۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹

قاتل دختر جوان خود را دار زد / انتقام خونین از زن خیانتکار / مرگ نوزاد به دست پدر معتاد / ازدواج مجدد مرد مسافركش

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.
کد خبر : ۷۵۶۸۴

"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.

دستگيري 44 تن از اراذل و اوباش پايتخت

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سردار حسين ساجدي‌نيا با اشاره به دستگيري اين مجرمان در محله‌هاي يافت‌آباد و خاني‌آباد تهران، از تداوم اجراي طرح امنيت محله محور در 375 محله شهر تهران، در روزهاي آينده خبر داد.

اين مقام انتظامي گفت: در اين مرحله از طرح، برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي محلات با همكاري مشترك پليس اطلاعات و امنيت عمومي، يگان امداد، پليس مبارزه با مواد مخدر، پليس آگاهي و پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از بامداد امروز (چهارشنبه) در محله‌هاي يافت‌آباد و خاني‌آباد تهران آغاز شده كه تاكنون 44 نفر از متهمان شناسايي و بازداشت شده‌اند.

رئيس پليس پايتخت تصريح كرد: در اجراي طرح امنيت محله محور و تعامل دبيران شوراياري‌ و معتمدان محله‌هاي تهران در زمينه‌شناسايي مجرمان و مناطق جرم خيز، شهروندان همكاري بسيار خوبي با پليس داشته‌اند.

وي با اعلام اين كه در طرح امروز (چهارشنبه) پليس پايتخت به تمام اهداف از قبل تعيين شده دست يافته است، افزود: توانستيم در يك اقدام 44 نفر از افراد شرور سطح يك و دو، زورگيران، سارقان و خرده فروشان مواد مخدر اين مناطق را دستگير كنيم.

سردار ساجدي‌نيا ادامه داد: در بازرسي از محل اختفا و پاتوق اين افراد تعدادي سلاح سرد، اموال سرقتي و انواع مواد مخدر سنتي و صنعتي كشف و ضبط شده است كه همراه پرونده‌هايشان در اختيار مقام قضايي قرار گرفته است.

وي خاطر نشان كرد: با توافق دادستان شهر تهران، مقرر شده تا اين متهمان پس از دستگيري در ملأعام گردانده شوند تا مردم از هيمنه پوشالي اين افراد آگاه ‌شوند و احساس امنيت نيز به تبع آن افزايش يابد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور در روزهاي آينده، تصريح كرد: طرح امنيت محله محور در روزهاي آينده و در 375 محله در شهر تهران اجرا خواهد شد.

..............................................................


15ورزشکار در بازی‌‌های المپیک لندن ناپدید شده‌اند

در حالی که المپیک 2012 لندن چند روز پیش به پایان رسید و کاروان‌‌های ورزشکاران یکی پس از دیگری به کشور‌های خود بازگشتند، مسئولان برگزارکننده مسابقات از مفقود شدن 4عضو از تیم کنگو و 5 بوکسور کامرونی خبر دادند و 6 تن نيز از دیگر کشور‌ها هستند و به این ترتیب تعداد غایبان تیم‌‌های آفریقایی به 15 تن رسیده است.

به گفته مسئولان انگلیسی این افراد به دنبال کسب گواهی مهاجرت یا حتی اقامت موقت در لندن به سر می‌برند.

سازمان مهاجرت انگلیس پیش‌بینی می‌کند این رقم تا پایان نوامبر (3 ماه دیگر) و انقضای ویزای ورزشکاران به مراتب بیشتر هم خواهد شد و قطعاً کشور‌های بیشتری از نبود ورزشکاران خود شکایت خواهند کرد.

اما علاوه بر کنگو که تا به حال 4 عضو گروه خود را از دست داده، کامرون با دست کم 5 گمشده، بالا‌ترین آمار گمشدگان را در این لیست به خود اختصاص داده است. البته سازمان مهاجرت از تأیید این که این 5 تن به دنبال کسب گواهی مهاجرت هستند خودداری کرده و معتقد است شاید این غیبت با هدف دیگری صورت گرفته است.

از آنجا که اکثر این ورزشکاران با ساک و وسایل خود گم شده‌اند احتمال این که این فرار‌ها از پیش تعیین شده باشد نیز وجود دارد. در روز‌های گذشته هیچ یک از اعضای تیم کنگو و حتي مقامات دولتی این کشور پاسخگو نبودند و هنوز موضع خود را در قبال این گمشدگان اعلام نکرده‌اند.

طبق آمار در المپیک 2012 حدود 2 درصد از مسافران با درخواست اقامت دائم در این کشور موقتاً ماندگار شده‌اند که در میان این پناهندگان درخواست آفریقایی‌‌ها و ساکنان خاورمیانه​اي به مراتب بیشتر بوده است.

توماس اسومبا یکی از بوکسور‌های تیم کامرون درباره علت این مهاجرت‌‌ها می‌گوید: ورزشکاران ما اقامت رانه فقط برای زندگی در لندن که برای ارتقای سطح کیفی ورزشی خود در این کشور می‌خواهند. ما می‌خواهیم در رشته‌ حرفه‌ای خود پیشرفت کنیم.

پیش از سفر به لندن مقامات اعلام کرده بودند اگر رتبه‌ای نیاوریم باید بوکس را کنار بگذاریم و دیگر آن را ادامه ندهیم ولی ما علاقه‌مند به پیشرفت هستیم و می‌خواهیم در لندن بمانیم. اینگونه اتفاقات معمولاً در میزبانی کشور‌های پیشرفته در رقابت‌‌های ورزشی اتفاق می‌افتد؛ بویژه این که در چنین مسابقاتی اکثر کشور‌های فقیر و بدون امکانات قادر به گرفتن ویزا هستند.

..............................................................

پلمپ 12واحد صنفي متخلف

به گزارش پايگاه پليس، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت:روز يکشنبه 24 مردادماه جاري مرحله ديگري از طرح کنترل صنوف خريد و فروش رينگ و لاستيک نو و دست دوم با حضور مشترک تيم هاي عملياتي پليس آگاهي، پليس امنيت عمومي و يگان امداد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ آغاز به کار کرد.

وي افزود: با توجه به اينکه بخشي از سرقت هاي انجام شده در سطح تهران مربوط به رينگ و لاستيک خودروها مي باشد و سرانجام اين وسايل نيز به مالخران فعال در اين صنف ختم مي شود به همين منظور اين طرح در سطح وسيعي از شهر شمال و غرب تهران به اجرا درآمد.

سرهنگ عباسعلي محمديان هدف از اجراي اين طرح را قطع نمودن ارتباط چرخه سرقت و فروش مال سرقتي عنوان کرد و اظهارداشت:با هماهنگي هاي به عمل آمده با مسوولان اتحاديه صنف رينگ و لاستيک فروش تهران و به دنبال جلسات متعددي که با اعضاي اين اتحاديه در پليس آگاهي تهران بزرگ منعقد شد، مقرر گرديد مالکان اين واحدهاي نسبت به کنترل رينگ و لاستيک موجود در مغازه هاي خود اقدام نمايند.

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ تاکيد کرد:متصدي واحد صنفي مربوطه مي بايست هنگام فروش رينگ و لاستيک نو و دست دوم، مدارک و مستندات محل تامين، خريد و فروش را ارائه نمايد در غير اين صورت وي مسوول بوده و به ظن مال سرقتي اموال داخل مغازه او توقيف و برخورد قانوني با فروشنده نيز به عمل خواهد آمد.

وي با اشاره به اينکه ماموران در اين طرح از تعدادي واحد صنفي لاستيک و رينگ فروشي و آپاراتي بازديد کردند، در تشريح نتايج حاصل آن يادآور شد: ماموران در اين بازديد که در محدوده سرکلانتري دوم فرماندهي انتظامي تهران بزرگ صورت پذيرفت به 50 واحد صنفي لاستيک فروشي مراجعه کرده و در بازرسي هاي خود 12 واحد متخلف که فاقد پروانه کسب بوده و يا از آنان اموال سرقتي کشف شد را پلمپ کردند.

سرهنگ محمديان افزود: در اين بازديدها که از 50 واحد لاستيک فروش و آپاراتي خيابان هاي جنت آباد، سردار جنگل، شهرک غرب، بلوار فرحزادي، سعادت آباد، اشرفي اصفهاني، مرزداران، ستارخان، آيت الله کاشاني، شهران، شهرزيبا و بلوار فردوس صورت پذيرفت بيش از 150 حلقه لاستيک دست دوم سرقتي نيز کشف و ضبط شد.

اين مقام مسوول در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينکه يکي از نکات قابل توجه در اجراي طرح مذکور، طرح برخورد با فروشندگان لاستيک هاي غير استاندار است، خاطرنشان کرد: در اين طرح با فروشندگاني که لاستيک هاي دست دوم را از شهروندان، افراد و يا سارقان خريداري کرده و پس از شستشو، واکس زدن و تجديد آجهاي لاستيک، آن را به اصطلاح بازسازي کرده و در قالب لاستيک نو به فروش مي رسانند برخورد قانوني خواهد شد.

سرهنگ محمديان با اشاره به مخاطره آميز بودن استفاده از لاستيک هاي مستعمل بازسازي شده، خاطرنشان کرد:استفاده از لاستيک هاي تعمير يافته که غير استاندارد نيز است خطرات جاني براي راننده، سرنشين و البته موجب آسيب ديدن خودرو خواهد شد، به همين منظور به همشهريان محترم تهراني توصيه مي نماييم ضمن اينکه از خريد و استفاده اين گونه لاستيک هاي غيراستاندار پرهيز مي نمايند در صورت مشاهده فروش اينگونه لاستيک ها توسط فروشندگان واحدهاي صنفي ، مراتب را به سرعت با مرکز فوريت هاي پليسي 110 فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در ميان گذاشته تا در اسرع وقت با متخلفين صنف مربوطه برخورد قانوني صورت پذيرد.

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به متصديان واحدهاي صنفي فاقد پروانه کسب که تا کنون نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام ننموده اند هشدار داد تا در اسرع وقت پس از طي مراحل قانوني پروانه کسب و مجوز فعاليت صنف مربوطه را دريافت نمايند، در غير اين صورت برابر ماده 27 و 28 قانون نظام صنفي ماموران نيروي انتظامي تهران بزرگ موظف هستند با واحد هاي صنفي فاقد پروانه کسب برخورد و از ادامه فعاليت اين گونه واحدها ممانعت به عمل آورند.

..............................................................

قاتل دختر جوان خود را دار زد

 دهم تير سال گذشته مردي با حضور در پليس آگاهي اصفهان با طرح شكايتي از ناپديد شدن مرموز دخترش خبر داد و گفت: دخترم سميرا چند ماه قبل از شوهرش جدا شد و به تنهايي زندگي مي‌كرد. او از چهار روز قبل به طرز مرموزي ناپديد شده و در اين مدت تلاش براي يافتن او بي‌نتيجه مانده است.

پس از اين شكايت، ماموران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده و در بررسي‌ها دريافتند سميرا قبل از ناپديد شدن در گفت‌وگو با دوستان و همكارانش عنوان كرده اگر روزي به قتل رسيد قاتلش يكي از بستگان پدرش به نام اكبر است.

يكي از دوستان سميرا به پليس گفت: سميرا شامگاه ششم تير سراسيمه به خانه‌‌ام آمد و گفت فاميلشان او را تهديد به مرگ كرده و ديگر امنيت جاني ندارد. او خيلي وحشت‌زده بود و پس از ساعتي خانه مرا ترك كرد.

با طرح اين ادعا، تحقيقات درباره تنها مظنون پرونده ـ اكبر ـ متمركز شد. با دستگيري اكبر وي در بازجويي‌ها منكر اطلاع از سرنوشت سميرا شد و گفت روز ششم تير در شهر ديگري بوده است.

با اين كه همسايه‌هاي سميرا نيز در تحقيقات اظهار كردند شامگاه ششم تير اكبر را حوالي خانه سميرا ديده‌اند، اما با توجه به نبود شواهدي عليه مرد جوان، وي پس از چند روز با قرار وثيقه آزاد شد.

بررسي‌ها در اين زمينه ادامه داشت تا اين كه بيست و پنجم آذر سال گذشته اعضاي خانواده‌اي كه براي استراحت در حاشيه جاده اصفهان ـ شيراز توقف كرده بودند، با ديدن جمجمه انساني موضوع را به پليس آگاهي اطلاع دادند. ماموران پس از حضور در محل و تحقيقات مقدماتي، جمجمه را به پزشكي قانوني انتقال دادند.

كارشناسان پزشكي قانوني پس از انجام آزمايش‌هاي تخصصي اعلام كردند جمجمه متعلق به زن جواني است كه حدود شش ماه قبل بر اثر اصابت جسم سخت به سرش از پاي درآمده است.

تيم جنايي سپس به بررسي پرونده افراد گمشده پرداخت و از آنجا كه احتمال داده مي‌شد جمجمه متعلق به سميرا باشد آزمايش‌هاي ژنتيك انجام شد و يك سال پس از ناپديد شدن دختر جوان هويت او فاش گرديد.

سرهنگ حسين حسين‌زاده، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر افزود: با افشاي راز قتل زن جوان، كارآگاهان به تحقيق از اكبر پرداختند كه او در بازجويي‌ها بار ديگر مدعي شد از سرنوشت دختر جوان اطلاعي ندارد. سرانجام با كشف دلايل پليسي، ارتكاب قتل از سوي اكبر ثابت شد و گروهي از ماموران براي دستگيري وي راهي خانه متهم در يكي از شهرهاي اطراف اصفهان شدند.

حسين‌زاده گفت: عامل قتل وقتي متوجه حضور پليس و افشاي راز جنايتش شده بود، خود را در باغي حلق‌آويز كرد. با كشف جسد مرد جوان از سوي كارآگاهان، موضوع به بازپرس جنايي اطلاع داده شد و با دستور او جسد متهم به پزشكي قانوني انتقال يافت. تحقيق در اين زمينه براي رازگشايي از انگيزه‌هاي اين جنايت ادامه دارد.

..............................................................

زلزله 5 ريشتري بار ديگر ورزقان را لرزاند


به گزارش مركز لرزه‌نگاري كشوري، موسسه ژئو فيزيك دانشگاه تهران زمان وقوع اين زلزله را ساعت ۱۹: ۲۲ دقيقه و 4 ثانيه شامگاه چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ثبت كرده است.

عمق اين زلزله 4 كيلومتر و موقعيت جغرافيايي آن ۳۸.۴۱ شمالي و ۴۶.۶۷ شرقي در 11 كيلومتري ورزقان، 30 كيلومتري خواجه و 35 كيلومتري اهر گزارش شده است

از بامداد روز چهار شنبه تا اين لحظه ۲۲ پس لرزه در اين منطقه به ثبت رسيده است.

همچنين روز سه‌شنبه نيز پس لرزه‌ ديگري به بزرگي 5.3 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) منطقه زلزله‌زده ورزقان را لرزانده بود.

.............................................................

18 ماه زندان براي سارقان ويرانگر

قاضي دادگاه كه «راجر اسميت» نام دارد با وجود شكايت خانواده «جكي استرتون» دختر جواني كه در تصادف خودرو كمرش جراحات جدي ديده به‌طوري كه راه رفتن را براي او غيرممكن ساخته است، ادعا كرد قانون اجازه محكوميت بيشتر به متهمان را نمي‌دهد و دو جوان سابقه​دار تنها 18 ماه در زندان خواهند بود.

دو سارق كه هر دو 22 ساله هستند متهم اند پس از دزديدن خودرو با سرعت بالا در خيابان‌ها حركت مي‌كرده‌اند كه با خودروي دختر جوان بشدت برخورد كرده و تصادفي مهيب و ناگوار را خلق كرده‌اند.

والدين «جكي» سعي دارند با تلاش خود موجب محكوميت سنگين‌تري براي مجرمان شوند تا به قول آنها عدالت در مورد دختر جوان و فلج شده آنها به اجرا در آيد.

.............................................................

انتقام خونین از زن خیانتکار

یک مرد لهستانی که با آگاه شدن از خیانت همسرش دچار جنون شده بود شش عضو خانواده‌اش را با ضربات متعدد چاقو از پای درآورد و سپس اقدام به خودکشی کرد.

دامیان ژسوفسکی 31 ساله، سال گذشته در حالی که برای گذراندن تعطیلات به همراه همسر و دو فرزندش از محل سکونتش در نیوجرسی امریکا به لهستان، وطن خود سفر کرده بود در یک غافلگیری با استفاده از دو چاقوی بزرگ آشپزخانه ابتدا دو کودک خردسالش را با 13 ضربه چاقو به قتل رساند و سپس به سراغ همسر، پدر زن خود و دوست خانوادگی‌شان و دختر او رفت و آنها را نیز به قتل رساند.

مرد لهستانی که پس از این کشتار وحشیانه قصد کشتن خودش را هم داشت با زدن رگ دستش تا مرز مرگ پیش رفت اما با رسیدن بموقع همسایه‌ها و انتقال او به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

این مرد که در طول یک سال گذشته در بیمارستان تحت نظر پزشکان بود اوایل این هفته برای برگزاری نخستین جلسه دادگاه، در جایگاه مخصوص متهمان حاضر شد. او که تازه به جنایت هولناک خود پی برده در تمام مدت دادگاه و حتی زمانی که در حال صحبت درباره شیوه جنایتش بود سرش را به زیر انداخته و چشم‌هایش را بسته بود.

طبق اعترافات قاتل در زمان ارتکاب این جنایت هولناک هیچ کس قادر به فرار از دست او نبود و حتی یکی از قربانیان تا نزدیکی در خروجی پیش رفته بود که در آنجا مورد حمله قرار گرفت.

شدت جراحات به قدری بوده که به رغم تلاش‌های فراوان امدادگران حاضر در محل هیچ یک از 6 قربانی زنده نماندند.

دامیان ژسوفسکی در جریان صحبت‌های خود در دادگاه جنایی نیوجرسی به ماجرای خیانت همسرش هم اشاره کرد و این که در تمام مدت پس از آگاهی از ماجرا به دنبال راهی برای انتقام‌جویی بوده است.

به همین خاطر چند روز پس از ماجرا پیشنهاد مسافرتی دسته‌جمعی به لهستان و خانه پدری همسرش را می‌دهد و در آنجا پس از این که ناهاری لذیذ برای خانواده تهیه می‌کند هر یک را در گوشه‌ای پیدا می‌کند و با چاقو به قتل می‌رساند.

در این مهمانی شوم علاوه بر پدر همسر قاتل، دوست زن او و دخترش نیز حاضر بودند که هدف خشم مرد قرار گرفتند.

زمانی که پلیس برای تحقیق و بررسی به محل آمد،‌ چاقوی قاتل هنوز در خانه بود.کارشناسان قضایی این جنایت جنون‌آمیز را تنها با انگیزه انتقامی تلخ و هولناک می‌دانند.

.............................................................

 ازدواج مجدد مرد مسافركش


زني در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بيكار بود و بعد از خريد ماشين و مسافركشي به جاي اينكه فكر هزينه‌هاي زندگي باشد، براي بار دوم ازدواج كرده است.

 زني ميانسال به دادگاه خانواده مراجعه كرد و درخواست جدايي از همسرش را به قاضي دادگاه ارائه كرد. اين زن با بيان اينكه در زندگي شوهرم زن ديگري وجود دارد، گفت: شوهرم بيكار بود و به اصرار من براي تهيه هزينه‌هاي منزل مسافركش شد.

وي ادامه داد: اي كاش هيچ‌وقت از شوهرم نمي‌خواستم كار كند، زيرا او به جاي اينكه هزينه‌هاي زندگي را تامين كند، دست زن ديگري را گرفته و به خانه آورده است.

زن ميانسال خاطرنشان كرد: شوهرم زن ديگري را به من و فرزندمان كه تنها شش سال دارد، ترجيح داده كه اين موضوع مرا آزار مي‌دهد و نمي‌توانم با آن كنار بيايم، زيرا اين فكر كه زن ديگري جاي من را گرفته، مرا عذاب مي‌دهد.

وي افزود: شوهرم هنگامي كه اين زن را به عنوان مسافر در ماشينش سوار كرده، با هم آشنا شده‌اند و حالا تصميم دارد كه با او ازدواج كند و از من مي‌خواهد با او در يك خانه زندگي كنم.

زن در ادامه گفت: شوهرم حتي به آينده فرزندمان توجهي نكرده و تنها به فكر خوشگذراني خودش بوده است. در واقع از زماني كه به اصرار من بر روي ماشين كار كرد، من او را براي هميشه از دست دادم.

زن ميانسال در حالي كه به آرامي گريه مي‌كرد، گفت: خداوند تا چند سال گذشته به ما فرزندي نمي‌داد و ما با نذر و نياز صاحب فرزند شديم اما شوهرم حتي به حضور فرزندمان نيز توجهي نمي‌كند و نمي‌داند كه زن دوم داشتن چقدر مي‌تواند به آينده فرزندم لطمه وارد كند. شوهرم با پس‌انداز من توانست ماشين بخرد و مسافركشي كند اما با اين كارش زندگي ما را نابود كرد.

وي بيان كرد: ديگر نمي‌توانم اين وقاحت شوهرم را تحمل كنم زيرا او بدون توجه به من و فرزندم اين اشتباه بزرگ را مرتكب شده و با وقاحت تمام مي‌گويد كه اشتباهي نكرده، بنابراين جدايي بهترين راه‌حل است.

قاضي دادگاه بعد از شنيدن اظهارات زن ميانسال به دليل عدم حضور مرد در دادگاه،‌ حكمي مبني بر طلاق صادر نكرد و رسيدگي به پرونده را به جلسه‌اي در آينده موكول كرد.

.............................................................

خودکشي قاتل جوان پيانيست در زندان


پرونده قتل جوان پيانيست که ۱۱ سال قبل در جنايتي هولناک با ضربه پتک کشته شده بود با خودکشي مرد قاتل در زندان براي هميشه بسته شد.

 روز ۲۹ ارديبهشت سال ۸۰ قتل جواني پيانيست در خانه اش واقع در ساختمان شماره ۶۸ خيابان نياوران، افسران جنايي تهران را به تکاپو انداخت. اين جوان به نام شاهرخ به تنهايي در خانه اش زندگي مي کرد و علاوه بر نوازندگي، پيانو مي فروخت.

در بررسي صحنه جنايت معلوم شد مقتول بر اثر اصابت جسمي سخت به سرش جان باخته است.

از طرفي قاتل بعد از ارتکاب جنايت مقداري پول و وسايل شخصي شاهرخ را نيز سرقت کرده بود. تحقيقات در اين باره ادامه يافت تا اين که چندي بعد دو نفر به نام هاي علي و سعيد دستگير شدند و به کشتن جوان پيانيست اقرار کردند.

به اين ترتيب آن ها پاي ميز محاکمه نشستند اما ابهامات موجود باعث شد رسيدگي به پرونده حدود ۱۰سال طول بکشد. با اين حال در آخرين دور از محاکمه علي اقرار کرد با پتک به سر شاهرخ ضربه زده و باعث مرگ او شده است.

به اين ترتيب وي با حکم قاضي شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت به قصاص محکوم شد و اين راي از سوي قضات شعبه ۱۹ ديوان عالي کشور به تاييد رسيد. درحالي که پرونده اين جنايت براي استيذان به دفتر رئيس قوه قضاييه ارسال شده بود و او زير تيغ قرار داشت چند روز قبل از زندان خبر رسيد علي توانسته با استفاده از غفلت ماموران زندان خودش را حلق آويز کند. به اين ترتيب با مرگ عامل قتل جوان پيانيست اين پرونده براي هميشه بسته شد.

.............................................................

افشاي زواياي پنهان ۲ پرونده جنايي در جلسه بازپرسي


متهمان ۲پرونده جنايي که طي دو روز گذشته در مشهد دستگير شده اند، صبح روز گذشته در اولين جلسه بازپرسي زواياي پنهان پرونده را افشا کردند.

جسدي در چاه

۳متهم اولين پرونده جنايي که ۲ مرد و يک زن بودند، صبح روز گذشته در مقابل قاضي اسماعيل شاکر (قاضي ويژه قتل عمد) قرار گرفتند تا جزئيات جنايت هولناک خود را تشريح کنند.

متهمان اين پرونده که چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند به ناچار لب به اعتراف گشودند و راز مرگ راننده پيکان را برملا کردند.

آنان گفتند: شب حادثه راننده پيکان را به يک منزل مسکوني کشانديم و به خاطر اختلافات مالي بر سر مسائل خاصي که بين ما به وجود آمده بود، دست و پاي او را بستيم و پس از آن که چند ضربه چاقو به نقاط مختلف بدنش وارد کرديم تعداد زيادي دستمال کاغذي را در دهانش فرو برديم تا اين که خفه شد.

پس از آن نيز جسد راننده را داخل پيکان خودش گذاشتيم و در مسير مشهد - گلبهار به داخل چاهي انداختيم. متهمان اين پرونده که به موادمخدر نيز اعتياد دارند در ادامه اعترافات خود، از فرد ديگري هم نام بردند که در اين جنايت نقش داشته است، بنابراين به دستور مقام قضايي، تلاش کارآگاهان براي دستگيري اين متهم نيز آغاز شد و ۳ متهم به جنايت با صدور قرار قانوني در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند تا تحقيقات بيشتري در اين باره انجام شود.

چندي قبل خودروي پيکاني که بدون صاحب در نقطه اي از شهر رها شده بود مورد بررسي پليس قرار گرفت و با توجه به اين که بوي تعفن داخل آن انتشار يافته و چند لکه خون نيز کشف شده بود احتمال وقوع جنايت قوت گرفت و کارآگاهان پليس آگاهي با نظارت مستقيم قاضي ويژه قتل عمد موفق شدند آخرين افرادي را که با راننده پيکان تماس داشته اند شناسايي و دستگير کنند. اين افراد قبل از آن که جسدي کشف شود به جنايت اعتراف کردند و اظهار داشتند جسد را داخل چاهي انداخته اند. عصر سه شنبه گذشته، کارآگاهان با کمک ماموران آتش نشاني جسد راننده را از داخل چاه بيرون آوردند.

مقتول ميانجي نزاع بود

دومين پرونده جنايي که متهمان آن زواياي پنهان پرونده را افشا کردند، مربوط به قتل نوجوان ۱۷ساله افغاني بود که جسد وي عصر يکشنبه گذشته کنار ديوار باغي در شهرک شهيدرجايي مشهد کشف شد. اين نوجوان با وارد آمدن ضربه چاقو به ناحيه گردن دچار خونريزي شده و قبل از رسيدن ماموران اورژانس جان خود را از دست داده بود.

با پي گيري هاي ماموران تجسس کلانتري شهيدهاشمي نژاد که با همکاري بسيجيان منطقه انجام شد، ۳ متهم در ارتباط با اين پرونده جنايي شناسايي و دستگير شدند. «ج» اولين نفري که در اين پرونده دستگير شد به ماموران انتظامي گفت: آن روز من و يکي از دوستانم به نام «الف» با يکديگر درگير شديم که ناگهان «الف» با چاقو به من حمله کرد اما ضربه او به گردن «احمد» خورد که براي ميانجيگري بين ما قرار گرفته بود و خون از گردن او فواره زد.

ما او را تا کنار خيابان، آورديم و به اورژانس هم زنگ زديم اما وقتي ماموران اورژانس آمدند مرگ او را تاييد کردند. در پي اظهارات اين جوان، ماموران تجسس با دستور سرهنگ عباس نيا (رئيس کلانتري شهيدرجايي) عمليات دستگيري «الف» را آغاز کردند و موفق شدند او را در منزل مسکوني اش که در همان نزديکي محل جنايت بود، دستگير کنند.

اين نوجوان ۱۷ساله نيز در بازجويي ها به ارتکاب جنايت اعتراف کرد. متهمان اين پرونده روز گذشته در حضور قاضي شاکر، اعترافات خود را تکرار کردند اين در حالي بود که متهم به قتل در پاسخ به سوال مقام قضايي که آلت قتاله را چه کرده، گفت: آن را به يکي از دوستانم سپردم تا مخفي کند بنابراين قاضي ويژه قتل عمد دستور دستگيري متهم سوم اين پرونده و کشف آلت قتاله را نيز صادر کرد که ماموران تجسس ظهر روز گذشته با همکاري متهم موفق شدند آلت قتاله را از زير خاک هاي اطراف محل جنايت کشف کنند. متهم ديگر اين پرونده نيز دستگير شد و تحقيقات در اين باره ادامه يافت.

.............................................................

کلاهبرداري سايبري با پوشش جمع آوري کمک هاي نقدي به زلزله زدگان

سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا، از سوء استفاده کلاهبرداران در زمينه جمع آوري کمک هاي نقدي مردم براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي در فضاي مجازي خبر داد.

سرگرد نيک نفس گفت: با توجه به همت مردم براي کمک رساني به زلزله زدگان، عده اي سودجو و کلاهبردار به تبليغ شماره حساب هاي شخصي اقدام کرده اند.

سرگرد نيک نفس با بيان اين که اين افراد با ايجاد صفحات جعلي پرداخت و سرقت شماره حساب ها دست به اين کار مي زنند، گفت: از مردم مي خواهيم فقط از طريق سازمان رسمي مانند هلال احمر و بهزيستي براي واريز کمک هاي خود اقدام کنند.

.............................................................

مرگ نوزاد به دست پدر معتاد

عشق و علاقه ام به نويد باعث شد اعتيادش را ناديده بگيرم و در دوران نامزدي مان خيلي آبروداري کردم تا خانواده ام از اين موضوع بويي نبرند.

نويد مي گفت به طور تفنني موادمخدر مصرف مي کند و با شروع زندگي مشترکمان ديگر اين کار را تکرار نخواهد کرد. ما با برپايي جشن عروسي به خانه بخت رفتيم اما والدينم در مدت کوتاهي فهميدند دامادشان به چه بلاي خانمان سوزي گرفتار است.

خانواده ام مرا سرزنش مي کردند که چه طور در دوران عقد متوجه نشدم او معتاد است و چرا آن ها را در جريان موضوع قرار نداده ام. من که در برابر گريه هاي مادر و پدرم شرمسار و روسياه شده بودم از همسرم خواستم اعتيادش را کنار بگذارد و او چند بار ترک کرد.

اما چون به خاطر اعتياد از محل کارش نيز اخراج شده بود دوباره به مصرف کريستال روي آورد. زن جوان با چشماني اشک بار در دايره اجتماعي کلانتري ۱۷ مشهد افزود: نويد انتخاب خودم بود و به همين علت نمي توانستم چيزي بگويم.

من باز هم آبروداري کردم و به سرکار رفتم تا خرج و مخارج زندگي مان را تامين کنم. ما پس از گذشت ۲سال صاحب فرزندي شديم و با تولد اين بچه ، شوهرم نسبت به او حسادت خاصي نشان مي داد.

نويد که اين اواخر مثل بچه ها بهانه گير و زودرنج شده بود هر موقع مي ديد به فرزندم محبت مي کنم از کوره در مي رفت و طفل بي گناه را کتک مي زد. او مي گفت چون مي خواهي ثابت کني مرا دوست نداري به پسرمان اين قدر توجه مي کني و با اين کارها قصد داري تنفر خودت از شوهرت را نشان بدهي.

زن جوان اشک هايش را پاک کرد و افزود: ما سر اين موضوع هميشه با هم جر و بحث داشتيم و يک روز که تازه از سرکار به خانه برگشته بودم متوجه شدم نويد مي خواهد بچه را خفه کند. با عجله نوزاد کوچولو را از چنگال او نجات دادم و حتي از شوهرم شکايت کردم.

نويد تعهد داد که ديگر کاري با بچه نداشته باشد و او را مورد آزار و اذيت قرار ندهد. اما مرده شور اين کريستال لعنتي را ببرند که اعصاب و روان و قواي جسمي شوهرم را نابود کرد و اين موضوع باعث شد روز به روز پرخاشگر و عصبي تر بشود.

بالاخره يک روز با توهم ناشي از مصرف مواد مخدر صنعتي، بچه بي گناهم را درحالي که به خواب ناز فرو رفته بود خفه کرد و من وقتي بالاي سر بچه رسيدم که ديگر نفس نمي کشيد وبدنش کبود شده بود.

مرگ فرزندم مرا نيز دچار افسردگي شديدي کرده است و حس مي کنم تنها دلخوشي ام به اين زندگي سرد و بي روح از بين رفته است.

.............................................................


رمزگشایی از معمای صندوقچه حاوی جسد

فردی كه مردادماه سال 85 با خفه كردن یك پیرمرد 70 ساله جسدش را در حاشیه بزرگراه آزادگان رها كرده بود، بعد از گذشت شش سال از ارتكاب جنایت بازداشت شد.

ساعات ابتدایی روز 6‌مردادماه سال 85 جسد مردی مجهول‌الهویه با دست و پا و دهانی بسته داخل یك صندوقچه‌ آبی‌رنگ در حاشیه بزرگراه آزادگان توسط ماموران كلانتری 152 خانی‌آباد كشف شد.

با گزارش موضوع به بازپرس كشیك قتل پایتخت، قاضی محمد شهریاری در راس اكیپی تخصصی از عوامل بررسی صحنه جرم در محل كشف جسد حضور یافت و دستورات لازم جهت شناسایی هویت مقتول و بازداشت عامل یا عاملان این جنایت را صادر كرد.

پزشكی قانونی علت مرگ مقتول را خفگی اعلام كرد و با آغاز تحقیقات مشخص شد كه مقتول فردی با هویت «علی.س» است.با احراز هویت مقتول، اولیای دم نیز شناسایی شدند و شكایت خود را در دادسرای جنایی تهران مطرح كردند.

در جریان تحقیقات مشخص شد خدمتكار 42 ساله مقتول به نام نازنین كه در منزل وی واقع در محله نظام‌آباد كار می‌كرده، تنها كسی بوده كه با او ارتباط داشته است.

همچنین حسب اظهارات همسایگان مقتول معلوم شد كه در روز وقوع قتل، فردی به نام غلامحسین 28 ساله كه با مقتول اختلاف حساب داشته به همراه نازنین با یك دستگاه خاور مقابل منزل علی رفته و وسایل منزل و حدود 5 میلیون تومان پول نقد او را به سرقت برده‌ است.

تحقیقات برای دستگیری غلامحسین ادامه داشت تا اینكه وی روز سه‌شنبه 24 مردادماه پس از گذشت 6 سال از وقوع جنایت، دستگیر شد و لب به اعتراف گشود. وی اقرار كرد كه با همدستی نازنین، علی را به كارگاه تولیدی خود كشانده و با داروهای خواب‌آوری كه از قبل تهیه كرده بودند، او را بیهوش كرده و سپس با چسب، دست، پا و دهان او را بسته‌اند. این متهم گفت كه پس از بستن دست و پای مقتول، او را داخل یك گونی انداخته و فردای آن روز به منزل مقتول رفته و یك صندوقچه‌ آبی از منزل او برداشته است.

سپس جسد علی را داخل صندوقچه‌ جا داده و آن را به كمك نازنین در حاشیه اتوبان رها كرده است. در حال حاضر غلامحسین با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات جهت كشف زوایای پنهان این جنایت ادامه دارد.

.............................................................

کلاهبرداری 30 میلیاردی در کرج

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز از دستگیری فردی که در قالب ساخت و ساز برج‌های تجاری و مسکونی از بیش از 100 نفر از خریداران خود مبلغ 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود خبر داد‌.

سرهنگ حبیب اله صادقی در تشریح این خبر گفت: در پی صدور دستور قضایی از دادسرای شهرستان کرج مبنی بر جلب و دستگیری سازنده برجی در کرج به اتهام کلاهبرداری میلیاردی از خریداران این واحدها و ارجاع آن به پلس اطلاعات‌، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلس قرار گرفت‌.

وی در ادامه اظهار‌داشت: با بررسی پرونده و دریافت اظهارات شاکیان مشخص شد که فردی به نام «خسرو- ک» با تهیه وام‌های مشارکتی اقدام به ساخت برج کرده و پیش فروش و تحویل واحدهای برج را مشروط به تصفیه کامل مبلغ واحدهای خریداری شده به مشتریان‌، تحویل می‌دهد‌.

سرهنگ صادقی در ادامه گفت: مالک برج در زمان انعقاد قرارداد با تنظیم یک قراداد صوری کلیه مبلغ ملک را از مشتریان دریافت و با ارائه مدارک به ظاهر قانونی وانمود می‌کرد که با تصفیه کامل‌، واحد را به آنها فروخته است در حالی‌که خریداران ملک هنگام دریافت سند قطعی متوجه می‌شدند که فروشنده مبلغ وام را با بانک مورد نظر تصفیه نکرده و کلیه بدهی‌ها و دیرکرد اقساط آن بر عهده خریداران می‌باشد‌.

وی تصریح كرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و از آنجائیکه متهم پرونده متواری بوده و فاقد هرگونه آدرس مشخصی بود ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام تحقیقات ویژه اطلاعاتی و اقدامات پلیسی دریافتند که وی با تهیه مدارک جعلی قصد خروج از کشور را دارد‌.

سرهنگ صادقی ادامه داد: کلیه محل‌هایی که احتمال حضور متهم در آنجا متصور بود شناسایی و به صورت شبانه‌روزی تحت نظر قرار گرفته شد تا اینکه ماموران متوجه شدند متهم اخیرا از یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل اقدام به خریداری یکدستگاه خودرو پرادو کرده‌، بنابراین با دریافت مشخصات خودرو و اجرای طرح مهار در کلیه مسیرها خودروی مورد نظر را شناسایی و با ردیابی و تعقیب خودرو‌، وی را در حال پارک کردن ماشین در مقابل یکی از آپارتمانهایش در منطقه جهانشهر کرج در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند‌.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز تصریح‌کرد: متهم دستگیر شده که از سال 83 در امر ساخت و ساز و فروش واحدهای مسکونی و تجاری در قالب برج اقدام به کلاهبرداری‌های میلیونی از خریداران می‌کرد دو سال قبل نیز به علت داشتن شاکی خصوصی و جعل و کلاهبرداری دستگیر شدند.

.............................................................