۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

ماجرای گافهای میت رامنی+جدول

با نگاهی به سخنان و سفرهای خارجی «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواهان می‌توان دریافت که فرماندار پیشین ایالت ماساچوست نه تنها از مسائل پیش پاافتاده جغرافیایی آگاه نیست، بلکه اصول دیپلماتیک و برخورد با دیگر سران کشورهای خارجی را نیز نمی‌داند.
کد خبر : ۸۱۵۰۲
به گزارش صراط نقل از نامه، در حالی که تنها پنج هفته تا برگزاری پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است، گاف‌های میت رامنی طی سخنرانی‌ها و سفرهایش همچنان ادامه دارد.

میت رامنی که قرار است در انتخابات ۱۶ آبان آینده با «باراک اوباما» نامزد دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا رقابت کند. اخیرا در ویدئویی منتشر شده طی سخنانی انگشت اتهامش را به سمت ۴۷ درصد از مردم آمریکا روانه کرد و در سخنانی حامیان اوباما را تنها ۴۷ درصد از مردم آمریکا دانست که از فقر رنج می‌برند و به همین دلیل می‌خواهند به اوباما رای بدهند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز خود به دلیل عملکرد بد اقتصادی و سیاست‌های ضعیف و غلط چه در صحنه داخلی و خارجی متوجه انتقادات گسترده داخلی و خارجی است.

رامنی طی سفرهایی خارجی تبلیغاتی خود در حالی که سعی داشت نشان دهد در عرصه سیاست خارجی حرفی فراتر از اوباما برای گفتن دارد، گاف‌هایی داد که به تیتر یک رسانه‌های داخلی و خارجی آمریکا تبدیل شد.

و این موضوع رامنی را بر آن داشت تا مدام به توجیه سخنان و اقدامات خود براید تا گوی رقابت در انتخابات را از دست ندهد.


گاف‌های انتخاباتی رامنی در سفرهای خارجی و سخنرانی‌های داخلی


  
زمان و مکان گاف‌ها
رامنی در سفر به لندن پیش از آغاز بازی‌های المپیک 2012 درباره این رخداد مهم ورزشی که 15 سال برایش برنامه‌ریزی شده و حدود 9 میلیارد پوند خرج برداشته بود در سخنانی خشم مقام‌های دولتی  و امنیتی این کشور را برانگیخت. وی گفت: بعضی چیزها کمی مشوش کننده هستند. قضیه کمبود پرسنل شرکت‌های امنیتی خصوصی، احتمال اعتصاب کارکنان فرودگاه و گمرک کمی نگران کننده است.
او در جلسه دیدار با حزب کارگر بریتانیا و خطاب به اد میلیبند در حالی که نام رهبر حزب کارگر را فراموش کرده بود، گفت: «جناب رهبر». انگلیسی‌ها در مطبوعات‌شان این را نشانه فراموشی رامنی دانستند و اینکه اسم میلیبند را یادش نمی‌آمده است.
وجود ام آی 6، شاخه برون مرزی سرویس امنیتی بریتانیا، تا همین سال 1994 یعنی (82 سال پس از تاسیسش) تایید نشده بود و دولت بریتانیا درباره اقدام‌ها و برنامه‌های این سازمان سکوت می‌کند میت رامنی خیلی راحت از برگزاری جلسه مشترکی با رییس ام آی 6 خبر داد و گفت: «از نظرات و دیدگاه‌های رهبران دولت و اپوزیسون، و نیز رییس ام آی 6 استقبال کردم.»
رامنی که اسب همسرش در مسابقات اسب دوانی المپیک شرکت می‌‎کند، همواره به خاطر ثروتش مورد حمله دموکرات‌ها قرار گرفته است. وقتی رامنی در پاسخ به سوالی درباره مسابقه اسب همسرش، گفت «این ورزش همسرم است و من حتی نمی‌دانم مسابقه‌اش چه زمانی برگزار می‌شود»
اشارات رامنی به کشور انگلیس در کتابش با عنوان «بدون عذرخواهی» هم توجه اهالی رسانه در انگلیس را به خود جلب کرده است. رامنی در این کتاب نوشته است: «انگلیس جزیره‌ای کوچک است. جاده‌ها و خانه‌هایش کوچکند. از چند استثنای جزیی که بگذریم، چیز درست و حسابی ای هم نمی‌سازند که بقیه دنیا طالبش باشند. و اگر این کشور به خاطر دریا از قاره اروپا جدا نشده بود حتما قربانی بلندپروازی‌های هیتلر می‌شد.»
در نشستی انتخاباتی در جمع کمک‌کنندگان مالی کمپین تبلیغاتی میت رامنی وی در جمع هوادارانش گفت: 47 درصد از مردم آمریکا به دلیل فقر ، به کمک‌های دولت وابسته هستند و مالیات نمی‌دهند و همین افراد به رقیب وی یعنی باراک اوباما رای می‌دهند.
میت رامنی و همسرش سرگرم سفر از شهری به شهر دیگر برای جمع آوری کمک‌های نقدی انتخاباتی بودند که هواپیمای آنها دچار سانحه شد. دلیل آنکه اکسیژن کافی در داخل هواپیماها وجود ندارد آن است که پنجره‌های هواپیماها بسته‌اند. من نمی‌دانم چرا باید این پنجره‌ها بسته باشند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۲۰
۱
دلیل آنکه اکسیژن کافی در داخل هواپیماها وجود ندارد آن است که پنجره‌های هواپیماها بسته‌اند. من نمی‌دانم چرا باید این پنجره‌ها بسته باشند.!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نتیجه آن که
در اون ور اب
منگل ها
رئیس جمهور
میشن
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اون ور آب مُنگُلیت
حسن بزرگیست !!!!!!!!!!!!!!