۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹

دختر‌جوان برای تامین‌جهیزیه دزدی می‌کرد

دختر جوان که برای تامین هزینه جهیزیه اش به خانه همسایه و بستگانش دستبرد می زد، در جریان آخرین سرقت خود به دام افتاد.
کد خبر : ۷۵۳۷۱
به گزارش صراط به نقل از مهر، ششم تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 114 غیاثی به مأموران گفت: روز گذشته ، به همراه اعضای خانواده و به قصد رفتن به منزل یکی از بستگان ، از خانه بیرون آمده اما در زمان مراجعه به خانه متوجه سرقت طلا و جواهرات و همچنین مبلغ 4 میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد شدیم .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .



با ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت ، ضمن بررسی صحنه سرقت به تحقیق از مالباخته و اعضای خانواده وی پرداختند . در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که با توجه به وجود حفاظ آهنی ، درب ورودی آپارتمان به هیچ عنوان تخریب و یا باز نشده و سارق یا سارقین از محل دیگری وارد خانه شده اند که با توجه به موقعیت ساختمانی خانه و عدم حضور مالباخته و یا یکی از اعضای خانواده در خانه، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط فرد یا افرادی انجام شده باشد که اطلاع دقیقی از عدم حضور مالباخته و خانواده وی و همچنین راههای ورود به منزل داشته اند .

با توجه به نتایج بدست آمده از محل سرقت، کارآگاهان به بررسی میدانی در خصوص شناسایی فرد یا افراد احتمالی سابقه دار و مرتبط با خانواده مالباخته پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که در همسایگی خانه مالباخته ، دختری به نام ستاره . ی 24 ساله به همراه مادرش سکونت دارد که دائما بر سر مسائل مالی با مادرش درگیر بوده و همین موضوع باعث نارضایتی و اعتراض همسایگان شده است .

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که ستاره در زمان وقوع سرقت به تنهایی در منزل حضور داشته و این احتمال وجود دارد که وی اقدام به سرقت منزل مالباخته کرده باشد . در ادامه و با بهره گیری از شیوه های علمی ـ پلیسی ، کارآگاهان به تحقیق از ستاره پرداخته و او در همان مراحل اولیه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان عنوان داشت که از طریق پنجره ، وارد منزل شده و پس از سرقت وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه از همان مسیر پنجره خارج و طلاهای سرقت شده را در محدوده میدان خراسان فروخته است .

متهم در ادامه اظهارات خود ، علاوه بر اعتراف صریح به سرقت منزل همسایه ، به دو فقره سرقت منزل دیگر و این بار از منزل بستگان خود نیز اعتراف کرد .

با اعترافات صریح متهم ، کارآگاهان پایگاه ششم ضمن شناسایی محل های جدید سرقت در محدوده شهر ری و میدان رسالت، با مراجعه به این محلها اطلاع پیدا کردند که مالباختگان پسرعمو و پسرخاله های متهم هستند که با وجود اطلاع از سرقت اموال خود توسط متهم ، صرفا به درخواست مادر ستاره و همچنین داشتن رابطه فامیلی طرح شکایت نکرده اند .

ستاره در خصوص سرقت منزل پسرعموی خود واقع در محدوده میدان رسالت ، به کارآگاهان گفت: 26 اردیبهشت پس از تماس تلفنی با تلفن همراه پسرعمویم و اطمینان از عدم حضور وی و همسرش در منزل ، به آنجا مراجعه کردم . زنگ آیفون یکی از همسایگان را زده و خود را از بستگان آقای ... معرفی کردم . همسایه ، در مجتمع را برایم باز کرد و پس از ورود به داخل خانه اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه کرده و به سرعت از آنجا خارج شدم .

ستاره در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت از منزل پسرخاله اش در منطقه شهر ری نیز به کارآگاهان گفت : 23 فروردین امسال به منزل پسرخاله ام رفته بودم که پس از گذشت ساعتی ، به بهانه سردرد شدید به داخل یکی از اتاق های استراحت خانه رفتم. در حالیکه در داخل اتاق تنها بودم ، به بازرسی وسایل داخل کشوهای میز پرداخته و پس از پیدا کردن 5 سکه ربع طلا و تعدادی طلا و جواهرات داخل قفسه کشو ، آنها را در کیف خود قرار داده و از اتاق خارج شدم.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات انجام شده از متهمه ، وی در خصوص انگیزه خود از ارتکاب سرقت ها عنوان کرده که مدت نزدیک به 8 ماه است که قصد ازدواج داشته و این سرقت ها را به انگیزه تأمین هزینه خرید جهیزیه انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری طلا و جواهرات مسروقه نیز افزود: بر اساس اعترافات صریح متهمه وی پس از سرقت طلا و جواهرات، تمامی آنها را در مجموع به مبلغ 5 میلیون تومان و بسیار پایین تر از قیمت واقعی آنها ، در محدوده میدان خراسان فروخته که با شناسایی خریدار اموال مسروقه ، کارآگاهان اقدام به شناسایی و دستگیری خریدار اموال مسروقه کردند. در حال حاضر نیز تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی اموال مسروقه و بازپس آنها به مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.