۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴

گوآنتانامو ، خلف وعده دیگر اوباما

هنوز صد و شصت و شش مظنون در بازداشتگاه گوآنتانامو در بازداشت به سر می برند که فقط جرم شش نفرشان مشخص شده است.
کد خبر : ۸۱۵۵۸

با وجود وعده رییس جمهور آمریکا برای بستن بازداشتگاه گوآنتانامو ، هنوز صد و شصت و شش مظنون در این بازداشتگاه حضور دارند که فقط جرم شش نفر آنها مشخص شده است.

 

به گزارش صراط ، میان افرادی که همچنان در بازداشتگاه گوآنتانامو در کوبا به سر می برند ، خالد شیخ محمد ، طراح اصلی حملات یازده سپتامبر ، و چهار تن از همدستان او هستند.

 

عبدالرحیم النشیری ، شهروند سعودی ، نیز یکی دیگر از کسانی است که در این بازداشتگاه به سر می برد. او به طراحی حمله به ناو یو اس اس کول در سال دو هزار، متهم است.


دادگاهی که به جرایم این افراد رسیدگی می کند، با بحث ها و انتقادهای متعددی روبه رو بوده است. بقیه افرادی که در این بازداشتگاه به سر می برند، همچنان در انتظار روشن شدن وضعیت خود و طی شدن مراحل حقوقی بازداشت خود هستند.

 

دیوید رِمِس ، وکیل بازداشت شدگان گوآنتانامو، گفت: « با توجه به اینکه کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرده است که انتقال بازداشت شدگان به این کشور را ممنوع می کند ، این افراد ، امکان محاکمه شدن در دادگاه های غیر نظامی را ندارند. در این میان ، حتی با وجود تعیین چنین قید و بندهایی ، فقط شمار انگشت شماری از مظنونان این بازداشتگاه در دادگاه های نظامی محاکمه شده اند.


در این اوضاع و با توجه به موانعی که کنگره در راه اقدامات اوباما برای بستن گوآنتانامو و انتقال افراد دربند در این بازداشتگاه ایجاد می کند ، این چشم انداز وجود دارد که این افراد بقیه عمر خود را در آنجا خواهند گذراند و از دیدن کشور و خانواده خود محروم خواهند بود ».

منبع: شبکه خبر