۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶

کمیته داوران بازوی فدراسیون است

کد خبر : ۷۹۵۲۰

"صراط ورزشی "- مسعود عباسی با اشاره به مباحث صورت گرفته در کمیته داوران اظهار داشت: کمیته داوران تلاش می‌کند تا کلاس‌هایی را در راستای اهداف فدراسیون جهانی برگزار کند، بنابراین سعی می‌کنیم تا فعالیت‌های ما براساس قانون باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیته داوران فدراسیون سعی کردیم روال گذشته را ادامه دهیم و در مسابقات قهرمانی کشور نیز تعداد داوران را براساس استانداردهای فدراسیون جهانی انتخاب کردیم.

مسئول کمیته داوران فدراسیون شنا با اشاره به قوانین ورزش شنا تصریح کرد: در قوانین شنا آمده است که باید از سیستم‌های خودکار و هوشمند استفاده شود و در هرخط میانگین زمان‌های این داوران استاندارد باشد.

عباسی افزود: در صورتی که بتوانیم از سیستم‌های خودکار برای قضاوت داوران استفاده کنیم، دیگر نیاز نخواهیم داشت در هر 3 خط داور بگذاریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استخر مجموعه ورزشی آزادی سیسم‌های خودکار داریم و زمان‌های مسابقات ما براساس سیستم الکترونیکی خودکار ثبت می‌شود و به همین دلیل داوری که در هر پایانه حاضر می‌شوند، یک نفر است.   

مسئول کمیته داوران فدراسیون شنا ادامه داد: وظیفه این داوران کنترل برگشت است و وظیفه‌ای تحت عنوان کنترل سیستم‌های زمان‌سنج ندارد، چرا که این سیستم‌ها به صورت اتوماتیک زمان‌ها را ثبت می‌کنند.

عباسی عنوان کرد: تا جایی که قانون به ما اجازه داده و خدشه‌ای به مسابقات وارد نشود، باید تعداد داوران را براساس قوانین تعیین کرده و استانداردها رعایت شود.

وی یادآور شد: سیستم داوری بازوی فدراسیون است، چراکه نتایج مسابقات را سیستم داوری تعیین می‌کند، بنابراین هرچقدر از داوری حمایت شود، این سیستم با قدرت به کار خود ادامه داده و سلامت مسابقات تضمین می‌شود.

مسئول کمیته داوران فدراسیون شنا گفت: سرپرست فدراسیون شنا دستور داد تا حق‌الزحمه داوران پرداخت شود که امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد.

منبع: فارس
برچسب ها: عباسی صراط ورزشی
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم