۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳

هیچ سایت همسر یابی مجوز ندارد

وزير ورزش و جوانان افزود: در اين جلسه گزارش‌هايي ارائه شد و مولفه‌هاي موثر در زمينه ازدواج جوانان مطرح شد. مسكن ووام قرض الحسنه مي‌تواند در زمينه ترويج و ترغيب ازدواج جوانان موثرعمل كند.
کد خبر : ۷۹۹۲۸

وزیر ورزش و جوانان گفت: هیچ یک از سایت‌های همسریابی و مشاوره‌ای از طرف وزارت ورزش و جوانان و سازمان سابق ملی جوانان مجوز دریافت نکرده‌اند.

محمد عباسي در حاشيه برگزاري جلسه ستاد ساماندهي ازدواج جوانان و در جمع خبرنگاران، افزود: وزارت ارشاد به سايت‌هاي مختلف مجوز مي‌دهد، اما پس از تصويب نهايي آيين نامه ازدواج قرار است وزارت ورزش و جوانان و با وزارت ارشاد در زمينه شرايط لازم براي صدور مجوز براي سايت‌هاي همسريابي مذاكره كند.

وزير ورزش وجوانان درباره فعاليت سايت‌هاي همسريابي تاكيد كرد: مشاوره عالمانه يكي از موضوعاتي است كه مي‌تواند به ازدواج عالمانه كمك كند، بنابراين ضرورت برخورداري از مراكز مشاوره علمي احساس مي‌شود و در نظرسنجي كه از جوانان انجام شد آنان نيز اين مراكز را ضروري مي‌دانستند.

مسكن ووام قرض الحسنه مي‌تواند در ازدواج جوانان موثرباشد

وي با اشاره به موضوع دوم جلسه امروز ستاد ساماندهي ازدواج جوانان گفت: جامعه ما در زمينه ازدواج با دغدغه‌هايي مواجه است. سن ازدواج و ميزان طلاق در برخي نقاط كشور به ويژه كلان شهرها مانند تهران افزايش يافته است، بنابراين براي حل اين موضوع لازم است راهكارهايي ارائه شود و از همه فرصت‌هاي دستگاه‌ها در اين زمينه در جهت ترويج ازدواج آگاهانه، پايدار و آسان استفاده شود.

وزير ورزش و جوانان افزود: در اين جلسه گزارش‌هايي ارائه شد و مولفه‌هاي موثر در زمينه ازدواج جوانان مطرح شد. مسكن ووام قرض الحسنه مي‌تواند در زمينه ترويج و ترغيب ازدواج جوانان موثرعمل كند.

وي در پاسخ به پرسشي در زمينه مشخص نشدن اختيارات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان از سوي مجلس، گفت: اينطور نيست كه وزارت جوانان كل موضوعات مربوط به جوانان مانند اشتغال و مسكن را پوشش دهد؛ بلكه بر اساس قانون پنجم توسعه قرار است وزارتخانه‌هاي مختلف به اين موضوع بپردازند و عملكرد آنان در زمينه جوانان را وزارت ورزش و جوانان پيگيري و پايش كند.

عباسي تاكيد كرد: اختيارات وزارت ورزش و جوانان همان اختيارات و وظايف سازمان ملي جوانان است.