۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
وکیل جوانفکر گفت:

راه های فرار جوانفکر مسدود است

وکیل جوانفکر گفت: مجاری عادی برای آزادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بسته است.
کد خبر : ۸۱۷۹۳
به گزارش صراط، قهرمان شجاعی وکیل علی‌اکبر جوانفکر درباره آخرین وضعیت «علی اکبر جوانفکر» اظهار داشت: حکم آقای جوانفکر قطعی بوده و به اجرا درآمده است.

وی افزود: بعد از اجرای حکم قطعی مجاری عادی برای هر گونه تغییر در اجرای حکم مسدود است اما اعمال ماده ۱۸ از اختیارات خاص رئیس قوه قضائیه است.

شجاعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، چنانچه رئیس قوه قضائیه حکمی را خلاف بیّن تشخیص دهد، می‌تواند دستور رسیدگی مجدد را صادر و در صورت لزوم، اجرای حکم را متوقف کند.

وی متذکر شد: بعد از قطعی شدن حکم آقای جوانفکر، درخواست اعمال ماده ۱۸ دادیم اما توجه نشد و چون خود را ملزم به رعایت موازین قانون می دانیم، درخواست جدیدی در این زمینه ارائه نکردیم.

«چنانچه رئیس قوه قضائیه خودش با توجه به حساسیت پرونده و انعکاس گسترده موضوع تشخیص دهد، می تواند دستور به توقف اجرای حکم و اعاده دادرسی دهد».

وکیل جوانفکر خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شخصاً پیگیر موضوع جوانفکر است.

شجاعی در پایان گفت که در حال حاضر جوانفکر در اوین به سر می برد اما وی ملاقاتی با او نداشته است.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و مدیر عامل خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا)، آبان ماه سال گذشته از سوی دادگاه کیفری استان تهران و همچنین دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقام معظم رهبری، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و مطالب مخالف عفت عمومی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی بر اساس احکام شعب دادگاه‌های مذکور که به تأیید دیوانعالی کشور و دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز رسیده، به ۵ سال محرومیت از هرگونه اشتغال و فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای و عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی نیز محکوم شده که حکم وی شامگاه چهارشنبه گذشته اجرا شد.
منبع: فارس