۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
قدیانی

اصلاح طلبان در جهان صنعتگرند!

کسانی که در جهان، صنعتگرند، می گویند و می نویسند؛ اصلاح طلبان روزنامه ندارند. آزادی ندارند. دوست دارند در انتخابات شرکت کنند، اما نظام، شرایط شان را فراهم نمی کند و قربان صدقه شان نمی رود. منت شان را نمی کشد!
کد خبر : ۷۳۸۶۷

به گزارش سرویس وبلاگ صراط، حسین قدیانی در آخرین به روز رسانی وبلاگ قطعه26 نوشته است:

کیانند اصلاح طلبان؟

جماعتی حراف و وراج که سالیان درازی است دارند اصلاحات را تعریف می کنند و البته هنوز نکرده اند! یادم آمد آن نویسنده شهیر را که گفته بود: ترک سیگار راحت ترین کار دنیاست؛ من بارها انجامش داده ام!

کیانند اصلاح طلبان؟ جماعتی خالی بند و اهل لاف که دست آخر دروغ گفتن را یاد نگرفته اند. دروغ گناه بزرگی است، اما هر گناهی برای خود رسم و رسومی دارد. اصلاح طلبان بد دروغ می گویند، لیکن خالی بندی را خوب بلدند! چیست فرق میان خالی بستن و دروغ گفتن؟! دروغ گو دشمن خداست، و خالی بند دشمن خودش! سطح آدم خالی بند پایین است. آفتابه دزد عرصه سیاست! خالی بند، خالی بند است؛ زیاد مهم نیست رای دهد یا تحریم کند. خالی بند زنده به وراجی است، و نه دوست، او را جدی می گیرد و نه دشمن. حدش همین است! ستونی در روزنامه ای! چند کلمه ای! وبلاگی و آپی!

کیانند اصلاح طلبان؟ جماعتی که خوب و بدشان را بچلانی، آخر سر می رسی به محمد خاتمی که الحق عصاره همه دوم خردادی هاست. این عصاره را اما از مردم کوچه و بازار گرفته تا تندروترین اصول گرایان تا حتی دشمن قسم خورده «… خالی بند» خطابش می کنند. چندی است بر خود فرض کرده ام نام زیبای اولیای دین را دست مایه طنز قرار ندهم، حتی هنگام راوی بودن. جز این بود، به جای نقطه چین، اصلش را می نوشتم! خاتمی یک خالی بند است، اما مخالف این روزهایش در گروه اصلاح طلبان؛ عبدالله نوری از او هم خالی بندتر است. باور کن مهم ترین اصل اصلاحات، هیچ نیست الا خالی بستن! اصلاحات تعریف نیاز ندارد؛ یعنی خالی بندی!

کیانند اصلاح طلبان؟ جماعتی که با خود دعوا دارند آیا با جنبش سبز مرز دارند یا نه؟! هر ۲ سوی دعوا اما بیش از هر چیز با صداقت مرز دارند. منازعه خاتمی و نوری، دعوای حق و باطل نیست. بزن بزن ۲ جیغ جیغوی خالی بند است. گلی به جمال اصول گرایان که لااقل اگر با هم دعوا می کنند، دستی بر قدرت دارند و حداقل بخشی از این بگومگو دعوا بر سر چگونه اداره کردن امور است. چیزی از جنس اختلاف سلیقه بدیهی که میان اهل قدرت اگر از حد نگذرد، طبیعی است. اصلاح طلبان که هنوز به قدرت نرسیده، اینگونه به هم شاخ می زنند، تو ببین وقت حکمرانی، چند تا کشته روی دست حکومت می خواهند بگذارند؟!

کیانند اصلاح طلبان؟ جماعتی که امروز دله حکومت شده اند و دست بوس قدرت یا جماعتی که دیروز داعیه تقلب داشتند در انتخابات؟! نه جمهوری اسلامی عوض شده، نه خامنه ای، نه مردم، نه شورای نگهبان، نه سپاه و نه بسیج! اتفاقا مردی با عبای شکلاتی هم عوض نشده! او دیروز خالی می بست و امروز هم! کم و بیش مثل اغلب اصلاح طلبان! اصلاح طلبان اصولا نه در حد براندازی اند، و نه در حد آن یاوه که امروز می سرایند. باشند، ما هستیم؛ نباشند هم ما هستیم! اگر بنی صدر خیال می کرد با رفتنش جمهوری اسلامی هم می رود، خاتمی و نوری اما هر ۲ خیال می کنند ماندن نظام، بسته به آمدن ایشان است! آدم خالی بند، خیالاتش هم خالی است! خالی بند است دیگر! یادم آمد روزگار کودکی. گاهی این شعار را دست می گرفتیم که «خالی بندان در جهان صنعتگرند». بیا رفیق! اصلاحات را تعریف کن و به جای «خالی بندان» بنویس «اصلاح طلبان»! در «صنعت خالی بندی» چیست «تولید ملی»؟! خاتمی و نوری و رسانه های دوم خردادی. بیا فقط در یک قلم، بخشی از خالی های همین هفته شان را برایت بشمرم یکی یکی…

خالی بندی یک: می گویند و می نویسند؛ اگر الان اصلاح طلبان در راس دولت بودند، جمهوری اسلامی تعامل مناسب تری با بشار اسد بر قرار می کرد و خیلی راحت تر رئیس جمهور سوریه را به اصلاحات راضی می کرد.

جواب خالی بندی یک: خاتمی و نوری با هم تعامل کنند، تعامل با بشار شیر پیشکش! اگر شعار اصلاح طلبان «نه غزه نه لبنان» است، بگویند با که دنبال تعامل اند؛ اسد یا تروریست های سلفی؟! کسی که به حزب الله شیعه و حماس سنی «نه» می گوید، لابد تعاملش با «سوری علوی»، سر بریدن است! چگونه است در یک شماره روزنامه شان، در صفحه لایی، چنین خالی بزرگی می بندند، مع الاسف در صفحه رویی، برای سقوط اسد شمارش معکوس می گذارند؟! اصلاح طلبان، یک جوری سخن می گویند که گویی تا به حال دولتمرد همین نظام نبوده اند و از آسمان، تلپی نزول اجلال کرده اند! مگر جز این است که مردم، مزه «گفت و گوی تمدن ها» را با قرار دادن کشور عزیزمان ایران در لیست کشورهای «محور شرارت» چشیده اند؟!

خالی بندی دو: می گویند و می نویسند؛ اصلاح طلبان با الغنوشی رفیق گرمابه و گلستان اند و با مرسی، از همه متشکرتر! رو بهشان بدهی، مدعی می شوند؛ بیداری اسلامی ریشه در دوم خرداد دارد! اول، دوم خرداد رخ داد، بعد انقلاب اسلامی پیروز شد، اینک فصل بیداری اسلامی به رهبری جریان اصلاحات در داخل کشور ایران است!

جواب خالی بندی دو: خاتمی بیش از آنکه رفیق مرسی باشد، بدهکار مال و منال ملک عبدالله است. موسوی خوئینی ها به شهادت فتنه ۸۸ بیشتر از جنس علی عبدالله صالح است تا راشد الغنوشی. خاتمی اگر در آینه بی زنگار به خود بنگرد، بیش از آنکه اخوان المسلمین ببیند، نوچه های فرعون مصر را خواهد دید. ما در جمهوری اسلامی، سایه ولی فقیه بر سر داریم، و الا خاتمی و نوری، آنچه دارند استعداد مبارک و میمون شدن است! مبارک، میمونی بود که در مصر حاکم بود، اما مگر ما مرده ایم که خالی بندان داخلی، چیزی بیشتر از یک محکوم الی الابد باشند؟! ما اخوان و مرسی و الغنوشی را علیه السلام نمی دانیم، اما خالی بند هم نمی خوانیم شان! عده ای با اصل بیداری اسلامی، حتی با عنوانش از اساس مخالف اند، اما در عین حال، خود را بیشتر از انقلاب اسلامی به مردان التحریر نزدیک می دانند! از جمله اصل کاری ترین اصلاح طلبان هنوز هم عطاء الله مهاجرانی است. هنوز هم شیرین عبادی است. هنوز هم «م. ه» است. اصلاح طلبان خود قضاوت کنند که به دشداشه آل خلیفه شبیه ترند یا اشعار آیات؟! شرطه های سعودی یا شیخ نمر؟! اصلاح طلبان برای آنچه ما به حق «بیداری اسلامی» می خوانیم، یک شعار خشک و خالی نداده اند که حالا از مرسی و الغنوشی، حتی شهدای شرق حجاز طلب ارث می کنند! خاتمی نه فقط برای «انقلاب اسلامی» که حتی برای «بیداری اسلامی» هم یک سیلی نخورده، اما در عوض، آنقدر خالی بند هستند دوم خردادی ها که مدعی شوند؛ خاتمی خیلی با امام عکس سیاه سفید دارد و از آن بیشتر، با مرسی و الغنوشی عکس رنگی! خاتمی «داماد لبنان» نیست؛ نیک اگر بنگری، «ساقدوش ترور» است. خاتمی نه فقط مرسی مصر نیست، بلکه حتی مهندس بازرگان ایرانی هم نیست! که بازرگان لااقل در نفاق خویش، صادق بود، اما خاتمی در نفاق خود هم خالی بند است و همچنان دلسوز نظام!

خالی بندی سه: می گویند و می نویسند؛ جرقه انرژی هسته ای در دولت اصلاحات زده شد.

جواب خالی بندی سه: از بچه باید حرف راست را شنید و عمل درست را دید. اگر این چنین است، پس چرا نه «آرمیتا» شما را آدم حساب می کند، نه «علیرضا»؟! می دانید جرقه انرژی هسته ای را در این مرز و بوم که زد؟! آن عزیز که بچه شهید هسته ای، جز اوی نازنین، به احدی بادام زمینی هایش را نمی دهد. خاتمی و دولت اصلاحات، و صدالبته شیخ دیپلمات غلط کرده اند با این خالی بزرگ شان. غلط کرده اند، یک چیز هم روش! با دولت اصلاحات بود، ما باید در راستای سیاست «تنش زدایی»، قید انرژی هسته ای را می زدیم. مگر در عصر اصلاحات، مجلس اصلاحات، مجلس منفور ششم، به عمود خیمه نظام توصیه جام زهر نکرد؟! مگر بست ننشستند و نگفتند که انرژی هسته ای به درد سرش نمی ارزد؟! مگر شیرزاد و نبوی و شکوری راد و… اصلاح طلب نیستند؟! جرقه انرژی هسته ای، در خون شهدای هسته ای زده شده است. در سکوت علیرضا و شیرین زبانی های آرمیتا.

خالی بندی چهار: می گویند و می نویسند؛ در راستای حقوق بشر، هم باید اسد را مجازات کرد، هم باید نسل کشی میانمار را.

جواب خالی بندی چهار: واقعا این جماعت می خواهند با اسد، حتی بهتر از اصول گرایان تعامل کنند یا مجازاتش کنند؟! آیا چون اسد بر سر عهد خود با «مقاومت» مردانه ایستاده، به همان اتهام، متهم است که نسل کشان میانماری؟! با این حساب، آنچه مشکل دارد، ریختن خون است؛ خواه خون تروریست های نظام سلطه باشد و خواه خون عده ای مسلمان بی پناه. گویی مسئله خون است، نه حسین و یزید! نه حق و باطل! نه نظام حق و نظام سلطه!

خالی بندی پنج: می گویند و می نویسند؛ خانم آنگ سان سو چی جنایات میانمار را محکوم کرد.

جواب خالی بندی پنج: تیتر را می بینی و می روی ببینی چه شده که عاقبت صدای این بابا هم درآمده، اما هر چه می خوانی، چیزی از یک محکومیت درست درمان پیدا نمی کنی! حتم می کنی اصلاح طلبان آرزوی خود را به عنوان خبر کار کرده اند! و بعد شک می کنی که اگر سو چی واقعا نسل کشی مسلمانان میانماری را به این شدت و غلظت محکوم می کرد، آیا تیتر نمی زدند؛ خانم سو چی شهادتین گفت و به اسلام تشرف یافت؟!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

کسانی که در جهان، صنعتگرند، می گویند و می نویسند؛ اصلاح طلبان روزنامه ندارند. آزادی ندارند. دوست دارند در انتخابات شرکت کنند، اما نظام، شرایط شان را فراهم نمی کند و قربان صدقه شان نمی رود. منت شان را نمی کشد! احمدی نژاد آنقدر بد کار کرده که رئیس جمهور بعدی، نیامده پیر می شود! قالیباف با خودشان است و آدم نظام! پس آدم مناسبی نیست که اصلاح طلبان به او رای دهند! نظام در ماجرای سوریه، چوب حراج به آبروی بین المللی خودش زد! امام هم خیلی در گیر و بند حجاب نبود! امام به حافظ اسد فقط یک پیام خصوصی داد و آنهم این بود که اینقدر آدم نکش! هاشمی اصلاح طلب است! هاشمی اصلاح طلب نیست و به فکر خودش است! ما باید اصلاحات را تعریف کنیم! حضور اصلاح طلبان در انتخابات شامل هزار رقم حضور می شود! با دختر دیک چنی در دبی می توان طرح خیانت ریخت، اما به قالیباف اصلا و ابدا نباید رای داد! کسانی که در جهان، صنعتگرند، خالی بندان نیستند؛ اصلاح طلبان اند! یادش به خیر! ایام دوم خرداد از تلویزیون داشتیم دیدار هیات دولت و «آقا» را نگاه می کردیم که البته جناب مهاجرانی مثل سال قبلش حضور نداشت! مادربزرگم گفت: کسی که با ولی فقیه دربیفتد، کوچک یا بزرگ ندارد؛ خدا آبرویش را در همین دنیا می برد. بد هم می برد! چند بار گفت این را مادربزرگ… «بد هم می برد»! فی المجلس، حتی خاتمی خالی بند هم مهاجرانی بی حیا را اصلاح طلب نمی داند و مایه آبروریزی می خواند! عبدالله نوری البته معتقد است؛ خاتمی آبروی اصلاح طلبان را برده! موسوی خوئینی ها اما می گوید؛ کار، کار خود نوری است! اینک سعید حجاریان مشغول نوشتن «مانیفست اصلاحات» است! در عوض، نجفی و دار و دسته اش، به مانیفستی دیگر مشغول اند! دهان خالی بند بی آبرو را حتی «آب زمزم» هم پاک نمی کند. آقای خاتمی! من اصلاحات را برایت تعریف می کنم. اصلاحات یعنی خودت! یعنی مانیفست خالی بندی! یعنی همان که «عزیز» گفت؛ «بد هم می برد»! نه شورای نگهبان، نه عبدالله نوری، نه مرسی و نه مبارک، نه دوست و نه دشمن، هیچ کس صلاحیت شما را تایید نمی کند. خیال تان تخت! نظارت عبدالله نوری، استصوابی تر از شورای نگهبان است! اللهم اشغل الخالی بند بالخالی بند! آقای خاتمی! نه شیخ می دهدت پند، نه پیر مغان، می… از بس خالی بستی!

نظرات بینندگان
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۳
۰
مرحوم مهندس بازرگان هیچوقت منافق نبودند و منافق کسانی بودند که ایشون رو بازی دادند .. روحشون شاد
کریم
|
Netherlands
|
۲۱:۵۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
ای بابا!
هیچ کس به فکر مردم نیست هر کی به فکر کوبوندن حزب مخالفه
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
ارزش خوندن نداشت منم از رو بیکاری خوندمش!
ولی ی سوال خیلی مهم به ذهنم رسید... اگه اصلاحات دوباره پیروز بشه حسین قدیانی رو محاکمش میکنن یا نه؟؟!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
زیاد هیجانی نشو داشی اصلاح طلبان نماد قاطبه مردم ایرانند اگر فضای بسته انحصاری قدرت طلبان شکسته شود ان وقت خواهی دید اینها کیانند. ادب چیز خوبی یواشتر .