کامران یکی از طراحان استیضاح و جلال یحیی زاده عضو فراکسیون ورزش به واکاوی تصمیم برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر ورزش و امور جوانان پرداخته است؛

کامران: استیضاح با امضای ۶۰ نماینده به قوت خود باقی است
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر ورزش و امور جوانان به قوت خود باقی است گفت: تاکنون حدود ۶۰ امضا برای استیضاح عباسی جمع شده که برای قرار گرفتن در دستور کار مجلس به هیات رییسه تقدیم شده است.