۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷

سعودي‌هااعمال‌واجب‌حج‌راتعطيل‌کردند

نیروهای امنیتی مستقر در مسجدالحرام دوره آموزش زبانهای انگلیسی، فارسی و اردو را برای همکاری خوب با عمره گزاران پشت سر گذاشته اند.
کد خبر : ۷۴۰۸۷
به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، عکاظ نوشت: فرماندهان امنیتی هیچ حادثه ای که امنیت و آرامش عمره گزاران را برهم زند، مشاهده نشده است.

شماری از فرماندهان امنیتی در مکه مکرمه اعلام کردند: اوضاع امنیتی در صفوف عمره گزاران و زائران خوب است.

آنها در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان امنیت کل عربستان در منا برگزار شد، اعلام کردند: تمام تلاشها برای خدمت به عمره گزاران به کار گرفته شده است.

سرلشگر عساف القرشی مدیر کنترل اداری پلیس مکه مکرمه گفت: هیچ حادثه ای که امنیت و آرامش عمره گزاران را برهم زند، ثبت نشده است و پلیس بر مناطق امنیتی در منطقه مرکزی اطراف مسجدالحرام و ایستگاههای توقف خودروها و تنظیم جابجایی بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر با اتوبوسهای اداره حمل و نقل عمومی طی روزهای گذشته بدون هرگونه سانحه رانندگی و جاده ای نظارت داشته است.

از سوی دیگر سرتیپ سعد الهذلی معاون فرمانده نیروهای امنیتی حج و عمره اعلام کرد: بیش از 2800 افسر و فرد به کار تنظیم حرکت زائران در صحنهای شرقی مسجدالحرام می پردازند.

به گفته وی، صحنهای مسجدالحرام بر اساس طرح برنامه ریزی شده، تقسیم شده است و گذرگاههای طولی و عرضی برای تنظیم ورود و خروج عمره گزاران ایجاد شده است.

منع خواندن نماز در پشت مقام ابراهیم(ع)

این در حالی است که سرتیپ یحیی الزهرانی فرمانده نیروهای امنیتی مسجدالحرام اعلام کرد ناآگاهی و تمایل برخی عمره گزاران به خواندن نماز در پشت مقام ابراهیم(ع) سبب ایجاد مانع در حرکت طواف کنندگان شده است.

وی افزود: برخی از نیروهای امنیتی در اطراف مقام ابراهیم(ع) مستقر شده اند تا از انجام نماز در کنار آن جلوگیری کنند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در برخی اوقات اجازه خواندن نماز تراویح در صحن طواف را برای جلوگیری از ازدحام در مطاف به ویژه در منطقه شمالی و جنوبی مسجدالحرام می دهند.

نیروهای امنیتی مسجدالحرام فارسی هم حرف می زنند

سرتیپ الزهرانی تاکید کرد: نیروهای امنیتی مستقر در مسجدالحرام دوره آموزش زبانهای انگلیسی، فارسی و اردو را برای همکاری خوب با عمره گزاران پشت سر گذاشته اند
برچسب ها: حج سعودی ها صراط