۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷

انتقاد اشتون از رژيم صهيونيستي

کاترين اشتون مسئول ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا امروز از تصميم رژيم صهيونيستي براي به مناقصه گذاشتن طرح احداث واحدهاي جديد در شهرک هاي غيرقانوني اين رژيم در شرق بيت المقدس انتقاد کرد.
کد خبر : ۷۶۳۱۹
به گزارش صراط ،خبرگزاري فرانسه نوشت :

 در بيانيه اي که صادر شده آمده است‌:نماينده ارشد (اتحاديه اروپا در امور خارجي) به شدت درباره تبعات تصميم اخير مقامات اسرائيل براي به مناقصه گذاشتن طرح احداث يکصد و سي واحد مسکوني جديد در شهرک هارهما در شرق بيت المقدس نگران است.

در اين بيانيه آمده است که اشتون‌ پيش از اين ناراحتي عميق خود را درباره طرح احداث واحدهاي بيشتر در اين شهرک که در ماه اوت سال قبل تصويب شد، اعلام کرده است.
اشتون در اين بيانيه مي افزايد‌:شهرک ها بر اساس حقوق بين المللي غيرقانوني هستند و شکل گيري راه حل تشکيل دولت کشور مستقل را غيرممکن مي سازد.

اشتون گفت موضع اتحاديه اروپا اين است که اسرائيل بايد فورا همه فعاليت هاي مربوط به شهرک سازي را در کرانه باختري رود اردن و نيز شرق بيت المقدس متوقف کند.
 
گفتني است،‌اتحاديه اروپا اخير در اقدام ديگري کشورهاي عضو اين اتحاديه را از اعمال معافيت تعرفه اي براي آندسته از محصولات توليده شده در مناطق اشغالي فلسطين که رژيم صهيونيستي بعد از جنگ سال 1967 ضميمه خاک خود کرد منع مي کند.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم