۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴

پنجشنبه ها حضور در مدارس اجباری نیست

معاون آموزش متوسطه آموزش پرورش گفت: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت درسی دانش آموزان از شنبه تا چهارشنبه الزامی است، در حالی که پنجشنبه‌ها اجباری برای حضور دانش آموزان در نیست.
کد خبر : ۸۰۸۳۸
به گزارش صراط، ابراهیم سحرخیز در ارتباط با تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار داشت: براساس قانون شورای عالی آموزش و پرورش روزهای پنجشنبه در هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای فوق برنامه‌ها در نظر گرفته شده و با صلاحدید مدیران مدرسه است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت درسی دانش آموزان از شنبه تا چهارشنبه الزامی است، این در حالی که پنجشنبه‌ها اجباری برای حضور دانش آموزان نیست.

سحرخیز تصریح کرد: مدارس با اختیار دانش آموزان و اولیا، در روزهای پنجشنبه می‌توانند فعالیت‌ها و برنامه‌های تفریحی، گردشی و ورزشی داشته باشند و لذا باید تمامی این برنامه‌ها با سلایق و علایق دانش آموزان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تاکید و توصیه ما به مدیران مدارس این است که این طرح را به اجرا در بیاورند و این فعالیت‌ها را در روزهای پنجشنبه برای دانش آموزان داشته باشند.

سحرخیز در پایان گفت: مدیران مدارس باید آنچه را که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بوده را اجرا کنند؛ بنابراین مصوبه، پنج روز اول هفته برای دانش آموزان الزامی است، این در حالی که اجرای برنامه‌های غیر درسی و غیر رسمی در روزهای پنجشنبه است.
منبع: برنا