۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸
درخواست چند باره ی آمریکا از ایران

تلاش های ویژه آمریکا برای آزادی جاسوس زندانی

آمریکا همچنین چندین بار قبل تر از این نیز خواستار آزادی امیر میرزایی حکمتی شده بود و هر بار از طریق سفارت سوئیس در ایران در این باره اقدام کرده بود.
کد خبر : ۷۷۱۲۸

"صراط" – وزارت امور خارجه آمریکا با کمی عجله، به مناسبت اولین سالگرد دستگیری امیر میرزای حکمتی، با صدور بیانیه ای خواستار آزادی هر چه سریعتر وی از زندان شد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، وزارت امور خارجه ی آمریکا با تکرار ادعای پدر امیر حکمتی، وی را بی گناه دانسته و علت سفر وی به تهران را دیدار با مادربزرگ هایش عنوان کرده است.

این وزارتخانه همچنین با اشاره به خبری که سال گذشته در یکی از رسانه های ضد انقلاب و وابسته به کشورهای استعماری منتشر شد مبنی بر صدور حکم اعدام حکمتی از اینکه این خبر از طرف ایران رد شده است ابراز خرسندی کرد.

گفتنی است آمریکا قبل تر از این نیز خواستار آزادی امیر میرزای حکمتی شده بود و هر بار از طریق سفارت سوئیس در ایران که حافظ منافع این کشور می باشد، در این باره اقدام کرده که هر بار با عدم موافقت ایران روبرو شد.

لازم به ذکر است امیر حکمتی که یک آمریکایی ایرانی تبار است در تاریخ شانزدهم آذر ماه سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عح) شناسایی و به اتهام جاسوسی برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا دستگیر شده است.

وی همچنین در اعترافاتش که 27 آذر ماه سال 1390 از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عضویت در "تفنگداران دریایی ایالت متحده آمریکا" اعتراف کرد.

حکمتی از ماه می ۲۰۰۹ میلادی توسط سازمان جاسوسی آمریکا CIA استخدام شده و مأموریت‌هایی را برای جاسوسی در ایران داشته است.

این جاسوس دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیش از اعزام به ایران در پادگان بگرام افغانستان حاضر شده و به اطلاعات محرمانه نیز دست پیدا می کند تا با حضور در کشور و برقراری رابطه با وزارت اطلاعات، دستگاه های امنیتی ایران را گمراه کند که با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان این فرد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
۶۲
۴
ای شیظان پر رو
رو که رو نیست بازم سنگ پا
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
تیربارانش کنند غال قضیه را بکنند. وطن فروش ...............
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
اگه این یارو رو اعدام کردن من اسمم و عوض میکنم