۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶

مبعلی: از پرسپولیس پیشنهاد داشتم

ایمان مبعلی می‌گوید اگر به پیکان نمی‌رفت و در استقلال می‌ماند می‌توانست امروز به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب این تیم به میدان برود.
کد خبر : ۸۰۸۰۹

" صراط ورزشی "- ایمان مبعلی در گفت و گو با فارس، در خصوص آخرین شرایط تیمش قبل از دیدار با فولاد و مسائل مختلف صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

  شرایطت در پیکان چطور است؟

صادقانه بگویم در اینجا خیلی راحت هستم. درست است که در 3 بازی اول به خاطر مصدومیت حضور نداشتم اما ویسی را از قبل می‌شناختم و او به من اعتقاد داشت. در تیم ما همه با همه صمیمی هستند و در دوران فوتبالی‌ام این تیم جزو معدود تیم‌هایی است که همه با هم صمیمی و یکدست . هیچ کس خودش را بالاتر از دیگری نمی‌داند و باید اعتراف کنم که قرارداد بازیکنان پیکان بسیار ناچیز و پایین است و حالا از مدیریت باشگاه انتظار داریم مقداری هم کمک کند.

  چطور؟

بالاترین رقم دریافتی بازیکنان ما نصف سقف قرارداد لیگ برتر است. بازیکنان ما اکثرا با مبالغ 60 میلیون و 70 میلیون قرارداد بستند که تا به امروز حتی 10 درصد قرارداد خود را هم دریافت نکردند. امیدوارم حالا مسئولین به بازیکنان پیکان کمک کنند چون انصافا 90 درصد بازیکنان تیم ما از نظر مالی در شرایط معمولی هستند و با مبالغ بسیار کم برای اولین بار در لیگ برتر بازی می‌کنند.

مدیریت پیکان هم که تغییر کرد؟

همینطور است، البته خوشحالم که عزیزی خادم به جمع اعضای هیئت مدیره برگشت چون او یک فوتبالی است و می‌تواند در کنار مدیر عامل جدید به تیم کمک کند.

  از عملکرد خودت در پیکان راضی هستی؟

درست است که در 3 بازی اول نبودم اما شاید اگر رسانه‌ها بیشتر به تیم ما بپردازند متوجه می‌شوند چه زحمتی کشیده‌ایم. برنامه 90 بازی  قبل ما را کم نشان داد که یکی از بهترین بازی‌های لیگ را مقابل سایپا انجام دادیم. در 8 دقیقه 2 گل خوردیم و جمع کردن تیم خیلی سخت بود اما این کار را انجام دادیم و بازی خوبی ارائه کردیم. فکر می‌کنم بد کار نکردم.

پشیمان نیستی که به پیکان آمدی؟

اصلا. کاری به نتایج تیم ندارم اما انصافا اینجا خیلی آرام هستم و لذت می‌برم. حتی قبل از اینکه به استقلال بروم با ویسی صحبت کرده بودم و ایشان به من گفت پیکان تیم خودت است و حتی اگر یک ساعت به پایان نقل و انتقالات مانده می‌توانی به تیم ‌ما بیایی. همان زمان بحث حضورم در پرسپولیس و استقلال مطرح بود و حتی در ترکیه با استقلالی ها بدنسازی خوبی با آنها انجام دادم ولی در نهایت قسمت این بود که به پیکان بیایم.

  مگر پرسپولیسی ها با تو صحبت کردند؟

بله. قبل از نیم فصل لیگ گذشته رویانیان هم به صورت حضوری و هم تلفنی با من صحبت کرد و قرار شده بود که با این تیم قرارداد امضا کنم. وقتی در امارات مصدوم شدم مقرر شد پرسپولیسی‌ها استعلام بگیرند که در نهایت قانون این اجازه را نداد که به ایران بیایم و به همین خاطر نتوانستم در نیم فصل دوم برای استقلال هم بازی کنم. آن زمان پرسپولیسی‌ها درگیر آوردن دنیزلی بودند ولی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که به پیشنهاد آنها فکر نکردم و روی استقلال و پیکان تمرکز کردم.

  چطور شد که در استقلال نماندی؟

شرایط به گونه‌ای بود که ترجیح دادم از استقلال بروم. با یکی از مسئولان استقلال صحبت کردم که ایشان گفت اصلا به قلعه نویی نگو می‌خواهی بروی اما من تصمیم خودم را گرفته بودم و با قلعه نویی صحبت کردم و به ایشان گفتم می‌خواهم جایی باشم که بازی کنم. سرمربی استقلال به من گفت در اینجا فرصت به تو می‌رسد اما من گفتم با توجه به اینکه نیم فصل بازی نکرده‌ام می‌خواهم جایم را در یک تیم محکم کنم. قلعه نویی هم پذیرفت و اجازه داد بروم. شاید اگر می‌ماندم این روزها می‌توانستم به استقلال کمک کنم.

 

یعنی الان برای استقلال فیکس بازی می‌کردی؟

آنقدر به توانایی‌هایم ایمان دارم که تاکنون در هیچ باشگاهی ذخیره نبودم. استقلال تیم پر مهره‌ای است و من این را قبول دارم اما به خودم هم اعتقاد دارم. با این که در استقلال نیستم اما مطمئن هستم با توجه به شرایط  نه چندان خوب پرسپولیس، آبی پوشان از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. البته در مورد پرسپولیس هم توضیحی دارم.

  بگو؟

من مطمئن هستم مشکلات این تیم حل می‌شود چون ژوزه دیر به این تیم اضافه شده است. توقعات از بازیکنان این تیم بالا است هر چند برای قهرمانی این تیم دیر شده ولی مطمئن هستم شرایط آنها خیلی بهتر خواهد شد. با اضافه شدن گل‌محمدی او می‌تواند از لحاظ روحی به بازیکنان پرسپولیس کمک کند.

شرایط تیم ملی را چطور می‌بینی؟

ما هنوز شانس داریم و اگر کره را ببریم کارمان راحت می‌شود. از جوی که این روزها در فوتبال به راه افتاده راضی نیستم چون معتقدم باید به تیم ملی کمک کرد و اتفاقا این مسئله می‌تواند روی تیم‌های ملی پایه‌ای ما تاثیر داشته باشد.

انگیزه‌ات را برای حضور در تیم ملی از دست ندادی؟

29 سال دارم و تنها هدفم رفتن به جام جهانی به تیم ملی است. در دوره گذشته بدشانسی آوردم اما امسال می‌خواهم تلاش کنم تا در تیم ملی باشم، بقیه‌اش دست خدا است.

کارکردن با عبدالله ویسی چطور است؟

6 سال در امارات با مربیان مختلفی خارجی، کار کردم اما به جرات می‌گویم ویسی از هیچ یک از آنها نه تنها کم ندارد بلکه دانشش‌ بیشتر از برخی از آن مربیان است. همه بازیکنان با او راحت هستند و خود را عضو یک خانواده می‌دانند.

فردا مقابل فولاد تیم سابقت به میدان می‌روی؟

تا به حال یک بار مقابل فولاد بازی کرده‌ام و عاشق این تیم هستم. از اینکه این تیم در این چند سال اخیر نتوانست در کورس قهرمانی و گرفتن سهمیه آسیا باشد ناراحتم چون خودم را یک فولادی می‌دانم. خانواده من هنوز در اهواز زندگی می‌کنند و از صمیم قلب دوست دارم این تیم نتیجه بگیرد. من از این باشگاه لژیونر شدم، پول حرفه‌ای گرفتم و با آنها قهرمانی به دست آوردم و هرگز آن روزها را فراموش نخواهم کرد. خوشبختانه امسال مربی خوبی به فولاد رفته و امیدوارم هستم تا پایان فصل این تیم نتایج قابل قبولی را کسب کند.

منبع: فارس