۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸

انتقادات از رسول خادم حرفه ای نیست

نایب رییس فدراسیون كشتی گفت: رسول خادم در مدت زمان كوتاهی كه مسوولیت هدایت و رهبری تیم ملی كشتی آزاد ایران را برعهده داشت، عملكرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و انتقادات از او كاملا غیر حرفه ای و غیرمنطقی است.
کد خبر : ۷۵۳۶۹
به گزارش صراط ، حسن رنگرز روز دوشنبه با حضور در ایرنا اظهار داشت: باید این افتخار بزرگ را به مردم خوب كشورمان تبریك بگویم و تاكید می كنم این افتخارات در گام اول كه در بازی های آسیایی گوانگ ژو چین و در گام دوم در بازی های المپیك برای ورزش ایران بدست آمد، به خاطر اقداماتی دولت های نهم و دهم بود.

وی ادامه داد: نگاه ویژه رییس جمهور و بالا بردن اعتبارات باعث شد تا كاروان ورزش ایران بتواند در بازی های المپیك با بالا رفتن پرچم ایران، سرود كشورمان را طنین انداز كند.

نایب رییس فدراسیون كشتی گفت: در یك سال گذشته اقدامات به جای 'محمد عباسی' وزیر ورزش و جوانان و بالا رفتن اعتبارات و برطرف كردن مشكلات ورزشكاران باعث شد تا بتوانیم از تمام ظرفیت مدال آوری خود استفاده كنیم و حتی در بعضی از رشته ها كه مدال آور هم نبودند، رشد كنیم.

وی تصریح كرد: رشد ایران در تمام رشته ها قابل توجه است و این محصول برنامه ریزی و تفكر و برنامه ریزی ورزشی است و در ورزش كشتی به خصوص كشتی فرنگی حضور محمد بنا بسیار خوب بود.

وی اظهار داشت: حضور بنا و دلاوری ورزشكاران باعث این افتخار آفرینی ها شد و كشتی فرنگی ما توانست برای نخستین بار در بازی های المپیك صاحب مدال طلا شده و 3 طلا بدست آورد.

نایب رییس فدراسیون كشتی گفت: در كشتی آزاد با تشكر از زحمات 'غلامرضا محمدی'، حضور پررنگ 'رسول خادم' بسیار قابل مشاهده بود و توانستیم نسبت به المپیك قبل رشد چشمگیری در كسب مدال داشته باشیم و این در حالی است كه 'رضا یزدانی' نیز به دلیل مصدومیت مدال طلای المپیك را از دست داد.

وی اظهار داشت: با وجود اینكه شانس های ما در كشتی آزاد مدال كسب نكردند اما فدراسیون كشتی از عملكرد آنها راضی است و ما نسبت به دور قبل با حضور رسول خادم پیشرفت كرده ایم.

رنگرز در خصوص دلایل نتیجه نگرفتن شانس های مدال ما در كشتی آزاد گفت: علت شكست و نتیجه نگرفتن حسن رحیمی و مهدی تقوی را در وهله نخست، حجم بالای انتظارات از این دو كشتی گیر می دانم و در مرحله دوم در خصوص 'مهدی تقوی' برگزاری رقابت ها در صبح و قرعه سخت تاثیرگذار بود.

نایب رییس فدراسیون كشتی گفت: 'مهدی تقوی' سال گذشته قهرمان جهان شد و كاملا برای حضور در این رقابت ها آمادگی داشت اما تمام مشكلات، تاثیر منفی روی كار او گذاشت.

وی تاكید كرد: باید بپذیریم قرعه كشی كشتی آزاد ما بی اندازه دشوار بود و شاید اگر خودمان هم می خواستیم نمی توانستیم چنین قرعه سختی را انتخاب كنیم.

وی گفت: باید تمام تلاش خود را كنیم تا اتفاقی كه در كشتی فرنگی با حضور محمد بنا رخ داد در كشتی آزاد نیز اتفاق بیافتد و باید به سرمربی تیم به اندازه كافی زمان دهیم زیرا با 7 ماه زمان نمی توان به موفقیت رسید.

رنگرز در خصوص نداشتن نماینده در فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) گفت: فكر می كنم بعد از اینكه دكتر محمد توكل به خاطر كهولت سن از 'فیلا' كنار گذاشته شد، باید از همان زمان به فكر جایگزینی او بوده و كارهای لازم را انجام می دادیم.

وی ادامه داد: برای كسب آرا در 'فیلا' باید از ظرفیت های خارج از ورزش هم استفاده كنیم اما با این وجود ما كاندید خود را معرفی كردیم و اما قابل پیش بینی بود كه نمی توانیم رای بیاوریم.

وی تصریح كرد: باید با اتخاذ یك برنامه ریزی صحیح از همین حالا برای عضویت در هیات رییسه كنفدراسیون كشتی آسیا و در سال 2014 برای فیلا برنامه ریزی كنیم و اطمینان دارم با توجه به افراد خوبی كه در اختیار داریم می توانیم رای بیاوریم.

رنگرز در خصوص كسب سهمیه از سوی كشورهایی چون قطر، جمهوری آذربایجان و تركیه خاطرنشان كرد: این كشورها برای كسب كرسی، بودجه زیادی را كنار گذاشته و توانسته اند توقعات 'فیلا' را برآورده سازند.

وی با اشاره به توقعات فیلا گفت: فدراسیون بین المللی كشتی از كشورها توقع كمك مالی دارد و ما اگر بتوانیم خواسته آنها را برآورده سازیم می توانیم دیگر شاهد ناداوری ها نباشیم و میزبانی های خوبی را برعهده بگیریم.

نایب رییس فدراسیون كشتی در خصوص احتمال جدایی 'محمد بنا' از تیم ملی كشتی فرنگی ایران اظهار داشت: بنا یك سرمایه ملی است و بارها شایستگی خود را اثبات كرده و نه تنها فدراسیون كشتی بلكه همه مسوولان ورزش برای حفظ 'محمد بنا' تلاش خواهند كرد و اطمینان داشته باشید ما این سرمایه ملی را از دست نخواهیم داد.

وی در خصوص وضعیت رسول خادم گفت: در كشتی آزاد وضعیت فرق می كند و باید وضعیت مدیریتی فدراسیون كشتی را ببینیم و اول باید ثبات برقرار شود و بعد از آن مذاكرات خود را با 'رسول خادم' كه امیدوارم او را نیز بتوانیم در تیم ملی حفظ كنیم، ادامه دهیم.

رنگرز با تقدیر از زحمات رسول خادم اظهار داشت: باید از زحمات خادم تشكر كنم زیرا او در مدت زمان كمی كه در تیم ملی حضور داشت تلاش های فراوانی كرد و اطمینان دارم با حضور او می توانیم عقب ماندگی كشتی آزاد را نیز جبران كنیم. خادم عاشق كشتی است و باید قدر چنین بزرگانی را بیشتر بدانیم.

وی در خصوص شایعات اخیر مبنی بر درگیری رسول خادم و محمد علی آبادی در لندن گفت: در این خصوص چیزی نشنیده ام و نمی توانم این خبر را تایید كنم اما با توجه به شناختی كه از خادم دارم فكر نمی كنم چنین اتفاقی رخ داده باشد.

نایب رییس فدراسیون كشتی در خصوص حضور 'غلامرضا محمدی' در مسابقات كشتی بازی های المپیك اظهار داشت: او با علاقه خود به این مسابقات رفته است و فدراسیون كشتی هیچ كمكی نكرده است زیرا ما توان این كار را نداشتیم.

وی در خصوص اینكه آیا اگر زمان به عقب برگردد بازهم غلام محمدی را بركنار خواهد كرد، گفت: در آن مقطع من تصمیم گیرنده نبودم و این اتفاق با نظر مستقیم حجت الله خطیب رخ داد.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده از تیم كشتی آزاد، خاطرنشان كرد: متاسفانه این انتقادات حرفه ای نیست و باید بدانیم رسول خادم یك سرمایه ملی برای كشتی ایران است و تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی كرد و آبروی خود را گرو گذاشت.

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: اتفاقات خوبی در كشتی رخ داده و امیدوارم حمایت ها از ما چند برابر شود.

رنگرز در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون كشتی گفت: سیاست گذاری در خصوص زمان برگزاری انتخابات بستگی به وزارت ورزش و جوانان دارد اما كاندیدها مشخص هستند و هیچ ضرورتی برای فراخوان مجدد وجود ندارد.

وی با اشاره به دلایل خود برای حضور در این انتخابات اظهار داشت: به خاطر تكلیفی كه احساس كردم به عنوان یك عضو كوچك خانواده كشتی، در این انتخابات ثبت نام كردم و امیدوارم شایسته ترین فرد انتخاب شود.