۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴

سلولی برای قاتل ۷۷ قربانی + عکس

مرد 32 ساله‌ای که با افکار راست افراطی در نروژ حمام خون به راه انداخت، چند روز پیش از این اقدام چند عکس خود را در اینترنت قرار داده بود تا رسانه‌ها بتوانند پس از عملیات از آن‌ها استفاده کنند.
کد خبر : ۷۶۳۹۴


قاتل نروژی از 22 جولای سال گذشته که به اتهام ارتکاب قتل بازداشت شد بیشتر روزهایش را در سلولی اینچنینی گذرانده است. فردا حکم نهایی او اعلام خواهد شد.



مرد 32 ساله‌ای که با افکار راست افراطی در نروژ حمام خون به راه انداخت، چند روز پیش از این اقدام چند عکس خود را در اینترنت قرار داده بود تا رسانه‌ها بتوانند پس از عملیات از آن‌ها استفاده کنند. او ظاهرا خود را سال‌ها برای این اقدام آماده می‌کرد. از نوشته‌های او چنین برمی‌آید که یک بنیادگرای مسیحی متنفر از اسلام و بیگانه ستیز است.



بهرینگ حداکثر به 21 سال زندان محکوم خواهد شد، زیرا در قوانین نروژ حبس ابد وجود ندارد. به گفته این استاد دانشگاه، اگر مقامات قضائی تشخیص دهند که بهرینگ پس از آزادی ممکن است دوباره دست به جنایت دیگری بزند، می‌توانند در پایان 21 سال حبس، او را حداکثر به 5 سال اقامت تحت ‌مراقبت در یک مرکز ویژه محکوم کنند.



آندرس بهرینگ برویک، ابتدا بمبی به شدت قوی را در مرکز اسلو پایتخت نروژ منفجر کرد که باعث ویرانی بخش عظیمی از این منطقه شد و دست کم جان هفت نفر را گرفت. سپس، در حالی که لباس پلیس پوشیده بود در جزیره اوتویئا صدها جوان را به رگبار بست. جوانان برای فرار از رگبار او خود را به آب انداخته و کوشیدند به ساحل در مسافت 600 متری جزیره برسند. اما بهرینگ كماكان به سوی آنان شلیک می کرد.



زندانی مجهز در خارج از اسلو که شاید میزبان مردی باشد که به گفته وکیل مدافع ش مجنون نیست و در صحت کامل عقلی دست به ارتکاب قتل ها زده است.



نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۲
۱
به این میگن حقوق یک زندانی
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲
سلولهای سران فتنه 88 که بسیار مجهز تر از این است با اینکه عامل شهادت بیشماری از جنابرکفان بیسج بوده اند و حتی ریشه شهادت دانشمندان هسته ای هم یه جورائی به آنها بر میگردد.