۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲

ارسال پيامك با خط مصريان باستان!

مخترعي با الهام از زبان باستاني مصري‌ها، زبان نشانه جديدي را براي گوشي‌هاي آيفون و برخي از نرم‌افزارهاي شبكه طراحي كرده است كه در آن نشانه‌ها جايگزين حروف مي‌شوند.
کد خبر : ۷۷۶۶۷

به گزارش صراط، با وجود اين‌كه نقاشي‌هاي غاري با مدرن شدن جوامع به كلي فراموش شده‌اند اما يكي از همين تجهيزات مدرن عاملي جديد براي بازگشتن زبان هيروگليف به دنياي انسان‌ها شده است.

چندي پيش مردي از كلرادو به نام كاي استاتز، زباني جديد را براي تلفن‌هاي همراه ابداع كرده است كه در آن كلمات به واسطه تصاويري كه نشان دهنده حركات، اسامي و مكان‌ها هستند جايگزين مي‌شوند. در واقع اين ابداع مدلي مدرن از زبان هيروگليفي است كه در مصر باستان مورد استفاده قرار مي گرفت. زبان iConji از تصاويري در ابعاد 32 در 32 پيكسل مربع تشكيل شده كه هر يك معني مجزايي دارند.

به گفته استاتز استفاده از نشانه‌ها به جاي واژه‌ها و بازي با لغات در اين زبان جديد بسيار جالب توجه و آموزنده است، چه پيامي كامل با دستور زبان صحيح را ارسال كنيد و چه پيامي تك واژه‌اي براي دعوت از دوستتان براي نوشيدن يك فنجان چاي، دريافت پاسخ پيام به اين زبان هميشه باعث سرگرمي و خنده خواهد شد.

براساس گزارش فاكس نيوز، در اين ميان بسياري از متخصصان زبان شناسان بر اين باورند استفاده از اين زبان براي برقراري ارتباط با يكديگر علاوه بر پايين آوردن سرعت انتقال پيام مي‌تواند براي افراد مختلف فرايندي سخت و پيچيده‌ به شمار مي‌رود.