۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹

واکنش اژه ای به اظهارات احمدی نژاد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امیدواریم با فضا سازی‌های موجود، قضات در روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تحت تأثیر این فشارها قرار نگیرند.
کد خبر : ۸۱۷۳۵
به گزارش صراط،  غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سی و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره سرنوشت پرونده قضایی مرتضوی پرسیده بود گفت: بخشی که به لحاظ کیفری مورد رسیدگی قرار گرفت دفعه گذشته‌ هم گفتم که مورد نظر بازپرس پرونده است و پس از اعلام نظر بازپرس قطعا به دادگاه خواهد رفت.یکی دیگر از خبرنگاران از محسنی اژه‌ای درباره ممنوع‌المعامله شدن یکی از پیمانکاران بزرگ نفتی پرسید که وی گفت: هنوز هیچ پرونده‌ای از این فرد به دستگاه قضایی نیامده است.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: خبرنگار شبکه سحر در آذربایجان به اتهام حمل مواد مخدر محکوم به حبس 2.5 سال شده است آیا دستگاه قضایی از این فرد قرار است حمایتی بکند؟ گفت: به طور قطع این روابط باید توسط روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه مورد رسیدگی قرار گیرد اگر تا بحال هم رسیدگی نشده به ما اطلاع دهید مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: یکی از عالی‌ترین مقامات کشوری عنوان کرده‌اند که تمام تلاش خود را خواهند کرد تا آزادی علی اکبر جوانفکر را فراهم کند گفت: اگر ایشان راه‌حل قضایی در نظر دارند خوب است به ما ارائه کنند و پیگیری کنند و پس از آن نتیجه مشخص شود.

سخنگوی دستگاه قضا کشور درباره سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی مبنی بر درخواست ایران برای بازگرداندن منافقین به کشور و محاکمه آنان در ایران گفت: بر کسی پوشیده نیست که در چند سال اخیر چه ضربه‌ای منافقین به کشور ما وارد کردند این منطقی است که ما درخواست داشته باشیم تا منافقین برای محاکمه و مجازات به کشور ما بازگردانده شوند.

یکی از خبرنگاران به دادستان کل کشور گفت: از لحظه بازگشت مهدی هاشمی به کشور عده‌ای قصد تنش‌آفرینی داشته و خواهان آن بودند که دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهند چه تعبیری در این زمینه از جانب شما انجام شده است گفت: بالاخره فضا سازی رخ می‌دهد اما ما امیدواریم قضات ما و بازپرسانمان تحت تأثیر این فضا سازی‌ها قرار نگیرند.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره همزمانی بازداشت و اجرای احکام برخی افراد را اینگونه پاسخ داد که من گفته‌ام که اجرای این احکام در یک روز نبوده است بلکه با فاصله زمانی چند روز ازهم بوده است و در همان چند روز هم صدها حکم در دستگاه قضایی اجرا شده اما شما روی چند تای از آنها حساس شده‌اید.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
دلار 3600 تومان