۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

بزرگ‌ترين سازه ماكاروني جهان+عکس

بزرگ ترين سازه ماكاروني جهان توسط دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ساخته شد.
کد خبر : ۷۳۸۵۱
به گزارش صراط به نقل از ايسنا، اين سازه با 24 متر طول، پنج متر ارتفاع و عرض سه تا 5.5 متر ساخته شد.

مصطفي نصيري اوانكی، دانشجوي رشته معماري مقطع كارشناسي و سرپرست گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در خصوص نحوه ساخت اين سازه گفت: طراحي اين سازه از تير ماه تا اواخر شهريور سال 90 به طول انجاميد و ارائه طرح از مهر تا آبان زمان برد و از دوم آبان تا يازدهم اسفند سال 90 ساخت آن به طول انجامید.

سرپرست گروه بزرگ ترين سازه ماكاروني جهان افزود: براي ساخت اين پروژه بيش از 33 هزار متر ماكاروني (33 كيلومتر) به كار رفته كه اين ميزان 18 كيلومتر بيشتر از ركورد جهاني گينس است. هم چنين براي اتصال اين سازه ماكاروني از 758 عدد چسب استفاده شده است.



وي افزود: وزن كل اين سازه 103 كيلوگرم بوده و 75 كيلو بار سقف را تحمل كرده است.

نصيري اوانكی در خصوص چگونگي ثبت جهاني اين سازه در كتاب ركوردهاي گينس گفت: خوشبختانه وقتي در سازه هاي اين چنيني در جهان شروع به تحقيق كرديم متوجه شديم چنين سازه اي تاكنون در دنيا ساخته نشده است؛ به همين دليل تصميم گرفتيم از ظريف ترين عنصری مثل ماكاروني، سخت ترين و استوارترين سازه را بسازيم. بعد از ساخت اين سازه در مكاتباتي با سازمان جهاني گينس ثبت اين سازه را به عنوان بزرگ ترين سازه ماكاروني را درخواست كرديم كه مسوولان اين سازمان در جواب ما عنوان كردند كه اصلاً سرفصل و موضوعي در خصوص بزرگ ترين سازه ماكاروني در اين كتاب وجود ندارد و گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين اولين گروهي بودند كه مسوولان سازمان جهاني گينس را متقاعد كردند تا سرفصلي براي این موضوع تعريف كنند.



نصيری اوانكي ادامه داد: در مكاتبات بعدي قرار شد تا سازمان جهاني گينس كارشناسان خود را براي بازديد و تاييد اين سازه به ايران بفرستند اما با هماهنگي صورت گرفته از سوي مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و سازمان جهاني ركوردهاي دنيا (گينس) قرار شد تا خود اعضاي گروه به عنوان نماينده سازمان گينس با ارسال تمام اسناد و مدارك موجود همچون عكس، فيلم و تاييدیه نامه هاي سازمان هاي مورد نظر گينس همچون تاييديه نامه هاي استاداني كه در اين رشته صاحب نظرند، روند ثبت جهاني اين سازه در كتاب گينس طي کنند.

سرپرست گروه بزرگ ترين سازه ماركاروني جهان افزود: مسوولان سازمان جهاني گينس در مكاتباتي كه با دانشگاه آزاد اسلامي قزوين داشتند از اين دانشگاه به دليل اين كه سرفصلي جديدي را به كتاب گينس اضافه كردند تقدير و تشكر ويژه اي و اعلام كردند تا ماه سپتامبر مراحل ثبت جهانی سازه در کتاب رکوردهای گینس به پایان می رسد و گواهی نامه این رکورد به مسوولان ایرانی اعلام وارسال خواهد شد.



نصيري اوانكي به كاربردهاي چنين سازه هايي در پروژه هاي عمراني اشاره كرد و گفت: با طراحي و سـاخت چنين سازه اي مي توانيم پيش زمينه اي از سازه هاي فلز آلومينيوم را در پروژه هاي عمراني بسازيم. اگر اندازه اين سازه را با فلز آلومينيوم 20 برابر كنيم از نظر وزن بسيار سبك و بسيارمقاوم و قابل انعطاف خواهد شد و مي توان از اين فلز كه از نظر ساختار شباهت بسياري به ماكاروني دارد، استفاده كرد.

وي در پايان از حمايت هاي ويژه دكتر موسي خاني، رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين از ساخت اين سازه تقدير كرد و گفت: رياست دانشگاه در بازديد هاي مسوولان عالي رتبه كشور از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين بازديد از سازه ما را در دستور كار قرار داد كه اين بازديدها براي اعضاي تيم ما باعث دلگرمي و ايجاد انگيزه مي شد. هم چنين جا دارد از دكتر ماني شريفي، مديركل مراكز تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، مهندس غياثوند، مهندس گمركچي از كاركنان مركز رشد واحد هاي فن آور دانشگاه تقدير و تشكر كنم.

شایان ذکر است، بسیاری از مسوولان در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از ساخت بزرگ ترین سازه ماکارونی جهان در این دانشگاه ابراز شگفتی کرده اند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
بارک الله
خسته نباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موافقم
آیلار سلطان محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
۳
۰
باید بهتون دست مریزاد گفت فقط از چه نوع ماکارونی کار کردین که پوسیده نشده؟