۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
تاملات یک دانشجو

این شمع بیت المال است که میسوزد

نمی دانم این چه آفتی است که به جان مسئولین ما افتاده ؟به هر طریق ممکن باید دل روشنفکران را بدست آوردند،از وام های میلیاردی گرفته تا فراهم آوردن امکانات ویژه و فرستادن به حج و کمک بلاعوض برای برپائی نمایشگاه وغیره.آقایان!
کد خبر : ۷۵۵۹۶

به گزارش سرویس وبلاگ صراط؛ الله کرم مشتاقی نویسنده وبلاگ تالمات . تاملات یک دانشجو در آخرین به روزرسانی وبلاگ خود نوشته است:


نوشتن  مقدمه ای برای این مطلب غیرضروریست! جان کلام این است ، بزل و بخشش بیت المال یعنی خنجر  به قلب امیر المونین زدن یعنی اشک یتیم،یعنی آه پابرهنه ها، یعنی خشم خدا، خواه این حاتم بخشی از کیسه بیت المال در میدان فوتبال باشد،خواه سینما،خواه سازمانهای دولتی و خواه از سوی متولیان آستان قدس رضوی.

متن خبر این است: «آستان قدس رضوی امکانات ویژه ای را در اختیار بازیگری کم تجربه که هیچ سابقه تهیه کنندگی و کارگردانی در کارنامه خود ندارد، قرار داده تا وی فیلمی مستند را جلوی دوربین ببرد. این بازیگر خود اذعان می کند که هیچ تجربه‌ای در زمینه تهیه کنندگی نداشته است»

 

متولیان محترم آستان مقدس رضوی شما صاحب این آستان نیستید که به میل خودتان  حتی یک ریال از دارائی آستان را خرج کنید، کدام عقل سلیم میپذیرد که یک میلیارد و نیم از پول این آستان را برای ساخت مستند-فیلم بی مایه ای بدهید که تهیه کننده آن اقرار دارد که :«باورتان می‌شود که خود من(سحر ریحانی) آخرش نفهمیدم این فیلم داستانی بود یا مستند. نفهمیدم چه از آب درآمد».

به چه حقی این خانم که حتی یکبار تجربه کارگردانی یا تهیه کنندگی یا بازی در یک  فیلم فاخر تاریخی-مذهبی را ندارد و باز به گفته خودش«اتفاقا من اصلا آدمی مذهبی نیستم.  مثل همه دخترهای بیست و هفت هشت‌ ساله تهرانی؛ زیاد از بعد مذهبی سر در نمی‌آورم» تهیه کننده مستند آستان قدس رضوی میشود؟ ایشان چند بار فیلم مستند ساخته است که که مستند آستان قدس رضوی دومین آن باشد؟

آقایان!این کار شما اگر چه میتوان تبصره و ماده و بندی برایش جور کرد تا آن را قانونی جلوه دهید اما مطمعن باشید با هیچ تبصره ای نمی توانید آنرا به  سیره و  روش حضرت امیر(ع)  مرتبط کنید و باز مطمعن باشید روح مقدس حضرت علی بن موسی الرضا از این کار شما ناراحت است.

آقایان! علائق و سلایق شخصی تان را نگه دارید برای خودتان، دخل و خرج بیت المال را سلیقه گی نکنید، آیا رواست که به خاطر خوش آمد فلان روشنفکر و اینکه خود را "جاذب القلوب" جلوه دهید از پول بیت المال مایه بگذارید؟

نمی دانم این چه آفتی است که به جان مسئولین ما افتاده ؟به هر طریق ممکن باید دل روشنفکران را بدست آوردند،از وام های میلیاردی گرفته تا فراهم آوردن امکانات ویژه و فرستادن به حج و کمک بلاعوض برای برپائی نمایشگاه وغیره.آقایان! لطفا اگر میخواهید خودشیرینی کنید، سعی کنید خودتان را برای پابرهنه ها شیرین کنید برای یتیم ها برای زاغه نشین ها، چطور بازیگران و فوتبالیست ها را گروه گروه با پول بیت المال به حج می برید اما کارگر این مملکت رفتگر این مملکت کشاورز و صیاد و راننده و معلم این مملکت از چنین حاتم بخشی هائی محروم است، جماعت فوتبالیست و بازیگر چه خدمت ویژه ای به مردم کرده است که کشاورز نکرده!؟

و در آخر اینکه آقایان متولی آستان قدس رضوی آیا این کار شما موجب بی اعتمادی ملت نسبت به مدیریت آن آستان مقدس نمی شود؟ با کدام قانون و منش ائمه بهترین و لوکس ترین دفتر کاری را در اختیار این خانم گذاشته اید ، آقایان محترم! خیلی از آدم  ها در روستای دشتی شبانکاره را می شناسم که حسرت دیدن گنبد امام رضا را از نزدیک دارند اما برایشان میسر نیست و مطمعن باشید مستند این خانم دردی از آنان دوا نمی کند.

مردم آرزوی دیدن گنبد اما رضا را از نزدیک دارند و خانم روشنفکر به گفته خودش«آرزو داشتم کنار ضریح گل رز پرپر کنم! حاج آقا و دیگر عوامل در کمال ناباوری اجازه دادند.»

و در آخرپیشنهاد میکنم مسئولین محترم به جای این قبیل کارها، سهمیه هائی را برای فراهم آوردن سفر رایگانِ مردم مناطق محروم به شهر مقدس مشهد فراهم آورند که خشنودی صاحب این بارگاه در همین است نه در ذوق زدگی و روشنفکربازی و گل رز پرپر کردن فلان و بهمان.السلام