۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸

اصول اخلاق جنسی در اسلام

اگر لازم است گاهی در مقابل دخالت های خانواده همسرتان واکنش منفی نشان دهید سعی کنید "نه" گفتن شما محترمانه باشد و همچنین با همسر هماهنگ رفتار کنید.
کد خبر : ۷۸۳۲۴

به گزارش صراط، وجود جنس مخالف بدان جهت است که افراد با جنس مخالف انس می گیرند، در پیوند با او آرامش می یابند، و ضمن ارضای نیازها صاحب فرزند می شوند.
گستره خانواده

یکی از عوامل مهم در تعمیق روابط عاطفی زن و شوهر و استحکام خانواده فرزند دار شدن خصوصا در جوانی است. با تولد فرزند در خانواده:

- وجود شما در وجود فرزندتان تداوم خواهد یافت.

- کانون خانه گرم و باصفا خواهد شد.

- زندگی از یکنواختی خارج شده و متنوع خواهد شد.

- رشد کودک به طور پیوسته، محیط خانه را متحول خواهد کرد.

- آستانه تحمل شما در برابر مشکلات زندگی بالا خواهد رفت و این امر مانع اختلافات شدید و جدایی خواهد شد.

با پذیرش مسئولیت پدری و مادری شخصیت شما بسیار رشد خواه یافت، بسیاری از استعدادهای بالقوه شما شکوفا خواهد شد و توانایی اندیشیدن، برنامه ریزی و مدیریت در شماره افزایش خواهد یافت.

برخی از باورها و رفتارهای غلط در مورد ارتباط با خانواده همسر عبارتند از:

- نگرش منفی در مورد  مادرزن یا مادر شوهر

- بچه تلقی کردن عروس یا داماد توسط والدین همسر

- مداخله والدین در زندگی زوجین

- توقعات بی جا از عروس یا داماد

- تفاوت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی عروس یا داماد با بستگان همسر

اگر لازم است گاهی در مقابل دخالت های خانواده همسرتان واکنش منفی نشان دهید سعی کنید "نه" گفتن شما محترمانه باشد و همچنین با همسر هماهنگ رفتار کنید.

اخلاق جنسی در آموزه های اسلامی

ادیان توحیدی همواره درصدد تقویت فضایل اخلاقی در جامعه بوده اند تا جایی که پیامبر گرامی اسلامی (ص) هدف از بعثت خود را چنین بیان می فرماید: "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ همانا برای رشد و تکمیل فضایل اخلاقی برانگیخته شدم."

نیاز غریزی انسانها به جنس مخالف تدبیر حکیمانه الهی است که موجب پیوند زن و مرد در نتیجه تداوم نسل بشر در جهان می گردد. خداوند حکیم همزمان با خلق اشرف موجودات برای او الزاماتی را ایجاد می کند تا رفتار جنسی انسان متناسب با شان شریف او باشد نه چون حیوانات، پاسخی باشد غریزی و عاری از هر قید اخلاقی و تدبیر انسانی.

در واقع دین با محدود کردن بخشی از آزادی بشر و در حیطه رفتارهای جنسی، او را به مفهوم گسترده ای از آزادی رهنمون می سازد، چرا که اساسا تعریف دین از انسان بسیار گسترده تر از تعریف عادی امروز است. لذا ارزش آدمی در آزادی بی حد و حصر او نبود، بلکه در آزادگی اوست و گرنه چهارپایان در آزادی بی حساب، به یقین از آدمی پیشرفته ترند و برای خویش محدودیت زمانی و مکانی و رفتاری قائل نیستند. با توجه به این معانی می باشد که خداوند : ارضای جنسی توسط شی یا موجودی جز انسان را دون شان آدمی می داند و ارضای جنسی توسط همجنس یا خود ارضایی را که روابطی عاری از هر نوع پیوند عاطفی و عشق انسانی بین دو جنس است، حرام دانسته است.

علاوه بر آن روابط جنسی با جنس مخالفی را که همواره بین آن دو ، حریمی وجود دارد و محرم نامیده می شود. حرام برشمرده است بدان جهت که فهم حریم و رعایت حدود حریم، شایسته درک، آدمی است.

قرآن کریم در بیان مرزها و رابط جنسی می فرماید: اتاتون الذکران من العالمین و تذرون ما خلق لکم ربکم من ازواجکم بل انتم قوم عادون...؛ چرا از میان مردم جهان با همجنس خود (مردان) می آمیزید؟ و همسرانی را که پروردگارتان برایتان آفریده است ترک می گویید. شما مردمی متجاوز هستید.

و نیز می فرماید: "ائنکم لتاتون الرجال شهوه من دون النساء بل انتم قوم تجعلون"؛ شما از روی شهوت به جای زنان بر مردان می گرایید؟ مردمی نادان هستید". چنانچه مشاهده شد خداوند در قرآن کریم این عمل را نشانه بی خردی و نیز تجاوز از حدود اخلاقی دانسته و ذکر کرده است.

در آیات و روایات دیگری بر زشتی همجنس بازی زنان نیز اشاره شده است. برای نمونه امام صادق (ع) در زمینه مجازات اخروی همجنس بازی زنان می فرمایند : "در روز قیامت زنان همجنس باز را می آورند و پوشش هایی از آتش برای آنان فرو می پوشانند و به آتش انداخته می شوند". امام رضا (ع) نیز درباره همجنس بازی مردان و زنان فرمودند: " علت حرام بودن همجنس بازی چند چیز است یکی آنکه این عمل با ساختار وجودی زنها و سرشت و طبیعت مردها ناسازگار است. دیگر آن که روابط جنسی مردان با مردان و زنان با زنان منجر به انقطاع نسل انسان می شود و افزون بر آن سبب فساد تدبیر واندیشه و همچنین موجب ویرانی جهان می گردد."

و امام صادق (ع) نیز در این زمینه می فرمایند: "اگر همجنس بازی منع قانونی نداشت (حلال بود) مردان، دیگر نیازی به زنان نداشته و بدین گونه نسل آدمیان منقرض می شد و زنان نیز از نظر جنسی ارضا نمی شدند. بدین ترتیب قانونی شمردن همجنس بازی، فساد بسیاری به دنبال داشت...

وجود جنس مخالف بدان جهت است که افراد با جنس مخالف انس می گیرند، در پیوند با او آرامش می یابند، شهوات جنسی خویش را با او ارضا می نمایند و صاحب فرزند می شوند.

از آنجا که اندیشه آدمی باید در عملکرد او تجلی یابد و رفتار جنسی نیز از این امر مستثنی نیست، در صورتی که روابط جنسی دختر و پسری فقط بر اساس کششهای غریزی و عاری ازهر نوع قرارداد مدبرانه باشد به شدت نهی شده است. لذا اگر این رابطه بدون تعیین قیودی و بدون ذکر قراردادی به نام عقد مشروع، آغاز گردد، زنا نامیده می شود و جرم است.

" ولا تقربوا الزینی انه کان فاحشه و ماء سبیلا"؛ به زنا نزدیک نشوید که همانا زنا زشتی آشکار است و بد مسیری می باشد"

قوانین مربوط به رفتار جنسی علاوه بر رعایت حقوق انسانی هر فرد، به رعایت حقوق دیگران نیز توجه نموده و حقوق معنوی، اجتماعی و اقتصادی فرد مقابل و نیز فرزندان حاصل از این ارتباط را در نظر دارد.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
صراط جان متن رو واسه کی نوشتی؟؟ اگه واسه جووناست ، در حال حاضر اکثرشون مجردن ..
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم