۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲

سابقه مصاحبه کننده بااحمدی نژاد+ عکس

باربارا عضو سه مرکزی است که توسط معاونت خارجي وزارت اطلاعات دولت دهم به عنوان مراکز برانداز در جنگ نرم علیه ایران معرفی شده است و علی ­الظاهر هرگونه ارتباط اعم از مصاحبه، مشاوره و دیدار با آنها خلاف امنیت ملی محسوب می­ شود.
کد خبر : ۸۱۶۰۴
به گزارش صراط، به دنبال مصاحبه خبرنگار مشهور ال مانیتور و شورای روابط آتلانتیک با رئیس جمهوری ایران در حاشیه سفر به سازمان ملل، مشرق روایتی از پشت پرده خانم خبرنگار منتشر می­ کند.

"باربارا اسلوین" کیست؟

خانم "باربارا اسلوين" يكي از مفسران دائم سياست خارجه آمريكا در "نشنال پابليك راديو"، " Public Broadcasting System" و شبكه " C-SPAN" است[1].

وي قبل از آنكه به خارج از آمريكا حركت كند، نويسنده و ويراستار بخش "بازبيني هفته" روزنامه آمريكايي "نيويورك‌تايمز" بوده است. باربارا مدرك ليسانس خود را در رشته زبان و ادبيات روسي در دانشگاه هاروارد كسب كرده است و در دانشگاه دولتي لنينگراد نيز تحصيل كرده است.

وي يكي از اعضاي "شوراي روابط خارجي" و "شورای آتلانتیک"، "مركز وودرو ويلسون" و "مؤسسه صلح" است.[2]


باربارا اسلوین

باربارا در ظاهر و به صورت مشهور عضو سه مرکزی است که توسط معاون خارجي وزارت اطلاعات دولت دهم به عنوان مراکز برانداز در جنگ نرم علیه ایران معرفی شده است[3] و علی ­الظاهر هرگونه ارتباط اعم از مصاحبه، مشاوره و دیدار با آنها خلاف امنیت ملی محسوب می­شود.

باربارا و سفر به ایران

باربارا بنابر اظهارت خودش، تا به حال موفق شده است 8 بار از سال 1996 تا به حال به ایران سفر کند و اولین سفر وی در دوران سازندگی بوده است و آخرین سفرش نیز به دلیل برگزاری اجلاس غیر متعهدها وارد ایران شده است و با وزیر خارجه ایران به صورت اختصاصی مصاحبه داشته است.[4]

آخرین سفر باربارا به ایران

وي كه قبلا به ايران آمده و با آقایان هاشمي‌رفسنجاني و موسوي ملاقات داشته، طي مقاله‌اي در مجله واشنگتن تايمز به كمك "سعاد جعفرزاده" (دختر يكي از كارمندان فعلي دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن)، از موسوي حمايت كرده و عليه بسيج مقاله نوشته ‌است.

طبق مقررات جمهوري اسلامي ايران، نهاد مسوول اعطاي رواديد خبرنگاري به اتباع خارجي ، اداره كل رسانه­ هاي خارجی وزارت ارشاد اسلامي است؛ اين اداره كل با موافقت وزارت اطلاعات، نسبت به اعطاي رواديد به خبرنگاران خارجي اقدام مي­ كند؛ پس از انتخابات رياست جمهوري، سفر خبرنگاران رسانه های بيگانه و غربی تا حدودی محدود شده است و صدور رواديد خبرنگاري ، غالبا يك امتياز براي آنان محسوب مي­ شود.

اتصال میان باربارا و معاندین ایرانی خارج از کشور

در حركت ديگر، باربارا اسلوين به همراه "مهدي جدي‌نيا" كه در تلويزيون "win tv" كه صاحب آن شخصي بنام "بهروز بهبودي" است و از دين اسلام به مسيحيت روگرادانيده است!، با هدف براندازي ايران با سناتور جمهوريخواه "مك­كين" كار مي‌كند، مقالاتي را عليه ايران نوشتند.

اسلوين، معاون سردبير بخش جهان و امنيت ملي در روزنامه آمريكايي‌ واشنگتن‌تايمز "قبل از آن‌كه در ژوئيه سال 2008 به روزنامه واشنگتن‌تايمز بپيوندد، نويسنده كتاب سال 2007 درباره ايران با عنوان "دوستان تلخ، دشمنان صميمي: ايران، آمريكا و مسير پيچيده به سمت تقابل" بود[5].

باربارا در کنار شغل خبرنگاری، به عنوان یکی از متخصصین و تئوریسین های کاخ سفید به حساب می آید

اسلوين مي‌نويسد كه براي نوشتن اين كتاب از حمايت مالي مركز "وودرو ويلسون" برخوردار بوده است. اسلوين در اين كتاب بارها از خاتمي به عنوان فردي روشنفكر و اصلاح‌طلب ياد مي‌كند و از رئيس جمهور كنوني ايران با به كاربردن واژه‌هائي حاكي از عدم آگاهي و عدم تجربه سخن مي‌گوید و مي‌توان گفت دولت خاتمي را تأييد و دكتر احمدي نژاد را به عنوان فردي به شدت مخالف آمريكا محكوم نمايد.

وی همچنین با ایرانیان دیگری همچون "ولی­ رضا نصر" پسر "حسین نصر"، "بابک یکتافر" سایت واشنگتن پریزم، "سعاد جعفر زاده" دختر یکی از مدیران دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، "اکبر گنجی" اصلاح ­طلب فراری از کشور، شرکت در برنامه وین­تی­وی و اجرای برنامه با "مهدی جدی­ نیا" ارتباط داشته و علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت و گفتگو می­ کند.

شرکت باربارا در میتینگ ها و کنفرانس های ضد ایرانی - باربارا در کنار بابک یکتافر 


باربارا در مهمانی ولی رضا نصر در کنار سفیر پاکستان در آمریکا و سجاد کریم پور


باربارا با مهدی جدی نیا و بهبودی در برنامه های تلویزیونی علیه ایران شرکت می کند


شرکت باربارا در میتینگ­ ها و برنامه ­های ضد ایرانی

یکی از برنامه­ های همیشگی اسلوین، شرکت در میتینگ ­ها و برنامه­ های ضد ایرانی است که توسط معاندین و فراری ­های اصلاح طلب و سلطنت ­طلب برگزار می ­شود.

به عنوان مثال یکی از این برنامه­ ها، شرکت در در مراسمي با عنوان "شب همبستگی با روزنامه نگاران ایراني دربند" بوده است که در واشنگتن برگزار شد، "رابرت درايفوس" نويسنده مجله آمريكايي "نيشن" (Nation) و مدیر سابق جمع آوری اطلاعات زیر زمینی در نشریه "میدل ایست اینتلیجنس رویو" با شالي سبز بر گردن به سخنراني پرداخت.


باربارا در مراسم شب همبستگی با روزنامه نگاران ایراني دربند


در اين مراسم كه با حضور جمع بسيار محدودي از ضد انقلابيون ايراني و آمريكايي در سالن رقص مركز مالوين در دانشگاه جرج واشنگتن برگزار گرديد، علاوه بر درايفوس، "اكبر گنجي" ضد انقلاب فراري از كشور، "ایران داور اردلان" و "جکی لیدن" از كاركنان رادیو ملی آمریکا (NPR) و "فريبا داوودي مهاجر" سخنراني كردند.[7]

درایفوس در مراسم شب همبستگی با روزنامه نگاران ایرانی دربند

ارتباط میان باربارا و شورای آتلانتیک

شورای آتلانتیک در کنار اینکه یکی از اندیشکده ­های مهم و مؤثر در سیاست خارجی ایالات متحده به حساب می­ آید، یکی از نهادهای امنیتی نیز به شمار می ­رود، این اندیشکده رابطه نزدیکی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو دارد به گونه ­ای که آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو درباره این شورا می­گوید: شورای روابط آتلانتیک اندیشکده ه­ای برجسته با شهرت و عملکرد مؤثر و دیرینه است؛ در کنار بالا بودن سطح امنیتی این شورا، نیم نگاهی به اعضای اصلی این شور، سطح  نفوذ اعضا در کاخ سفید را نشان می­ دهد.


در فوریه 2009، جیمز جونز، رئیس سابق شورای آتلانتیک، به عنوان مشاوراوباما مشاور در موضوع امنیت ملی انتخاب شد، "سوزان رایس" یکی دیگر از اعضای شورا به عنوان سفیر آمریکا به سازمان ملل رفت، "ریچارد هالبروک" به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در افغانستان و پاکستان انتخاب شد، خانم"آنه ماری اسلاتر" مدیر برنامه­ ریزی سیاست در وزارت امور خارجه شدند.[8]

چند سؤال از رئیس جمهور محترم و تیم رسانه ­ا ی دولت

* آیا تیم رسانه ­ای دولت محترم از سوابق خبرنگاران و مؤسسات غربی اطلاعی ندارد که به راحتی به هر درخواست مصاحبه ای پاسخ مثبت می دهد؟

*آیا دادن روادید به اشخاص معلوم حالی همچون باربارا اسلوین بدون اطلاع نهادهای امنیتی بوده است یا جریانی پشت پرده خواهان ورود و یا مصاحبه مسؤلان نظام با چنین افرادی است؟

* آیا رئیس جمهور محترم نباید از تیم مشاوران و نهادهای امنیتی مرتبط با ایشان بپرسند که سوابق خبرنگارانی که تمایل به گرفتن مصاحبه ویژه و اختصاصی دارند چیست؟

و....


عکس یادگاری باربارا با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس تهران


منبع: مشرق
نظرات بینندگان
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
از هیچ چیز این دولت تعجب نکنید هیییییییییچ چیز !!! شاید بعدها .............................................