۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

شرمم مي‌آيد بگويم پرسپوليسيم

بازيكن اسبق تيم فوتبال پرسپوليس با انتقاد شديد از بازيكنان اين تيم گفت: حضور يحيي گل محمدي در پرسپوليس مي‌تواند موثر باشد، به شرطي كه راه استيلي را طي نكند.
کد خبر : ۸۰۴۴۴
"صراط ورزشی "- مرتضي فنوني زاده در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت اين روزهاي پرسپوليس، گفت: به خدا قسم ديگر شرم‌مان مي‌آيد بگويم پرسپوليسي هستيم و سال‌ها در اين تيم بازي ‌كرده‌ايم. در بازي با سپاهان سيستم‌ نداشتيم و تمام مهاجمان ما در اصل هافبك بودند. مقصر هم خود ژوزه است. برخي مي‌گويند دليل باخت تيم مسموم بودن آب بوده يا غيبت كريمي و انصاري فرد، در حالي كه از آن آب همه خورده اند و در بازي‌هاي قبلي كه كريمي و انصاري فرد بودند هم تيم مي‌باخت. مگر بازيكنان در حين بازي آبگوشت خورده بودند كه بي‌هوش شوند؟!

وي ادامه داد: رويانيان شفاف صحبت نمي‌كند و مشخص نمي‌كند كه مي‌خواهد ژوزه را نگه دارد يا نه. البته اگر اكنون او را اخراج كند به دلار امروز بايد چهار يا پنج ميليارد تومان بپردازد. پرسپوليس به حضور چند پيشكسوت دلسوز نياز دارد كه با تشكيل اتاق فكر به تيم كمك كنند. به قول علي پروين كميته فني هم كشك است! فقط حضور چند نفر از بزرگان تيم كه در دهه هاي 40، 50 و 60 بازي مي‌كردند مي‌تواند به تيم كمك كند.

فنوني زاده در ادامه گفت: مي ترسم به ليگ يك سقوط كنيم. اكنون در ورزشگاه ها شعار مي‌دهند كه «پرسپوليس قهرمان، در ليگ برتر بمان!» به خدا اين شعارها براي ما از صد فحش هم بدتر است! اكنون چند بازيكن ما در زمين فقط راه مي‌روند. اگر تيمي در دقيقه 70 با دو گل عقب است بازيكن ها بايد با تمام وجودشان بدوند و توپ گيري كنند. بازيكنان ما خيلي بي تعصب بازي مي‌كنند.

فنوني زاده در ادامه به حضور يحيي گل محمدي در پرسپوليس اشاره كرد و افزود: ان‌شاءالله با آمدن يحيي مشكلات كمتر مي‌شود، چون ايراني است و بهتر مي‌تواند با بازيكنان ارتباط برقرار كند. البته به شرطي كه بازيكناني مثل كريمي و مهدوي كيا كه با او هم بازي بوده‌اند به حرفش گوش كنند. يحيي هم مثل استيلي با حجب و حيا است و ممكن است به همان مشكل او برخورد كند. پرسپوليس به كسي مثل پروين، دايي يا مايلي كهن نياز دارد كه با كسي رودربايستي نداشته باشند.

بازيكن اسبق پرسپوليس ادامه داد: همه مي دانند كه گل محمدي براي سرمربيگري به پرسپوليس آمده است، چون اگر تا چند هفته‌ ديگر ژوزه را اخراج نكنند خودش استعفا مي‌دهد. آن وقت همان قصه حميد استيلي تكرار مي‌شود. اگر يحيي زرنگ باشد چند نفر از قديمي‌هاي پرسپوليس كه از او بزرگ‌تر هستند را در كنار خود جمع مي‌كند و با تشكيل يك اتاق فكر تصميم مي‌گيرد. اين كار تنها راه حل مشكل پرسپوليس است.

وي ادامه داد: مطمئن هستم كه با اين وضعيت آلومينيوم هرمزگان هم با شكست پرسپوليس از بحران در مي‌آيد. هر تيمي كه با پرسپوليس بازي مي‌كند آن را مي‌برد. فكر كنم ابراهيم زاده هم ترسيد، واگرنه اگر مقابل پرسپوليس تركيب هجومي مي‌چيد سه يا چهار گل به اين تيم مي‌زد! ما كه ديگر حتي رغبت نمي‌كنيم به ورزشگاه برويم، اما با چند تن از قديمي‌هاي تيم مثل يوسفي و سلطاني قرار گذاشته‌ايم كه پنجشنبه به ورزشگاه برويم.

فنوني زاده همچنين گفت: بازيكن پرسپوليس بايد به پيراهن تيم عشق بورزد. كسي مثل معدنچي پس از پنج سال برگشته است، ولي وجودش به درد تيم نمي‌خورد. او اگر خوب بود راه‌آهن و نفت زودتر او را به خدمت مي گرفتند، يا كسي مثل نقي زاده اگر بازيكن خوب بود در چند سالي كه در ماشين سازي بازي مي‌كرد اين تيم را نجات مي‌داد. پرسپوليس هميشه به داشتن هافبك هاي توانمند معروف بوده است. اكثر گل‌هاي تيم را در گذشته هافبك ها مي‌زدند. وقتي اميد ابراهيمي را مي‌بينم به ياد جواني ضيا عربشاهي مي‌افتم. به نظر من پرسپوليس در ابتداي فصل با هر ترفندي بود بايد او و رضا حقيقي را به خدمت مي‌گرفت. حقيقي مي توانست تا 12 سال آينده پرسپوليس تيم ملي را همراهي كند . اكنون كسي مثل محمد نوري در پرسپوليس بازي مي‌كند كه فقط مدل مو عوض مي‌كند! يا كسي مثل غلامرضا رضايي مگر پايش روي مين رفته كه نمي‌تواند بازي كند؟ او يك بار جلوي استقلال بازي كرد و پس از آن چند ماه است كه فقط حقوق مي‌گيرد و بازي نمي‌كند.

بازيكن اسبق پرسپوليس گفت: اگر گل محمدي سرمربي پرسپوليس شود و مثلا اين تيم در نيمه اول جلوي آلومينيوم بد بازي كند، آيا او مي‌تواند به كريمي و مهدوي كيا حرفي بزند؟ گل محمدي نبايد همان راهي را برود كه پيش از اين حميد استيلي رفته بود.

فنوني‌زاده با حمايت از جريمه نقدي بازيكنان و كادر فني گفت: رويانيان با كسر 10 درصد قرارداد بازيكنان و مربيان بهترين كار را كرد، جان بازيكنان به پول بسته است و بهترين راه تنبيه جريمه نقدي است.
 
منبع: ایسنا