۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸

رد پای سعودی ها در حوادث سینا

رادیو اوستن در گزارشی از نقش سعودی ها در بی ثباتی مصر پرده برداشت.
کد خبر : ۷۵۰۳۵
به گزارش صراط ، مهر به نقل از پایگاه نهرین نت نوشت: رادیو اوستن نروژ در گزارشی فاش کرده است که افزایش تحرکات گروههای سلفی وهابی در سینا و تهدید امنیت ارتش مصر نتیجه فعالیت دستگاه اطلاعاتی سعودی با همکاری دستگاههای اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی است.

در این گزارش آمده است: هدف از تحرکات دستگاه اطلاعاتی عربستان تهدید ثبات مصر پس از رژیم  حسنی مبارک است و به همین منظور افسران اطلاعاتی عربستان  و مزدوران آنها در منطقه با همکاری گروههای سلفی به دنبال بی ثبات کردن مصر و مانع تراشی در راه تحقق وعده های محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور هستند.

اوستن گزارش داد: رژیم سعودی از حدود یکسال قبل در راستای تقویت گروههای سلفی به دو شیوه می کوشد؛ یکی از طریق مزدوران خود در گروههای جهادی وهابی مصر و دیگری از طریق جمعیتهای خیریه در عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس.

در این گزارش آمده است: طرحی که برای مصر در نظر گرفته شده است بی ثبات کردن  اوضاع  و ایجاد بحرانهای پی در پی در آن است.

اوستن می افزاید: هدف ایجاد بحرانهای پی در پی مصر ممانعت از شکل گیری گسترده نفرت مصری از اسرائیلی ها که تبعات آن می تواند به لغو پیمان  کمپ دیوید منجر شود است.

در این گزارش آمده است: کارشناسان امور مصر بر این باورند که آمریکا و اسرائیل به رژیم سعودی دلبسته اند تا با نفوذی که در جریانهای سلفی رادیکال دارد به طرحهای ضد حکومت محمد مرسی بپردازد. و این موضوعی است که منابع دیپلماتیک، عناصر اطلاعاتی و رسانه های کشورهای اروپایی با صراحت از آن سخن می گویند به ویژه که آمریکا و اسرائیل تصمیم گرفته اند که اوضاع مصر با ثبات نشود.