۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

5 امتياز خداوند به روزه داران

حضرت اميرالمؤمنين (ع) در حديثى بلند از پيامبر خدا (ص) چنين نقل مى‏‌كنند كه پيامبر (ص) فرمود: هيچ مؤمنى نيست كه ماه رمضان را فقط به حساب خدا روزه بگيرد، مگر آنكه خداى تبارك و تعالى هفت‏ خصلت را براى او واجب و لازم گرداند.
کد خبر : ۷۴۴۹۰
به گزارش صراط به نقل از ايسنا، آن حضرت اين هفت خصلت را اين‌گونه بيان مي‌دارند: 1- هر چه حرام در پيكرش باشد محو و ذوب گرداند 2- به رحمت‏ خداى عزوجل نزديك مي‌شود 3- (با روزه خويش) خطاى پدرش حضرت آدم را مي‌پوشاند 4- خداوند لحظات جان كندن را بر وى آسان گرداند 5- از گرسنگى و تشنگى روز قيامت در امان خواهد بود 6- خداى عزوجل از خوراكي‌هاى لذيذ بهشتى او را نصيب دهد 7- خداى عزوجل برائت و بيزارى از آتش دوزخ را به او عطا فرمايد.

همچنين رسول خدا (ص) در روايتي از پنج امتيازي كه خداوند به امتش در ماه رمضان داده خبرمي‌دهند و مي‌فرمايند: در ماه رمضان به امت من پنج ويژگي داده شده است كه امت‌هاي قبلي اين ويژگي‌ها را نداشتند.

اولين ويژگي اين است كه خداوند در اولين شب ماه رمضان به بندگان خود نظر مي‌كند، يعني عنايتي ويژه به بندگان خود دارد و كسي كه خداوند به او نظر كند مورد عذاب او قرار نمي‌گيرد.

دومين ويژگي كه پيامبر (ص) براي امت خود در ماه رمضان برشمردند، اين است كه بوي دهان روزه‌دار در پيش خداوند از مشك و عنبر محترم‌تر است.

ويژگي سوم، طلب استغفار و بخشش شبانه‌روز ملائكه بر بنده روزه‌دار و ويژگي چهارم اين است كه خداوند به بهشت فرمان مي‌دهد خود را براي مهمانانش زينت كند و فرمان مي‌دهد درهاي جهنم بر روي بندگان روزه‌دار بسته شود.

امتياز پنجم اين است كه در آخرين شب اين ماه، خداوند گناهان بنده‌اش را مي‌بخشد و در اين شب مزد بندگانش را مي‌دهد.