۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱

دخالت فرانسه در قتل قذافی

یک روزنامه ایتالیایی در گزارشی فاش کرد که سازمان اطلاعات فرانسه در قتل معمر قذافی، رهبر سابق لیبی دست داشته است.
کد خبر : ۸۱۳۷۵


به گزارش صراط، روزنامه ایتالیایی "کوریرا دلا سرا" در جدیدترین شماره خود با انتشار مقاله‌ای، اظهاراتی از محمود جبریل، نخست وزیر سابق لیبی را آورده که در آن به احتمال دست داشتن سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در کشتار معمر قذافی، ‌رهبر سابق لیبی اشاره شده است.

در این اظهارات آمده است که منابع دیپلماتیک غربی در طرابلس اعلام کرده‌اند فرانسه اولین کشوری بود که از مرگ معمر قذافی بهره می‌برد.

جبریل در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای مصری "دریم" گفت: کشتن قذافی پس از دستگیری وی در20 اکتبر سال 2011 در حقیقت بنا به خواسته و تمایل گروه‌های خارجی صورت گرفت.

وی گفت: قذافی روابط گسترده‌ای با کشورهای مختلف و سران کشورها داشت اما چیزی که جای سوال دارد این است که به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای انقلابیون پس از دستگیری بلافاصله وی را کشتند.

روزنامه کوریرا دلا سرا همچنین در تفسیر این گزارش اعلام کرد: بیشتر محافل دیپلماتیک غربی در طرابلس اعلام کرده‌‌اند در صورتی که اظهارات جبریل درباره اینکه کشتن قذافی به نفع سازمان‌های بیگانه بوده و آن‌ها در این کشتار دست داشته‌اند صحت داشته باشد، بدون شک منظور سازمان‌ اطلاعات فرانسه است.

در روزنامه مذکور همچنین به تهدیدهای علنی قذافی علیه فرانسه، جزئیات روابط قذافی با نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه و حمایت‌های چند میلیون دلاری دیکتاتور لیبی از تبلیغات سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری وی در سال 2012 اشاره شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
و لن تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیائا عند ربهم ترزقون