۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱

نخست‌وزير الجزاير منصوب شد+عکس

در حالي كه رييس‌جمهوري الجزاير عبدالمالك سلال را به عنوان نخست‌وزير اين كشور تعيين كرد، ارتش الجزاير عمليات پاكسازي را براي پيدا كردن 20 تروريست در شرق كشور آغاز كرد.
کد خبر : ۷۷۸۳۳
به گزارش صراط ، در حالي كه رييس‌جمهوري الجزاير عبدالمالك سلال را به عنوان نخست‌وزير اين كشور تعيين كرد، ارتش الجزاير عمليات پاكسازي را براي پيدا كردن 20 تروريست در شرق كشور آغاز كرد.

خبرگزاري رويترز به نقل از يك مسوول دولتي اعلام كرد: عبدالعزيز بوتفليقه، رييس‌جمهوري الجزاير عبدالمالك سلال را به عنوان نخست‌وزير الجزاير انتخاب كرد.
 
سلال 62 ساله در دو دولت سابق پست وزارت كشور و وزارت منابع آبي را بر عهده داشت و قبل از بر عهده داشتن اين دو منصب استاندار بود.
 
اين نخستين بار نيست كه بوتفليقه نخست‌وزير را از حزب پيروز در انتخابات پارلمان انتخاب نمي‌كند، اما دو حزب آزادي و تجمع ملي دموكراسي به مدت 17 سال بر سر پست نخست‌وزيري با هم رقابت مي‌كردند.
 
تاخير بوتفليفه در انتخاب نخست‌وزير كشور برخي از سياستمداران مخالف را واداشت كه از ركود روند سياسي در كشور سخن بگويند.
 
 
 
اين در حالي است كه پارلمان جديد كه تحت كنترل دو حزب آزادي ملي و تجمع ملي دموكراسي است در خصوص قانون اساسي جديد و سه قانون مهم بحث و مذاكره مي‌كند.
 
محمد العربي ولد الخليفه و عبد القادر بن صالح دو رييس مجلس عليا و سفلي در پارلمان اعلام كردند: اين مساله در خصوص قوانين مالي، قانون شغل وكلا و قانون جديد سوخت است كه قانون وضع شده در سال 2005 را اصلاح كرد و با انتقادهاي بسيار شركت‌هاي نفت در الجزاير مواجه شد.
 
بوتفليقه در آوريل 2011 وعده تحقق چندين اصلاحات از جمله تحكيم نقش پارلمان، اصلاح قانون اساسي، افزايش آزادي رسانه‌ها و تسهيل در عملكرد احزاب را داد.
 
الجزاير آماده برگزاري انتخابات محلي (داخلي) در پايان نوامبر است كه بيش از 47 حزب در آن مشاركت مي‌كنند و احزاب ديگري كه طي هفته‌هاي آتي مجوز دريافت كنند، به اين احزاب اضافه مي‌شوند.
 
در مقايسه با كشورهاي عربي كه اعتراض‌هاي گسترده‌اي در آنها رخ داد، الجزاير شاهد اعتراض‌هاي گسترده‌اي نبوده است.
 
از سوي ديگر، ارتش الجزاير عمليات پاكسازي گسترده‌اي را براي پيدا كردن 20 تروريست در شهرك "توريرت ايگيل" در 350 كيلومتري شرق پايتخت الجزاير آغاز كرد.
 
منابع امنيتي اظهار كردند كه نيروهاي ارتش اكنون تمام ورودي‌هاي اطراف كوه‌هاي منطقه فليدون را محاصره كرده‌اند و يگان‌هاي ويژه مبارزه با تروريسم عمليات پاكسازي را با هدف از بين بردن گروهك تروريستي انجام مي‌دهند.
 
در همين راستا واحدهاي مبارزه با تروريسم در ارتش الجزاير در روز پنجشنبه توانستند 9 تروريست را در منطقه "بني عمران" در 50 كيلومتري شرق پايتخت به قتل برسانند.
 
منابع حاكي از آن است كه ارتش الجزاير در سال 2011 توانست 800 تروريست را به قتل برساند و در مقابل ارتش الجزاير نيز طي سال گذشته با 40 حمله از سوي اعضاي القاعده در كشورهاي مغرب اسلامي مواجه شده است.