۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
قلعه‌نويي براي شكايت به فيفا وكيل گرفت

نه پول خانه مي‌دهند نه پول قرارداد داخلي!

روزي كه امير قلعه‌نويي با مسوولان تراكتورسازي وارد مذاكره شد و به توافق نهايي رسيد هرگز فكر نمي‌كرد كه روزي با همان مديراني كه براي آمدنش لحظه‌شماري مي‌كردند به مشكل بخورد.
کد خبر : ۷۸۱۵۱
" صراط ورزشی " - داستان از روزي كليد خورد كه امير قلعه‌نويي با مسوولان استقلال وارد مذاكره شد و به تراكتوري‌ها گفت كه ديگر در اين تيم نمي‌ماند.

درست از همان روز اختلاف ميان امير قلعه‌نويي و مسوولان تراكتورسازي آغاز شد. اين در حالي بود كه امير قلعه‌نويي در ليگ يازدهم بهترين نتيجه تاريخ تراكتورسازي را رقم زد و اين تيم را به عنوان نايب قهرماني ليگ برتر رساند.

موضوعي كه ظرف روزهاي گذشته به اختلاف ميان امير قلعه‌نويي و مسوولان تراكتورسازي دامن زده موضوع مالي است كه هيچ يك از طرفين قصد ندارند از مواضع خود كوتاه بيايند. گفته مي‌شود امير قلعه‌نويي 350ميليون از تراكتوري‌ها طلبكار است اما تبريزي‌ها مي‌گويند سرمربي استقلال طلبي از آنها ندارد و تمام حق و حقوق خود را دريافت كرده!
50 ميليون از اين 350 ميليون مربوط مي‌شود به پولي كه براي رهن خانه امير قلعه‌نويي در خيابان وليعصر تبريز هزينه شد. گويا سال گذشته كه قرار بود امير كار خود را در تبريز آغاز كند باشگاه تراكتورسازي 50 ميليون از پول قرارداد قلعه‌نويي را برداشت و براي او خانه اجازه كرد.

قلعه‌نويي يك سال در اين خانه ساكن بود اما حالا كه به تهران بازگشته هنوز نتوانسته پول رهن خانه را از مسوولان تراكتورسازي دريافت كند. امير مي‌گويد اين پول مال من است و تراكتوري‌ها هم چنين عقيده‌اي دارند.
در اين ميان اما مشكل اصلي اين 50ميليون نيست بلكه 300 ميليوني است كه بالاتر از سقف قرارداد قرار بود به امير پرداخت شود كه هنوز پرداخت نشده!
گفته مي‌شود مسوولان تراكتورسازي در قرارداد داخلي امير قلعه‌نويي رقمي نزديك به 800 ميليون تومان نوشته‌اند اما در قرارداد ارسالي او به فدراسيون سقف قرارداد رعايت شده. طلب امير قلعه‌نويي از تراكتورسازي هم همين 300 ميليون است. 300 ميليوني كه از طرف مسوولان تراكتور پرداخت نمي‌شود.

آنها معتقدند طبق قرارداد رسمي كه در فدراسيون ثبت شده به امير قلعه‌نويي پول مي‌دهند اما سرمربي استقلال در محفلي خودماني گفته كه قرارداد داخلي دارد و بايد مسوولان تراكتورسازي پولش را تا قران آخر بدهند. به نظر مي‌رسد اين اختلاف 350ميليوني حل‌شدني نيست چراكه نه مسوولان تراكتورسازي زير بار مي‌روند و نه امير قلعه‌نويي. همين موضوع باعث شده تا امير قلعه‌نويي وكيل بگيرد و از طريق فيفا اين موضوع را پيگيري كند.
محمدحسين جعفري درباره اين موضوع مي‌گويد: «اصلا نمي‌دانم چه مي‌گوييد. من در اين زمينه توجيه نيستم و نمي‌دانم در چه موردي صحبت مي‌كنيد!»
اين صحبت‌هاي جعفري در حالي مطرح مي‌شود كه امير قلعه‌نويي براي شكايت به فيفا كار خود را آغاز كرده اما تراكتوري‌ها همچنان معتقدند كه بالاي سقف قرارداد امير قلعه‌نويي پول نمي‌دهند. بايد منتظر ماند و ديد آيا قلعه‌نويي مي‌تواند به پول خود برسد يا اينكه تراكتورسازي در اين زمينه به موفقيت مي‌رسد؟