۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰

نبرد بی‌سابقه در حلب

ارتش سوریه همچنان مانع از پیشروی تروریست‌ها در مناطق مختلف حلب می‌شوند و گزارش‌ها از نبردی بی سابقه در این شهر حکایت دارد.
کد خبر : ۸۱۵۴۶

به گزارش صراط به نقل از شبکه المیادین و شبکه المنار، درگیری‌های بی‌سابقه‌ای در برخی محله های شهر حلب از جمله «باب انطاکیا»، «الجلوم»، «باب جنین»، «الشیخ خضر»، «بستان الباشا»،«المیدان» و «الاذاعة» در جریان است که از روز جمعه آغاز شده است.

تروریست ها تلاش دارند تا مناطقی که در نبردهای یک ماه گذشته از دست داده‌اند را دوباره باز پس گیرند که تاکنون به موفقیتی دست نیافته‌اند.

تروریست‌ها یک خودرو زرهی ارتش سوریه را در منطقه « المزیریب» منهدم کرده‌اند که طی آن سه سرباز ارتش سوریه کشته شدند و ارتش از منطقه «تل شهاب » با تروریستی‌ها در المزیریب درگیر است.


عملیاتی که تروریست‌ها آنرا سرنوشت ساز و بزرگترین حمله برای کنترل دوباره بر حلب نامیده بودند، توسط ارتش سوریه تاکنون خنثی شده تا همچنان دمشق دست برتر را در عرصه میدانی نسبت به مخالفان مسلح داشته باشد.

این درگیری‌ها زمانی به وقوع پیوست که نیروهای تروریست اعلام کردند، عملیاتی حساس را آغاز کرده‌اند که یا در این پیروز خواهند شد یا کاملا شکست خواهند خورد.

«أبو فرات» یکی از فرماندهان گروهک موسوم به التوحید در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «امشب حلب یا برای ما خواهد بود یا شکست خواهیم خورد.»


 
این در حالی است که خبرنگار المنار در شهر حلب گزارش‌های منتشر شده که مدعی است افراد مسلح مناطق جدیدی را  در شهر حلب به کنترل خود در آوردند، تکذیب کرد.

حلب که دومین شهر بزرگ سوریه است و در همسایگی ترکیه قرار دارد و با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از 18 ماه قبل به مخفیگاه مهم افراد مسلح مبدل شد.


 
از سوی دیگر خبرنگار این شبکه گزارش داد که اوضاع در شهر دمشق آرام است، هرچند درگیری‌های در ریف دمشق روی داده که منجر به کشته شدن چندین نفر از دو طرف شده است.


 
ارتش مواضع مخالفان مسلح وابسته به ارتش آزاد را در مزارع «المحیطة» را هدف قرار دادند؛ همچنین در «القابون» نیز ارتش 9 تروریست را کشته است
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۷
۱
شما که میگفتید همه تروریست ها مردن...شهر امن و امان است و از این جور حرفا....دیگه به دروغ عادت کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از اين گوش بشنو از گوش دگر برون كن
شهروند
|
United States of America
|
۱۸:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۱۸
تروریست خودتی ... اینها مردم واقعی سوریه هستن که از ظلم به تنگ امده اند و سلاح به دست گرفته اند عیله ظلم حکومت مادام العمر اسد جنایتکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۵
۶
بهتراست منافع ملی کشوررابیش ازاین فدای بشاردیکتاتورنکنید!!
امیر1977
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آقای بشار اسد شاید حق با شما باشد و مخالفان شما تروریست.ولی بهتر نیست برای حفظ جان مردم سوریه و این کودکان بی گناه کنار بکشی؟
سعید
|
Canada
|
۰۸:۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
"این در حالی است که خبرنگار المنار در شهر حلب گزارش‌های منتشر شده که مدعی است افراد مسلح مناطق جدیدی را در شهر حلب به کنترل خود در آوردند، تکذیب کرد."

من دنبال این نیستم که شما خبر بی بی سی یا الجزیره و العربیه رو بذارید ولی بینی و بین الله توقع داشتید المنار حزب الله لبنان یارغار بشار اسد تکذیب نکنه؟