۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹

5 مدال باارزش كشتي آزاد

در پایان رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام الکساندر مدوید تیم منتخب ایران صاحب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز شد.
کد خبر : ۷۹۶۲۳
صراط ورزشی "- در روز دوم این رقابتها، یکشنبه حسن رحیمی در وزن 84 کیلوگرم که با شکست رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شده بود كه در این مسابقه مقابل حریف روس خود شکست خورد. این کشتی گیر تهرانی در دیدار رده بندی حریف اوکراینی خود را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

همچنین در وزن 120 کیلوگرم جابر صادق زاده که با پیروزی مقابل حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی شده بود كه در این مرحله شکست خورد. صادق زاده در ديدار رده بندي مقابل اصغر لاغری دیگر نماینده ايران به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

گفتنی است در پايان روز اول رقابتهاى كشتى آزاد جام الكساندر مدويد كه در شهر مينسك پايتخت بلاروس برگزارى شد، ايمان محمديان و آرش دنگسركى به ترتيب صاحب مدالهاى طلا و نقره شدند.

 ايمان محمديان كه با غلبه بر تمامى رقباى خود راهى ديدار فينال شده بود با شكست كشتى گيرى از روسيه صاحب مدال طلاى وزن ۷۴ كيلوگرم شد اما آرش دنگسركى در ديدار نهايى در حاليكه از حريف اوكراينى خود پيش بود در يك لحظه غفلت نتيجه را واگذار كرد و به مدال نقره اى وزن ۶۰ كيلوگرم دست يافت. بر اين اساس على پيرزاده و محمد نادرى در وزنهاى ۵۵ و ۶۶ كيلوگرم نيز با يك شكست راهى گروه بازنده ها شدند كه نادرى با پيروزى در اين مرحله در ديدار رده بندى نيز كشتى گير روس را مغلوب كرد و صاحب مدال برنز شد.

 پيرزاده نيز كه با پيروزى در گروه بازنده ها راهى ديدار رده بندى شده بود در اين مسابقه مقابل كشتى گيرى از روسيه شكست خورد و به مقام پنجم رسيد. اين مسابقات بين المللى با حضور كشتى گيرانى از بيش از ۱۱ كشور دنيا از جمله ايران، روسيه، بلاروس، اوكراين و چند كشور ديگر در حال برگزارى است و تيم منتخب كشتى آزاد ايران با تركيبى ازنفرات دوم و سوم اوزان مختلف به منظور پشتوانه سازى و ميدان دادن به جوانان در اين رقابتها شركت كرده است.

رده بندي اوزان هفتگانه این رقابتها به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- ولادیسلاو آندریف(بلاروس) 2- تولبیایف(قزاقستان) 3- زلیمخان داد(روسیه) و ویتالی رادنکو(اوکراین)

60 کیلوگرم: 1- نیکولای عیوضیان(اوکراین) 2- آرش دنگسرکی(ایران) 3 – عباس گادژیف(روسیه) و علیمهان مام (روسیه)

66 کیلوگرم: 1- عظمت نوریک (روسیه) 2- انورکینچایف (روسیه) 3- جین سیفیان (بلاروس) و محمد نادری(ایران)

74 کیلوگرم: 1- ایمان محمدیان(ایران) 2- اسداله سادینف (روسیه) 3- تیموراز کلیخزایف (روسیه) و آندری ناگارونی (اوکراین)

84 کیلوگرم: 1- مراد گایداروف(بلاروس) 2- حبیب عبداله یف (روسیه) 3- حسن رحیمی(ایران) و احمد ماگومایف (روسیه)

96 کیلوگرم: 1- ماگومد موسی یف (قرقیزستان) 2- ماگومد تاشاگادژیف (روسیه) 3- الکسی عیسی اف (بلاروس) و عمر قاضی ماگموداف (بلاروس)

120 کیلوگرم: 1- روسلان شیخ اف (بلاروس) 2- ایگوز دژیاتف (بلاروس) 3- میشائیل داتسنکو (اوکراین) و جابرصادق زاده(ایران)
منبع: تابناک