۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶

احمد شفیق مشاور رئیس امارات شد!

"شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان" رئیس کشور امارات با صدور فرمانی احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک دیکتاتور مصر را به عنوان مشاور خود برگزید.
کد خبر : ۷۴۴۹۵
به گزارش صراط به نقل از آنا: برای مقابله با موج بیداری اسلامی در امارات، رئیس این کشور " احمد شفیق" را به عنوان مشاور خود برگزید تا بتواند از تجربه‌های وی در سرکوب انقلابیون بهره ببرد.
 
"شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان" رئیس کشور امارات با صدور فرمانی احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک دیکتاتور مصر را به عنوان مشاور خود برگزید.
 
این در حالی است که "احمد شفیق" در انتخابات ریاست جمهوری مصر به عنوان نامزد هواداران مبارک و با حمایت تمام و کمالی که از سوی غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس می شد، همه توان خود را برای رسیدن به قدرت در مصر به کار گرفته بود. اما " نه" مردم انقلابی مصر مانع از ورود وی به عرصه سیاسی این کشور شد.
 
همچنین بعد از آنکه وی خبر شکست خود را در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که با " محمد مرسی" رئیس جمهوری کنونی مصر رقابت داشت؛ شنید، به ابوظبی گریخت.
 
به گفته منابع خبری "احمد شفیق" ابوظبی را تنها یک بار آن هم برای انجام عمره به مقصد عربستان ترک کرد.
 
این نامزد شکست خورده انتخابات مصر در عین حال بارها از بازگشت خود به این کشور و تاسیس حزب سیاسی جدیدی خبر داده است آن هم در زمانی که درخواست ها برای محاکمه اش افزایش یافته و روند تحقیقات در دادستانی کل مصر علیه وی به اتهام فساد مالی و دست یافتن به بیت المال آغاز شده است.
 
این در حالی است که پیش از این منابع مصری به نقل از "عصام سلطان" یکی از نمایندگان پارلمان این کشور از خروج دارایی‌های "احمد شفیق" از مصر خبر داده بود.
 
بر طبق اظهارات وی، "احمد شفیق" به هنگام خروجش از قاهره در حالیکه مقصدش ابوظبی بود، به همراه خود کیف‌ها و چمدان‌های بسیار بزرگی را به امارات برد.
 
اسلام تایمز گزارش داده که منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند که احمد شفیق در هنگام خروجش از مصر 7 هزار و 110 کیلو بار با خود حمل می‌کرد و این در حالی است که هیچکدام از آنان مورد بازرسی قرار نگرفت.
 
کارشناسان در نگاهی تحلیلی به این اقدام رئیس امارات بر این موضوع تاکید کردند که این اقدام تنها از آنجا ناشی می شود، که دیکتاتورهای عرب حاشیه خلیج فارس از ترس رخنه موج بیداری اسلامی در کشورشان در تلاش هستند تا مقامات سابق مصری را به سمت مشاور خود برگزینند و در نتیجه از تجربه آنان برای مقابله با انقلاب های مردمی بهره ببرند.
 
چراکه پیش از این اقدام امارات، عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ، عمر سلیمان رئیس دستگاه جاسوسی حسنی مبارک را که اخیرا در آمریکا به کام مرگ فرو رفت، به عنوان مشاور خود تعیین کرده بود.