۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

سد اهر بازرسی شد ؛ خطری نیست

مطابق شواهد ظاهري بازديد و با وجود نزديكي كانون زلزله به سد، هيچگونه خسارت و آسيبي در سد، گالري و تمام تأسيسات وابسته مشاهده نشده است.
کد خبر : ۷۵۴۹۶
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي گفت: سد ستارخان اهر بدون وقفه در حال بهره برداري است.
 
به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "ارسلان هاشمی" اظهار داشت: این سد هم اکنون بدون هیچ مشکل و با ظرفیت مطلوب در حال بهره برداری است.
 
وی تصریح کرد: افزون بر پايش هاي منظم ادواري ابزار دقيق هاي نصب شده روي بدنه سد و تأسيسات آن و طبق بررسي ها و بازديدهاي به عمل آمده كارشناسان كميته پايداري سدها (مركب از كارشناسان خبره شركت و اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي معتبر) كه بلافاصله پس از وقوع زلزله در محل سدهاي منطقه حاضر شدند، هيچ سدي در شهرستان هاي اهر، ورزقان و هريس از جمله سد ستارخان دچار آسيب نشده است و در زمان حاضر با ظرفيت مطلوب از سد و تأسيسات آن بهره برداري مي شود.
 
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي افزود: بر اساس اين گزارش، مطابق شواهد ظاهري بازديد و با وجود نزديكي كانون زلزله به سد، هيچگونه خسارت و آسيبي در سد، گالري و تمام تأسيسات وابسته مشاهده نشده است.
 
عصر روز شنبه گذشته دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 در مقیاس امواج درونی زمین "ریشتر" شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.
این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم