۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
در ماههای پایانی دولت دهم

ماه عسل رفقا در سفارتخانه ها!

ماجرای سنگال را هنوز از یاد نبرده ایم . می گفتند یکی از دلایل اختلاف میان وزیر امور خارجه وقت و رئیس جمهور، انتصاب خارج از عرف یک سفیر بود. باز هم خبر از ان طرف آبها میرسد!
کد خبر : ۸۰۹۰۱
"صراط" - سرویس سیاسی- علی جعفری/ در حالی که فرصت دولت عدالت محور دکتر محمود احمدی نزاد به ماههای پایانی رسیده است افکار عمومی. رسانه ها. تحلیلگران و صاحب نظران پای کارنامه 8ساله رئیس جمهور را به نمودارها و جدولها و تحلیلهای روزمره شان باز میکنند.
ماه های آخر دولت فرا رسیده است. دولتی که احمدی نزاد در مصاحبه اش با آن لبخند همیشگی پایان آنرا در هاله ای از ابهام فرو برد .
در این میان از گوشه کنار خبر میرسد طبق معمول عزل و انتصاباتی در حال اتفاق است و شاید در روزها و ماه های آتی، تنور تغییر مدیریت ها پررنگ تر هم شود! این بار تغییرات از جنس وزیر و معاون رئیس جمهور نیست بلکه پس از استانداران موج تغییرات به خارج از کشور خواهد رسید .
ماجرای سنگال را هنوز از یاد نبرده ایم . می گفتند یکی از دلایل اختلاف میان وزیر امور خارجه وقت و رئیس جمهور، انتصاب خارج از عرف یک سفیر بود. باز هم خبر از ان طرف آبها میرسد!
گویا قرار است نمایندگیها یا همان سفارتخانه های کشورمان میزبان سفرای جدیدی باشند! شاید سفرایی ویژه از جنس پاستور!
به هر حال از هر لحاظ بیم آنکه شاید مردم دیگر به ادامه کار این دولت! رای ندهند وجود دارد و در اینصورت خادمان آنها در دولتهای نهم و دهم باید هرچه سریعتر راهی سفارتخانه های مهم شوند.
سناریوی تکراری جابجایی سفرا و اعزام نزدیکان حلقه اول دولت به کشورهای مهم و اروپایی در دولتهای سازندگی و اصلاحات هم صورت گرفته بود .
ظاهرا ماجرا همان فیلمنامه ای است که در آن بازیگران نقش اول که از ابتدای سریال سوپراستارهای صحنه بودند ، حالا در آخر نمایش با حکم سفیر راهی پشت صحنه میشوند و نیروهای پیاده نظام و پشت صحنه به کشور باز میگردند.
این سناریو بسیار غم انگیز تر میشود زمانی که یاد تذکرات رهبر انقلاب می افتیم که بارها و بارها مسئولین را از اینگونه بازیها بر حذر داشتند و تخصص گرایی را به آنها یاد آور شده بودند.

در حالی که فارق التحصیلان روابط بین الملل و علوم سیاسی در پیچ و خم های ادارای و سازمانهای دولتی بدنبال آگهی استخدام میگردند! شنیدن اینکه رئیس جمهور در اواخر راه دولتش دوستان و رفقایش را برای ماه عسل دیپلماتیک راهی سفارتخانه ها خواهد کرد قلب ملت و دوستداران دیروز و خیرخواهان امروز ایشان را می شکند..

نظرات بینندگان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۷
۴۲
این ماجرای " پایان نیافتن دولت دهم" که آقای احمدی نژاد درمصاحبه تلویزیونی به شوخی یک چیزی گفت چه " ککی" به تنبان بعضی ها انداخته!! نه؟؟؟همش دارن همینو میگن!!
نه باباجون اینطوری نمیشه.نترسین.پروژه پوتین مدودف واین حرفا همش کشکه.مملکت قانون اساسی داره.شورای نگهبان داره از همه مهمتر یک رهبر مقتدر داره.هرچی به مصلحت نظام وکشور باشه همون میشه.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
1- اون بعضی ها هم کسایی هستن مثل آقای احمدی نژاد منتها لول هیچکدومشون از لحاظ حب قدرت و برنامه ریزی های خاص و بلندمدت و همه جانبه به این آقا و گروهش ! نمی رسه
2- اینکه کشور و نظام رهبر مدیر و مدبر و نهادهای قانونی دیگه داره و خون هزاران هزار شهید پشت این نظامه شکی نیست و به برکت همین پشتیبانی ها بوده که در مواقع حساس و بحرانی نظام اسلامی به کرات از گذرگاههای خطرناک عبور کرده ، منتها ایجاد هزینه و خسارت مادی و معنوی برای نظام همانگونه که برخی ها در سال 88 برای نظام بوجود آوردن باز هم توسط یه گروهک منحرف و قدرت طلب قابلیت اجرا داره و این مهم هست که باعث میشه دشمنان خارجی از فضای پر تنش مذکور که حاصل قدرت طلبی های افراطی برخی ها هست به نفع خودشون بهره برداری کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس مردم چکاره هستن این وسط مهدی جان ض؟
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
ما برای اینکه یک نظام معنوی داشته باشیم هزینه های سنگین پرداخته ایم و هنوزهم می پردازیم. منظورم از نظام معنوی این است که مسئولین، و درراس آنها رئیس جمهور، اصلاً توجهی به مال و مقام دنیوی نداشته باشد و اگر درو گوهراز انگشتانش میریزد ولی زاهد نیست، به او رای ندهند، هرچند که در سمتهای پائین تر باشرائطی از وجودش استفاده شود. ولی اگر شخصی با برنامه قبلی و ریاکاری و تظاهر طویل المدت به زهد و بی اعتنائی به مال وجاه توانست قاپ مردم را بدزدد و بافریب رای بیاورد، بمحض اینکه دنیادوستی او بهرصورت آفتابی شد (مثلاً با استخدام خویشاوندان، بی اعتنائی به بیت المال و حتی موارد جزئی مانند استفاده غیرمجاز از تلفن و اتوموبیل دولت و بی تقوائی های کوچک و امثال اینها) که محکوم به آفتابی شدن است، عذرش را بخواهند. برای عملی بودن این روش باید هم زمان با انتخاب رئیس جمهور، معاون اصلی او هم با رای انتخاب شود وبا عزل رئیس جمهور دنیادوست، معاونش موقتاً عهده دار مسئولیت شود و برای اینکه وقت مردم و فرصت خدمت هدر نرود، روشهای عدم کفایت و این حرفها کنارگذاشته شود و فقط حکم او فوراً از طرف مقام عالی صالح (که میترسم اگر صریح تر اشاره کنم فضولی نسبت به قانون اساسی تلقی شود) که آخرین ملجاء و پناه مردم و نوح (ع) این کشتی هستند، ابطال شود و کشور دراقل مدت از شر او رهائی یابد. امام راحل ( نورالله مرقده) در جواب آنان که ولایت فقیه را دیکتاتوری میخواندند، باین مضمون فرمودند که ولایت فقیه میآید که دیکتاتوری نیاید، گیرم که هم زمان با ابطال حکم یک رفراندوم غیررسمی هم بصورت تظاهرات حمایتی دریک روز برگزارشود.
پائین آوردن فوری کسی با ریاکاری سوارکارشد جز به این طریق ممکن نیست و بی تقوائی در کوچکترین مقدار از چنین پستی نباید اغماض شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
برادر اين قسمت از نوشته‌ات نشان مي‌دهد خودت هم چندان تخصصي در زميبنه‌ي كارت نداري: «در حالی که فارق التحصیلان روابط بین الملل ...». فارق التحصيلان؟!!!!!!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۱
۷۳
به نام خدا.بعضی مسئولین فقط به فکر حفظ قدرت حزب یا جناح خود می باشند وکاری با پیشرفت کشور به خصوص در این موضوع خاص سیاست خارجی ندارند. علت اینکه سیاست خارجی ما دارای یک چارچوب اصولی و کلی نیست نشات گرفته از همین موضوع هاست. متاسفانه در کشور سمت ها وشغل ها دارد به سمت انتسابی بودن می رود نه اکتسابی بودن. نه تنها در دستگاه سیاست خارجی . این موضوع در تمام دستگاه ها به وضوح قابل مشاهده است. وجود افرادی نالایق و غیر متخصص در ارکان دولت . قوه قضاعیه و مجلس باعث عدم پیشرفت کشور و عقب ماندگی میشود.نیازبه یک قانون به همراه ضمانت اجرای قوی می باشد. تا این باند بازی ها و انتساب های فامیلی و غیر تخصصی از بین برود.
اصغر فرنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
سلام عزیزم.دل دانشجوی علوم سیاسی که نباید به این سادگی ها بشکند.کاملا درست حدث زدی ولی این فقط یک حدث است وپشت پرده چیز دیگری در جریان است...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر عسقر!!! حدس درسته نه حدث!!!!! دقت کن جانم دقت!!! به نظرم دیکته شرط اول ورود به مباحث سیاسی حتی از مدرک تحصیلی هم مهمتره
حقگو
|
United States of America
|
۲۰:۳۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۸۲
در عرف بين الملل اين عزل ونصب ها مرسوم نيست گو اينكه آقاى احمدى نژاد ولو ده درصد احتمال بده كه دولت دلخواه ايشون رأى نياره بعد همه اين افراد توسط دولت بعدى عوض شن چقدر آبروى ايران ومصالح ملى درمعرض خطر قرار مى گيره؟!!
مسعود
|
France
|
۲۳:۲۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
خوشم میاد احمدی نژاد همتون رو به بازی گرفته...
هر چی میگه کلی سر شما رو گرم میکنه...

حالا واقعا از کجا معلوم سال آخر دولته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
اومده متکی به اون گلی رو برداشته انداخته کنار!!!!
ولی مشایی و بقایی رو برداشته گذاشته رو سرش!!!!
قدیم میگفتم دوره بعد کی میخواد جای خالیشو پر کنه!!!!
الان فک میکنم که
اونقدام جاش خالی نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱۰۴
۱
کاری به درست یا غلط بودن کار احمدی نژاد ندارم اما همه خبر داریم که هیچ کشوری نمیاد سفارتش تو کشورای دیگه را به دست دانش آموخته علوم سیاسی بده همه میان افراد امین را انتخاب میکنن نه به قول شما "فارق التحصیل"!!!!! صراط عزیز حرفی نیست تا میتونی به دولت گیر بده ولی خوب شبا یه وقتی بذار برای تمرین دیکته ضرر نمیکنی!! از همین امشب شروع کن با تصمیم کبری!!
وحید
|
Japan
|
۰۴:۴۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
وقتی هم سفیری در کشوری عوض می شود تا آنجا که می توان سعی می کند نیروهای خود را اعم از کارشناسان سیای و اقتصادی و .. . از خودش بیاورد و ووو
امیر
|
France
|
۱۲:۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
حنای آقای رئیس جمهور خیلی وقته که رنگی نداری پس هر کاری بگی ازش بر میاد
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این ها همش شانتاژ و دروغه
چندین باره که احمدی نژاد نشون داده از قماش این جور بازی ها نیست
به زودی حقیقت آشکار میشه
موندم روز قیامت چه جوری از پسش برمیایید