۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

بغض آهن ترکید

این اولین پیروزی ذوب آهن در لیگ دوازدهم پس از ۵ شکست در ۵ هفته ابتدایی بود این پیروزی همچنین اولین پیروزی ذوب آهن در سال ۹۱ به حساب می‌آمد.
کد خبر : ۷۶۵۰۰
هفته ششم لیگ برتر فوتبال- دیدار تیم‌های ذوب آهن و تراکتورسازی
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: کمتر از ۵۰۰ نفر
گل‌ها: هوگو ماچادو(۸)، آکو استوچکوف(۱۳) و اسماعیل فرهادی(۶۲) برای ذوب آهن و محمد ابراهیمی(۸۹) برای تراکتورسازی
ذوب آهن: مسعود همامی، حمید شفاعت، سپهر حیدری، سینا عشوری، پیام صادقیان، هوگو ماچادو(۳۹- فرشاد بهادرانی)، محسن مسلمان(۶۷- امیر حسین پوزش)، ابراهیم محمدی، آکو استوچکوف(۴۶- اسماعیل فرهادی)، احمد محمدپور، مهدی رجب‌زاده.


سرمربی: رسول کربکندی
تراکتورسازی تبریز: محسن فروزان، احسان حاج صفي، سيد محسن حسيني، مرتضي اسدي، ميلاد فخرالديني، مهدي كياني(۷۱- ژائو پدرو ویلدا)، مهدي كريميان، فلاويو لوپز(۷۹- فردین عابدی)، محمد ابراهيمي، فرزاد حاتمي، مسعود ابراهيم زاده(۴۶- مسعد ابراهیم زاده).
سرمربی: تونی اولیویرا
داور: تورج حق وردی-علی میرزابیگی-علیرضا ایلدروم-محمد کمانی-ناظر:مسعود فلاح-نماینده: نوذر رودنیل
اخطارها: حمید شفاعت، ابراهیم محمدی، مهدی رجب زاده و مجتبی بابک از ذوب آهن
اخراج: حمید شفاعت(کارت زرد دوم دقیقه ۸۸)
شرح بازی:
ذوب آهن و تراکتورسازی در حالی به مصاف هم می‌رفتند که ۲ تیم وضعیت کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند، تیم میزبان در ۵ دیدار اخیر خود حتی یک امتیاز هم کسب نکرده بود اما تراکتورسازی تبریز فصل را نسبتاً خوب شروع کرده بود و از ۵ بازی خود ۱۱ امتیاز گرفته بود و در پایان هفته پنجم در رده دوم جدول رده بندی جای داشت.
در شروع دیدار نکته که در لیست آغازین تیم ذوب آهن به چشم می‌خورد بازی کردن استوچکوف از ابتدا بود همچنین ماچادو نیز در خط حمله ذوب آهن به اسماعیل فرهادی ترجیح داده شده بود.
ذوب آهن نیمه نخست را رویایی آغاز کرد و در دقیقه ۸ روی پاس زیبای صادقیان و ضربه غیر قابل مهار ماچادو به گل نخست خود رسید.
پس از این گل این تراکتورسازی بود که نزدیک بود روی یک ضربه پنالتی بازی را خیلی زود به تساوی بکشاند اما ضربه پنالتی فلاویو لوپز به بیرون رفت تا ذوب آهنی‌ها یک نفس راحت بکشند.
۲ دقیقه بعد از این پنالتی اما ذوب آهن باز هم خوش شانس بود و به لطف اشتباه فروزان، دروازه بان تراکتورسازی توسط استوچکوف مهاجم جدید خود به گل دوم رسید تا ۱۳ دقیقه رویایی را پشت سر گذاشته باشد.
پس از این گل ذوب آهن عقب کشید و همین امر باعث شد تا موقعیت‌های زیادی برای تراکتورسازی روی دروازه ذوب آهن ایجاد شود اما درخشش همامی و همچنین شانس خوب ذوب آهن باعث شد دروازه آنها تا پایان نیمه اول بسته بماند.
در نیمه دوم باز هم تراکتورسازی بود که برای جبران نتیجه، بازی را هجومی تر آغاز کرد اما این ذوب آهن بود که توسط اسماعیل فرهادی که در نیمه دوم به جای استوچکوف به زمین آمده بود با استفاده از سرعت و تکنیک او به گل سوم رسید تا خیال خود را تا حدود زیادی بابت پیروزی در این دیدار آغاز کند.
پس از این گل تراکتورسازی بهم ریخته بازی کرد و تا ۱۰-۱۵ دقیقه خبری از فشار زیادی که پس از گل دوم ذوب آهن روی دروازه این تیم داشتند نبود.
تراکتورسازی البته در ۱۰ دقیقه پایانی بازی فشار بیشتری روی دروازه ذوب آهن آورد و حاصل این فشارها در پایان گلی بود که از روی نقطه پنالتی محمد ابراهیمی به ثمر رساند.
شرح گل‌ها:
۱-۰ (ذوب آهن دقیقه ۸): پیام صادقیان در پشت محوطه جریمه تراکتورسازی ۲ بازیکن این تیم را به زیبایی پشت سرگذاشت و پاس در عمقی را برای ماچادو فرستاد که این بازیکن پرتغالی در حالی که با دروازه بان تراکتورسازی تک به تک بود با ضربه ای سرضرب گل نخست ذوب آهن را به ثمر رساند.
۲-۰ (ذوب آهن دقیقه ۱۳): پس از اینکه پنالتی تراکتورسازی تبدیل به گل نشد در برگشت در سمت چپ زمین توپ به احمد محمد پور رسید که ارسال او روی دروازه تراکتورسازی با اشتباه فروزان در مهار توپ همراه شد و توپ برگشتی را استوچکوف تبدیل به گل دوم ذوب آهن کرد.
۳-۰ (ذوب آهن دقیقه ۶۲): اسماعیل فرهادی از پشت محوطه جریمه پا به توپ شد و با سرعتی که داشت دو- سه مدافع تراکتورسازی را پشت سر گذاشت و با ضربه ای چیپ بسیار زیبا دروازه فروزان را برای بار سوم باز کرد.
۳-۱ (تراکتورسازی دقیقه ۸۹): با خطای شفاعت روی حاتمی داور مسابقه برای دومین بار در این بازی نقطه پنالتی را نشان داد و این پنالتی را نیز محمد ابراهیمی تبدیل به گل کرد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۱- در حالی که با خطای شفاعت روی ابراهیمی در محوطه جریمه ذوب آهن پنالتی برای تراکتورسازی به دست آمده بود فلاویو لوپز ضربه پنالتی را به بیرون زد تا بازی مساوی نشود.
دقیقه ۲۰- میلاد فخرالدینی روی پاس خوب حاتمی با دروازه بان ذوب آهن تک به تک شد اما سپهر حیدری در آخرین لحظه توپ را از بین پاهای فخرالدینی زد تا در ادامه این موقعیت به کمک دروازه بان و سایر مدافعان ذوب آهن برگشت داده شود.
دقیقه ۳۱- شوت سنگین لوپز از پشت محوطه جریمه با واکنش عالی همامی دفع شد.
دقیقه ۳۵- ضربه کرنری که لوپز روی دروازه ذوب آهن فرستاد با ضربه سر خطرناک ابراهیمی همراه شد که از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۰- ضربه ایستگاهی حاج صفی با فاصله کمی نسبت به تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۰- ارسال بازیکنان تراکتورسازی با ضربه سر حاتمی همراه شد که در آستانه ورود به دروازه توسط مدافعان ذوب آهن دور شد.
دقیقه ۹۰+۱- پیام صادقیان در موقعیتی تک به تک با فروزان قرار گرفت اما ضربه نهایی او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
اتفاق ویژه:
این اولین پیروزی ذوب آهن در لیگ دوازدهم پس از ۵ شکست در ۵ هفته ابتدایی بود این پیروزی همچنین اولین پیروزی ذوب آهن در سال ۹۱ به حساب می‌آمد، آخرین پیروزی ذوب آهن به آخرین بازی آنها در سال ۹۰ برابر صبا بر می‌گردد که با نتیجه ۲ بر یک پیروز شدند.
بهترین بازیکن:
کل تیم ذوب آهن در این دیدار خوب بود اما پیام صادقیان، مسعود همامی و اسماعیل فرهادی که در نیمه دوم به زمین آمد، هر ۳ بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و در این پیروزی ارزشمند ذوب آهن نقش مهمی داشتند.