۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸

آمریکا مخالفان سوری را ناامید کرد

عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي ملي مخالف سوريه، گفت:"سفير آمريكا در آوريل سال 2011 با ما ديدار كرد و گفت که براي مداخله نظامي آماده نيستيم".
کد خبر : ۸۰۷۲۳

"محمود مرعي" روز دوشنبه اظهار داشت: با وجود اینکه سفير آمريكا در آوريل سال 2011 در دیدار با ما از آماده نبودن این کشور برای مداخله نظامی در سوریه خبر داده است، اما مخالفان خارجی در شوراي ملي برای مداخله خارجی سروصدا مي كنند.

عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي ملي مخالف سوريه با اشاره به اینکه مداخله خارجی در سوریه وجود نخواهد داشت، گفت: آنها مردم سوريه را در خصوص مداخله خارجي دچار توهم و گرفتار كرده اند.

وي افزود: ما از ابتدا مخالف مداخله نظامي بوده ايم و معتقديم كه مداخله نظامي صورت نخواهد گرفت، چون اين مداخله به فاجعه در سوریه منجر خواهد شد.

مرعي هر گونه فشار خارجي بر كميته هماهنگي را رد كرد و گفت: تصميم گيري ما مستقل است و تغيير بايد به دست سوري ها صورت گيرد، ما دنباله رو هيچ کشوری نه آمريكا و نه کشورهای عربي نيستيم.

مخالف نظام سوریه با اشاره به كنفرانس اخير مخالفان داخلی در دمشق، گفت: براي اولين بار در تاريخ سوريه كنفرانسي در دمشق با حضور طرف هاي بين المللي، منطقه اي و عربي و با حضور نيروهاي مخالف متشكل از 16 حزب علاوه بر شخصيتهاي ملي و جواناني از جنبش مردمي و مشاركت روسيه، چين، ايران، الجزاير، مصر، هند، نماينده اتحاديه اروپا و نماينده اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه برگزار شد.

عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي درباره حضور روسيه در اين كنفرانس، گفت: روسيه نقشی مهم و تضمين كننده برگزاري آن بود؛ زیرا برخي طرف ها در سوریه نمي خواستند اين كنفرانس برگزار شود.

محمود مرعي، افزود: آنچه پس از این كنفرانس مهم است، تشكيل كميته اي براي پيگيري تصميمات و زمينه سازي براي دستيابي به راه حل سياسي مسالمت آميز براي بحران سوريه است؛ بنا براین در روزها و هفته هاي آتي كار جدي و مهمي براي اجراي اين تصميمات و توصيه ها خواهيم داشت.

منبع: العالم