۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
عزیزی :

كي‌روش تغييري ايجاد نكرده است

كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال مي‌‌گويد، فوتبال ما نسبت به گذشته ضعيف‌تر شده و اين به دليل كاهش حضور بازيكنان ايران در فوتبال اروپاست.
کد خبر : ۷۸۴۱۵

"صراط ورزشی " - خداداد عزيزي در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرايط كنوني تيم ملي فوتبال در آستانه ديدار مقابل لبنان در مرحله مقدماتي جام‌جهاني 2014 برزيل اظهار كرد: به نظر من كسب 4 امتياز از دو بازي اول بد نيست. اگر ما بتوانيم در اين گروه از هر بازي 2 امتياز بگيريم به راحتي به جام‌جهاني صعود خواهيم كرد.


وي افزود: با اين حال گروهي كه ايران در آن قرار دارد خيلي ضعيف است و وقتي مي‌بينيم كه دو بازي اول ايران با تيم‌هايي مثل قطر و ازبكستان بوده كسب 4 امتياز نتيجه‌‌اي عالي نيست. البته اعتقاد دارم كه تيم ملي مي‌تواند به جام‌جهاني صعود كند. خوشبختانه در اين دوره در گروه آساني قرار گرفته‌ايم كه اين هم از شانس كي‌روش بوده است كه قرعه ما ساده باشد. مطمئنا اگر در گروه B بازي‌ها بوديم كار به مراتب سخت‌تري داشتيم و اصلا شايد صعود نمي‌كرديم.


عزيزي در ادامه گفت: لبنان و قطر كه در سطح اول آسيا حرف زيادي براي گفتن ندارند؛ كره جنوبي را هم بايد از بقيه تيم‌ها بايد جدا كرد و ما مي‌مانيم و ازبكستان كه با توجه به برد ما در خانه اين تيم شانس زيادي براي صعود به جام‌جهاني داريم.


بازيكن سابق تيم‌ملي درباره بازي دوستانه با اردن هم گفت: من فقط 20 دقيقه آخر نيمه‌ي اول را ديدم كه فكر مي‌كنم اردن در آن دقايق سرتر از ما بود. اما گزارشگر بازي مي‌گفت ايران در اوايل آن نيمه چند موقعيت خوب را از دست داده با اين حال در بخشي از بازي كه من ديدم اردن تيم بهتر زمين بود.


وي با اشاره به اينكه تيم ملي از زمان آمدن كي‌روش تغيير چنداني در روند بازي‌اش ديده نمي‌شود، گفت: در روزهاي اولي كه كي‌روش به فوتبال ايران آمده بود تيم ملي روان‌تر بازي مي‌كرد. من خودم شخصا از كي‌روش ايرادي نمي‌گيرم. او يكي از معدود مربيان بزرگي است كه تا به حال به ايران آمده است، اما بايد حداقل دو، سه سال اينجا بماند تا بتواند در فوتبال ما تغيير ايجاد كند. هرچند كه ما در كل هنوز تغيير در نحوه‌ي بازي تيم ملي نديده‌ايم.


عزيزي ادامه داد: اينكه تغييري در روند بازي تيم ملي بوجود نيامده ممكن است به دليل بي‌استعدادي فوتباليست‌هاي ما باشد يا عدم حرف‌شنوي‌شان از صحبت‌هاي مربي. ما هنوز متكي به ستاره‌ها هستيم كه البته تعداد آنها خيلي كمتر شده است. خود من چشم اميدم به علي كريمي است كه بتواند با قرار داشتن در بهترين شرايط به ايران كمك كند.


وي با بيان اينكه فوتبال ايران نسبت به گذشته ضعيف‌تر شده گفت: متاسفانه ما هميشه با تعارف و ترس لرز صحبت مي‌كنيم كه مبادا ناني گيرمان نيايد يا پست خود را از دست بدهيم. چه كسي گفته ليگ امارات از ليگ ايران ضعيف‌تر است؟ چطور مي‌شود ليگ امارات ضعيف‌ باشد اما الجزيره در گروهي كه استقلال در آن قرار دارد صدرنشين شود. فوتبال ما واقعا نسبت به گذشته ضعيف‌تر شده است. يكي از دلايل واضح آن هم كاهش حضور فوتباليست‌ها در اروپاست چرا كه به غير از بازيكنان دورگه مثل دژا‌‌گه، فقط مسعود شجاعي را به عنوان لژيونر در فوتبال اروپا داريم. در حالي كه كشورهايي مثل ژاپن و كره‌ جنوبي نخستين دليل اقتدارشان بر فوتبال آسيا زياد بودن تعداد لژيونرهايشان است.